[RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

[RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: ravenone » 28 lis 2009, 12:08

FABUŁA:
Na świat gry składają się trzy kontynenty: Akmaron, Hellah i Exodar. Elroar, jeden z dwóch synów farmera z Hellah, dostaje list od bliskiej znajomej, Irien, z prośbą o pomoc. Ze względu na uczucie jakim ją darzy, nie wacha się ani chwili i postanawia wyruszyć do Akmaronu. Tam sprawy nie wyglądają najlepiej. Orkowie rosną w siłę, a ich główny sprzymierzeniec - demon wojny - Ivaraz jest bliski odrodzenia. Jedyną szansą na zapobiegnięcie wojnie jest pojednanie skłóconych ze sobą frakcji ludzkich oraz elfów. Czy Elroar podoła zadaniu?
Jest to opowieść o odwiecznym konflikcie ras, poświęceniu i trudnych wyborach. Każda ze stron ma swoje racje, prawdę za którą chce walczyć i ginąć.
Gra jest podzielona na rozdziały, a czas rozgrywki to kilkanaście godzin. Wrota Arkany posiadają dwa zakończenia, a główny bohater może wyspecjalizować się w 1 z 9 różnych profesjach w zależności od wybranej wcześniej frakcji.

GENEZA:
Pomysł i początki gry sięgają marca 2008 roku. Po zebraniu części materiałów i pierwszych mapach zaniechałem projektu z powodu trudności technicznych. Dopiero rok później powróciłem do pracy. I tak oto po blisko dziewięciu miesiącach zrodziło się coś nowego.

UŻYTE SKRYPTY:
Jaberwocky's Quest Log
MOG Animated Title Celia V1.4
Universal Message System by Ccoa
CMS własny na podstawie Menu Rudy’ego Guillana

STATYSTYKI:
- blisko 100 zadań do wykonania
- 46 broni
- 35 akcesoriów obronnych
- ok. 70 wrogów
- 26 grywalnych postaci
- 224 mapy

CECHY OGÓLNE:
- 3 frakcje do wyboru; w późniejszym etapie bohater wyspecjalizuje się w jednej z dziewięciu możliwych klas, to kim się staniemy znacznie wpłynie na sposób walk i kilka questów podczas gry; przykładowo: Łowca będzie potrafił zabić niedźwiedzia jedną celną strzałą, natomiast Weteran w zwarciu z potężnym orkiem będzie walczył jak równy z równym,
- podstawowy BS w oparciu o techniki walki: siłowe, szybkie, łowieckie oraz czary; dodatkowo pokazuje się przydatne ‘HP’ wroga,
- brak walk losowych, wszystkie potwory widoczne na mapie
- grafika: RTP/Tilesety Inq/ zasoby własne i znalezione
- księgi na stojakach zawierają porady odnośnie gry, warto poczytać:)
- dużo skrzynek z losowymi miksturami/brońmi itp.
- język syndaryjski w kilku dialogach



MUZYKA I DŹWIĘKI:
Age of Wonders
Dark Eternal
Oblivion
Heroes of Might and Magic IV i V
Sacred 2
World of Goo
Wiedźmin

DOWNLOAD(109MB):
wersja 1.03.
Konieczne jest zainstalowanie czcionki goodfish.
http://www.sendspace.com/file/a6wmo9

SCREENY:
Mroczne Bagna
Obrazek

Wioska hobbitów
Obrazek

rezerwat Amar Areth
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 18:01 przez ravenone, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Sabikku » 28 lis 2009, 15:04

Bardzo chętnie bym zagrał, ale ... mógłbyś zmienić hosting. Próbowałem pobrać trzy razy, bezskutecznie (zatrzymywało ściąganie, albo w ogóle się nie rozpoczynało). A poza tym 150 mb to troszkę dużo :) , próbowałeś to jakoś zmniejszyć?
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: ravenone » 28 lis 2009, 15:54

Postaram się wrzucic na coś innego, mi to uploadowało się 3 godziny;). Nie myślałem, że z hotfile'a mogą byc problemy. Jak będzie nowy link to go dodam, pozdrawiam.

edit: nowy host, mam nadzieję, że zassie
http://hostuje.net/file.php?id=b3b5cf9d485463bac82a87c81451bbd3
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Sabikku » 28 lis 2009, 23:07

Wszystko działa jak należy.
Nie spodziewałem się, że będzie aż tak dobrze. Pograłem godzinkę, i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że to najlepsza pełna gra w jaką grałem pod xp. Właśnie tak powinno się to robić - nie zwracać uwagi na mało istotne rzeczy, jak super-hiper mapping czy dopasowanie grafik. Dużo misji, przyjemne walki, o dziwo brak lagów, dialogi na wystarczającym poziomie, dużo skrzynek. Oczywiście jest trochę błędów (głównie graficznych i nieco skryptowych), ale nie przeszkadzają w grywalności. Ogółem gra prezentuje wysoki poziom, przynajmniej jak dla mnie (a lubię takie gry). Jeśli całe 'Wrota Arkany' (i te wszystkie statystyki) będą równie dobre co pierwsza godzina grania, super, gratuluje :).

PS http://img510.imageshack.us/img510/7290/beztytuunx.png .
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4127
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Jazzwhisky » 29 lis 2009, 09:50

Jeszcze nie zagrałem, bo odstrasza mnie waga gry (polecam skompresowanie muzyki i zajęcie się ukrytymi, systemowymi plikami thumbs.db -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Thumbs.db), ale chciałem odnieść się do tego co napisał sab, w przypadku RM-gier pozory zazwyczaj nie mylą - tekst zapowiadający napisany jest tak porządnie, że trudno nie spodziewać się czegos solidnego. Strona wizualna trochę razi, ale chyba nigdy nie polubię tych grafik - tak to mamy na scenie od zawsze, że wychodzą dobre tytuły nieco lub bardzo ubogie w oprawie, albo (za przeproszeniem) g*wna w pazłotku. Rzucę jeszcze pewnie parę zdań gdy przemogę się do ściągnięcia - szkoda, że na screenach nie ma nic z tekstu ani z walk, na pewno niektórych by to zainteresowało.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Enyafan » 29 lis 2009, 10:12

szkoda, że na screenach nie ma nic z tekstu ani z walk, na pewno niektórych by to zainteresowało.


Dokładnie. Ściągać 150MB na łączu z limitami i nie wiedzieć, jak wyglądają dialogi, to trochę przykra sprawa. Moim zdaniem przy takiej wadze pliku więcej screenów lub trailer to podstawa. I to nie jest luźna uwaga, tylko konkretna sugestia ;)
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: ravenone » 29 lis 2009, 15:19

RM-owcy jakoś zawsze narzekają na wagę gry - czy ma ona 60 czy 300 MB, podczas gdy w obecnych czasach większość użytkowników ściaga dziennie 1GB plików;).
W odpowiedzi na prośby, dwa screeny: z walki i dialogu(face'y pokazują się z reguły przy kluczowych dialogach i postaciach).
Jeśli jednak nie śpieszy się wam ze ściąganiem niebawem będzie update gry, bo trochę bugów użytkownicy już wychwycili. Mam nadzieję, że nie ma błędów wpływających bezpośrednio na rozgrywkę. Pozdrawiam:).

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4127
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Jazzwhisky » 29 lis 2009, 18:21

ravenone pisze:RM-owcy jakoś zawsze narzekają na wagę gry - czy ma ona 60 czy 300 MB, podczas gdy w obecnych czasach większość użytkowników ściaga dziennie 1GB plików;).
W odpowiedzi na prośby, dwa screeny: z walki i dialogu(face'y pokazują się z reguły przy kluczowych dialogach i postaciach).


No widzisz, tyle, że jakie znaczenie ma ta większość dla tego co odczuwają RM-owcy??? Każdy ma prawo skarżyć się na co zechce, a twoim prawem jest dostosowywać się i zyskiwać odbiorców lub NIE. Zresztą można się sprzeczać skąd pomysł, że jest to większość, pytać co z tymi, którzy mają limity na download lub wolne łącza (masa mobilnych użykowników), ale nie o to tutaj chodzi.
Duży rozmiar gry zwiastuje bowiem klęskę. Niektórzy szanują swój czas i łącze, a w 9 na 10 przypadków takie projekty to przeładowane muzyką niegrywalne, smutne, nudne, zabugowane historyjki bez jakiejkolwiek głębi czy polotu.
Ściągnąłem wreszcie twój projekt, prawie 100MB to dźwięki, reszta na razie wygląda solidnie, bez przerostu formy nad treścią. Wybacz, że znów bez szczegółów na ten temat, ale jeśli dam radę pograć dłużej (bo historia zdaje się jest dosyć rozległa) powinienem dorzucić jeszcze parę zdań.

Dodatkowe screeny od razu nadały całości innego klimatu i ah, instalator + wymóg ręcznego kopiowania czcionki to dla mnie w tych obecnych, nowoczesnych czasach bardzo, bardzo marny żart. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Fear » 29 lis 2009, 21:28

Sprawa jest prosta. Jeśli jest jak piszę Jazz (wierzę, wierzę :) to tutaj brakuje trochę wyobraźni. Grałem w grę którą przeszedłem w 10 minut, 3mb ważyła sama gra, a 75 Mb "parę" .mp3. Zbyt wielkich rozmiarów gry można uniknąć... Jednak ja nie będę tutaj nikogo pouczał bo nie czas na to...

Pełniak z pod XP.... zaskoczenie, bardzo miłe zresztą bo gra jest solidna. Ściągnąłem, zacząłem grać i narazie mi się podoba :) Tak jak i Jazz nie będę narazie jej oceniał jeśli to pełniak. Jeszcze sporo zapewne zobaczę i wiele będzie do ocenienia.

Jak narazie pozytyw, gratulacje za wystarczającą ilość chęci do dokończenia projektu... :D
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: X-Tech » 01 gru 2009, 23:15

Zaskoczenie ogromne z mojej strony. Wreszcie ktoś pokazał do czego służy program RMXP. W grę pogram. Pobrałem ją i leży już na moim dysku zostaje wypakować. 150 mb w moim przypadku to nie było, aż tak dużo. Bardzo mnie interesuje ten tytuł niezależnie od wagi - pierwsza wielka gra na RMXP. Ludzie, którzy kręcą się w ogół tego programu powinni pałać radością...Mam nadzieję, że oni naprawdę interesują się grami...a nie zabawą w krytyków zapowiedzi.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: ravenone » 21 gru 2009, 21:00

Do ściągnięcia jest już poprawiona wersja. Trochę osób narzekało na poziom trudności, dlatego teraz będzie łatwiej, a jakby ktoś sobie jeszcze nie radził są dostępne małe porady w txt.

WERSJA 1.02.
- naprawiono kilka bugów graficznych/skryptowych
- obniżony poziom trudności, dodano więcej skrzynek z miksturami,
- zmniejszenie rozmiaru gry o 41MB
- mini-poradnik do gry

DOWNLOAD (109MB)
http://hostuje.net/file.php?id=c2389a62 ... 67853b3716
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Mateusz SSJ8 » 22 gru 2009, 10:32

Ciekawie wyglądająca gra, tylko szkoda, że tło walki się znudzi prędzej czy później. Ravenone. Chcesz, to podrzucę ci skrypt na tło walki, który wykorzystam w grze "Miasteczko Nowoczesne 5: New Green Levithan Firefox Chaos". Oczywiście grafiki musisz sobie zrobić sam.
Izzy
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2008, 13:20

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Izzy » 11 maja 2010, 20:38

Witam, mam problem. Utknąłem w pewnym miejscu, nie wiem czy to bug (zła kolejność wykonywania q czy coś), czy po prostu przeoczyłem coś, czego nie ma w dzienniku.

Z ważniejszych q, które wykonuję są to:
Amulet Odrodzenia (poszedłem i zdobyłem drugą cześć "od pustelnika")
Morska Głębia (mam wrócić z rybkami do hobbitów)

Jestem we frakcji Azarian jak ma to jakieś znaczenie ;P Troll już nie żyje, a jedyny q jaki mam związany z frakcją to Złote naszyjniki (tylko wzięty).

Kiedy próbowałem zdobyć pierwszy fragment medalionu pojawiała się gadka, która pojawia się i teraz, kiedy mam drugą część:

Krellion
"Załatwiłeś już wszystko o co prosiłem?"

Nie kojarzę jednak żadnej prośby, a w dzienniku nie mam żadnego info, które sugerowałoby, że jestem mu coś winny,a on nie jest skory na dłuższą rozmowę.

Mam nadzieję na szybką pomoc, bo gierka mnie dość wciągnęła jak na produkcję z RMXP ;)
Szacun
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Szacun » 22 maja 2010, 20:42

Izzy, wziąłeś od elfiej królowej pierścień dla krelliona? Wyraźnie mowił że oprócz zabicia trolla chce od niej pewien podarek.
Ja natomiast problem ktory całkiem prawdopodobnie jest jakimś błędem. Zebrałem już drużynę na wyprawę do rezerwatu (bodajże 13 osób), wszyscy już czekają przed bramą, ale kiedy rozmawiam z rycerzem światla i prosze aby ją otworzył,, mów "otwierać bramę", ekran się zaciemnia na kilka sekund, a gdy się rozjaśnia brama jest dalej zamknięta. To bardziej wygląda na błąd gry niż jakies zaniedbanie z mojej strony.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Postautor: Neko » 22 maja 2010, 23:24

RM-owcy jakoś zawsze narzekają na wagę gry - czy ma ona 60 czy 300 MB, podczas gdy w obecnych czasach większość użytkowników ściaga dziennie 1GB plików;).

Zgadzam się z tą wypowiedzią. W dzisiejszych czasach ludzie ściągają gry i filmy zajmujące nawet więcej niż 1GB. Rzadko zdarza się, żeby ktoś miał większe problemy przy tym, dlatego takie 100 mb to po prostu pikuś. Jeśli chodzi o mnie, to ten projekt zainteresował mnie nie tylko dlatego, że wiele osób dobrze się na jego temat wypowiada, ale też z powodu wagi. Na początek zawsze szukam projektów, które ważą więcej niż 30 mb, ponieważ mam już dosyć MIDI i tych samych podstawowych grafik.
Jeśli chodzi o grę, to czeka już na moim dysku i tylko jak skończę swój projekt biorę się za Wrota Arkany. Bardzo podobają mi się battlersy wykorzystane do tej gry. Ogólnie prezentuje się bardzo dobrze. Jedyny minus to dodatkowe instalowanie czcionki...

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości