Prace Daisetsu

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Klonoa » 12 sty 2015, 00:35

Pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to krolicze uszy i dlugie wlosy to przez pierwsza chwile myslalem, ze jest to ten popularny statek z Kantai Collection - zapomnialem jak mial ten okret, ale mniejsza o to.

Jezeli chodzi o metody stosowane w mandze to rastry sa tam rzecza normalna, ale sa one ograniczane jezeli chodzi o ich naklad na postacie gdzie po prostu w pewnym punkcie sie po prostu ucinaja - zazwyczaj tam gdzie dociera juz swiatlo. W twojej pracy na sile kazdy odcien zmieniles w forme rastrowa i ten przejsciowy ton, ktory zrobiles rastrami wyglada po prostu fatalnie - to jest nie do przyjecia. To jest karykatura mangi przez ten przytlok rastrow.

Jezeli mam sie juz przyczepic anatomii to wrecz kluja mnie w oczy te majtki - przynajmniej dla mnie buduja one wrazenie jakby miala szersza niz normalne dziewczyny przerwe w kroku plus te "wciecie" powinno byc bardziej do przodu przesuniete.

Fala ruchu jest chaotyczna, a powinna ona isc w jednym kierunku przynajmniej by to dobrze wygladalo bo jezeli patrzy sie na te wlosy to ma sie wrazenie jakby z tylu miala jakis wentylator co jej wieje na plecy i rozwiewa wszystko w kazda strone swiata jak w ten weekend wiatr w Szczecinie. Tak samo spudniczka jest.. wyglada po prostu dziwnie - nie umiem tego nawet wyrazic, ale ma dziwny ksztalt...

Ruch wlosow musi byc jednolity w takich scenach, a nie chaotyczny jakby byla wichura - w spoilerze zalaczam o co mi dokladnie chodzi z jednym dodatkowym przykladem.
Spoiler:


pantofelkow czy co to mogloby byc za buty nie mam jak sie uczepic bo nie mam pojecia czy na swiecie takie istnieja wiec nie wiem czy to jest naturalne czy nie - chociaz dla mnie to jest nienaturalne.

Odrobine slabsza notka ode mnie niz ostatnio - 3.5/5
Obrazek


Spoiler:
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Daisetsu » 16 sty 2015, 00:21

Rave - Widziałem kilka filmików. Możliwe, że pobiorę na próbę i zobaczę, czy to rzeczywiście takie lepsze od GIMP-a.

Przylep - Nie zawsze. Czasami wystarczy tylko czarny i biały aczkolwiek niewątpliwie kolory potrafią nieraz wzbogacić pracę :). A napis oznacza po prostu "Usagi chan", czyli króliczek.

Klonoa - Z daleka rzeczywiście przypomina Shimakaze z Kantai Collection - pewnie przez podobny styl ubioru.
Niestety, to prawda, że każdy odcień szarości zmieniałem w raster, ale zauważ też, że nigdy wcześniej tego zabiegu nie stosowałem, więc byłem zmuszony do polegania na swoich obecnych umiejętnościach stosowanych przy pracach kolorowych. Widać w nich, że stosuję dużo różnych cieni i na nie kładę często spory nacisk, więc stąd wyszło takie duże ich nagromadzenie. Zresztą pierwsze razy zawsze wychodzą tragicznie. Ale rzeczywiście jak spojrzałem na przykłady z różnych mang, to naprawdę nie ma tych rastrów za wiele, więc racja jest po twojej stronie.
O który przejściowy ton ci chodzi? Wszystkie przejścia, gdzie zastosowałem cienie w formie cell shadingu, czy o to konkretne przejście gradientowe, które ma pod biustem?
Przeginasz trochę ze stwierdzeniami typu "karykatura mangi" moim zdaniem, ale nie będę w to bardziej brnął, bo nie o to tutaj chodzi - tym bardziej, że widzę że chcesz mi pomóc, co bardzo doceniam.
Co do majtek, to wyszły jak wyszły niestety. Najważniejsze dla mnie, że dokładnie opisujesz co jest nie tak, a nie mówisz np. "Anatomia leży" i nie wiadomo wtedy o co chodzi.
Na falę ruchu nie zwracałem uwagi, to fakt. Chciałem po prostu podkreślić dynamizm. Dzięki za przykłady :). Wiadomo dzięki nim o co chodzi.
Pantofle są jakie są jak widać...

Zresztą i tak nie mogę nigdy zagwarantować, że będzie idealnie. Zwłaszcza, że już siódmy rok widzę, że dalej jest do bani myśląc, że jest ok [gdybym tak nie uważał to bym nawet nie pokazywał tego].
Diabelnie frustrujące uczucie...
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Klonoa » 16 sty 2015, 02:42

Wiem co znaczy uczyc sie na swoich bledach w kwestii artystyczno-rysunkowej gdzie sam nie jestem idealnym artysta i uwaznie czytam i patrze na kazdy poradnik jak mozna rysowac wode, oczy czy jak kolorowac niektore elementy zazwyczaj zapisujac je cale an swoj komputer by miec do czego wrocic kiedy bede nad czyms podobnym pracowal.

Moze i przegialem nazywajac twoja pierwsza prace z uzyciem rastrow "karykatura mangi", ale jestem przynajmniej szczery i mam pojecie na horyzoncie stosowania rastrow w roznych mangach gdzie w mniej powaznych produkcjach takich jak Shingeki No Kyojin czy Full Metal Alchemist itp. itd. rastry praktycznie nie sa uzywane, a korzystana jest gra "twardego" cienia bez gradientowych przejsc. FMA jest nieco zlym przykladem jednak rastry sa tutaj widoczne przy zabawniejszych scenach lub zeby podkreslic urok jakiejs postaci - przewaznie wtedy tlo jest okryte rastrem.

--dalsza krytyka--

Nie wspomnialem o tym wczesniej bo nie przygladalem sie dokladniej tlu jakie tutaj zawarles i zle wyglada nawet w przejsciu gradientowym zastosowanie dwoch innych rastrow - zbyt wielki kontrast. Dodatkowo po lewej stronie musiales zostawic jakas cienka linie, poniewaz da sie zauwazyc gruba biala linie.

Tak, mam na mysli te gradientowe przejscie pod piersiami. Wyglada ono zle pod tym wzgledem, ze jest ono JEDYNYM takim przejsciem i widac zbyt wielki kontrast - byloby lepiej gdybys zostawil polcien tak jak na innych elementach ciala/ubrania.
Moge od siebie jeszcze dodac, ze buduje to zludzenie posiadania wielkich piersi, ktorych nie ma i tym samym dodaje to wiekszy minus dla tego art'a.

Jezeli bym dla kazdej twojej pracy wystawial szczegulowa krytyke na DA to jezeli jestes chociaz odrobine popularny to jestem pewien, ze trafila by sie chociaz jedna osoba mowiaca bym sie od ciebie od*****olil ^^
Obrazek




Spoiler:



Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Daisetsu » 03 lut 2015, 22:32

Też zawsze staram się tak robić, głównie oglądając filmiki z Youtube-a albo poprzez Google-grafika.

To prawda, czasem zamiast rastrów stosuje się też albo linie albo crosshatching. Trzeba też przyznać że rastry w pracach tradycyjnych do najtańszych nie należą, więc stosuje się w tym przypadku różne zabiegi.

Nawet nie zauważyłem wcześniej tej linii po lewej. Rzeczywiście niedopatrzenie...

Jeśli chodzi o ludzi z DA, to jeszcze nigdy się nie zetknąłem z takimi psycho-fanami. W moim przypadku i moim tempie wrzucania prac raczej prędko się takich nie dorobię :).
Ale dzięki za krytyki. Naprawdę się przydają.

Tym razem zrobiłem przykład jednego obrazka w trzech stylach, przy których najprawdopodobniej będę obstawał.

Obrazek

Tradycyjny robiony ołówkami. Często wyglądają do bani i krzywo tak jak ten, bo wszelkie niedoskonałości z reguły dostrzec można dopiero po jakimś czasie albo uwagach w komentarzach. Ale przynajmniej pozwalają na wyrobienie technik na papierze.

Obrazek

Rastry. W przypadku cieni nie wygląda to najlepiej [na zbliżeniu widać], bo funkcja "wydruk gazetowy" działa zawsze inaczej dla każdego odcienia szarości przez co przejścia z jednego odcienia na drugi nie nakładają się na siebie tak jak powinny [głównie też dlatego, że nie ma w tym przypadku przezroczystości tylko od razu biały kolor].

Obrazek

I kolor, którym posługuje się najczęściej.

I tak to wygląda.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 746
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Preki » 03 lut 2015, 23:25

Druga wersja tego obrazka jest najlepsza wg. mnie. Te ostre kontury, to jest właśnie to!
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Klonoa » 04 lut 2015, 12:52

Meine augen.. das tüt weh.

Oczywiscie te bardzo chamskie zdanie odnosze tylko do pierwszej pracy, ktora zostala wykonana na kartce papieru gdzie na pierwszy rzut i po przyjrzeniu sie nie moglem naliczyc ile gap tam wylapalem chcac napisac krytyke - nie musze jej jednak pisac bo kilka gap naprawiles juz w wersji komputerowej wiec przejde wpierw do typowo mangowej wersji.

Jezeli dobrze sie przygladam to uzyles tutaj rastrow zbudowanych z siatki albo lekko oddalonych od siebie kropek, ale do tego nie mam pewnosci - przynajmniej na cieniach gornej czesci uniformu widze wyraznie, ze jest to siatka. Nie do konca sie ten rastr sprawdza przy tego typu rzeczach - oczywiscie tkanina jest zbudowana w ten sposob jednak bez pozadnego przyjrzenia sie lub przyblizenia nie zobaczymy tego.

Co chce powiedziec jest to, ze w przypadku wiekszosci ubran prawie nikt nigdy nie uzywa rastrow zwiazanych z kropkami czy siatkami, a uzywa sie w nich szumu (patrz przyklad pod spodem)
Spoiler:


Z wlosami sie nieco polepszyles z tego co widze i co pewnie inni moga odnotowac od ostatniej pracy. Do idealu nadal duzo brakuje jednak jest lepiej i to jest w zasadzie najwazniejsze - postaraj sie jedynie skupiac wlosy w wieksze "strumienie" niz pozostawiac kazdy kosmyk osobno.
Spoiler:

To co podalem jest bardzo czesto uzywana metoda w rysowaniu mangi i jest to wlasciwie juz tradycyjna metoda rysowania wlosow bedacych pod wplywem ruchu lub wiatru dodajac im elegancji mimo wszystko - dalej sie nie rozpisuje, przyklad wyzej mowi sam za siebie.

SPODNICZKA! No na litosc Chaosu i najswietszej herezji oczy mnie doslownie zabolaly jak to zobaczylem uzyta przez ciebie perspektywe, jak uniosles koszolke od mundurku odslaniajac minimalnie jej brzuch i pokazujac koszolke od strony wewnetrznej. Powstrzymuje sie od napisania czegos czego bede zalowal bo ta czesc arta wyglada gorzej niz przedramiona tej dziewczyny.

1. PRZENIGDY nie rysuj PLASKO
Jezeli sie przyjrzysz to zauwazysz, ze ta forma spodniczki a nie inna buduje nam wrazenie jakby przod byl o wiele dluzszy od tylu. Wcale nie zartuje, wystarczy spojrzec na lewa strone spodniczki i prawa i wyraznie widac gdzie jest postawiona linia "krycia".

2. Staraj sie unikac efektu "spodniczek" w szkole
Chodzi mi o te dwa wglebienia jakie dodales. O tyle przy normalnych spodniczkach/sukienkach/sukniach jest to wskazane o tyle przy szkolnych spodniczkach z japonii nie wystepuje to WCALE, poniewaz sa one tak stworzone, ze jedyny mozliwy moment kiedy pojawiaja sie takie faldy jest kiedy siedza. Dodatkowo "pasek" gdzie zapina sie spodniczke jest o polowe cienszy niz powinien byc.

3. 3D und realism
Podoba mi sie to, ze uzyles na koszolce efektu 3D odwzorowujac to jak naprawde moglaby ta koszolka wygladac w takiej scenie/sytuacji, ale jezeli zastosowales to dla jednej rzeczy to zastosuj to takze dla innych. Tylu spodniczki nie widac wcale co podbija pierwszy punkt mojej krytyki i nie bede sie tu dalej rozpisywal.
Tutaj znajdziesz przydatny poradnik odnosnie spodniczek - bardzo prosty i pomocny.

---

Sory wielkie za rozpisanie sie i uzycie momentami ciezszych zdan, ale troche mnie sprowokowales do tego - dzisiaj nie ma zadnych moich szkicow bo pisze to z innego komputera.

Naprawde i prosze Cie Daisetsu - poprzygladaj sie swoim pracom i porownaj je do jakichs losowych ujec z mang.
Obrazek




Spoiler:



BH Daimaouji
Posty: 467
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Prace Daisetsu

Postautor: BH Daimaouji » 04 lut 2015, 17:16

Daisetsu pisze:Obrazek


No nareście, to co tygryski lubią najbardziej, dzięki
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Daisetsu » 03 kwie 2015, 19:50

I znowuż zleciało niemiłosiernie dużo czasu przepełnionego projektami na uczelnię. Na szczęście tym razem udało się coś zrobić.
Obrazek

Taki tam Legoland :p
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 20:06 przez Daisetsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Prace Daisetsu

Postautor: McLaren » 03 kwie 2015, 19:56

Zarąbiste:) Przypomniał mi się film Lego Przygoda:D Polecam:)
Masz talent:)
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Klonoa » 04 kwie 2015, 02:41

Nawet nie wiem jak napisac do tego krytyke... "guziki" przy dachach powinny byc bardziej schowane nawet przy tej perspektywie bo nie wydaje sie to byc zbyt odlegle i "guziki" przy krancu pracy po lewej powinny byc chyba troche wieksze niz tak jak je zaprezentowales.

Dodatkowo.. gdzie sa miejsca zszycia materialu rekawa i tulowia? Nie wiem jak to opisac, ale chyba wiesz o co mi chodzi...

nie dalej mi nic pod co bym mogl dac kreatywna krytyke xd
Obrazek




Spoiler:



BH Daimaouji
Posty: 467
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Prace Daisetsu

Postautor: BH Daimaouji » 04 kwie 2015, 21:00

Daisetsu pisze:I znowuż zleciało niemiłosiernie dużo czasu przepełnionego projektami na uczelnię. Na szczęście tym razem udało się coś zrobić.
Obrazek

Taki tam Legoland :p


Brawo za pomysł! 5+ :)
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 95
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie [40km od Kielc]
Kontakt:

Re: Prace Daisetsu

Postautor: ADI » 05 kwie 2015, 01:04

Klonoa ma racje pisząc o tej ręce XD
Tak trochu to dziwnie wygląda.

Ogólnie pomysł fauny, wykonanie też nie jest złe :P

Ale głowy tych lego-charów wydają mi się ździebko płaskie.
Tylko ja mam takie odczucie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Daisetsu » 13 kwie 2015, 22:18

Tym razem więcej chibi:

Rastrowe:
Obrazek

Kolorowe:
Obrazek
Awatar użytkownika
Wyklęty
Posty: 100
Rejestracja: 07 gru 2009, 17:30

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Wyklęty » 19 kwie 2015, 11:58

Ogólnie patrząc na buty mam wrażenie że coś z nimi nie tak. Wyglądają troszeczkę tak jakby nie trzymały się podłoża, a jeżeli już się trzymają to nie są prawidłowo ustawione względem reszty ciała. Mimo wszystko cała reszta całkiem spoko :)
Gra w produkcji:

*Hakerski Wyścig*

Gatunek:
*Przygodowe*
*Logiczne*
*Komedyjne*

Planowany czas ukończenia:

Sam biedny Bóg jeden wie kiedy xD

Kilka cytatów które tak jakoś mnie zaciekawiły: http://wklej.org/id/1555547/
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Prace Daisetsu

Postautor: Daisetsu » 26 cze 2015, 10:16

Obrazek

Mój umysł jeszcze nigdy nie był tak zmasakrowany przez studia... Wybaczcie, że tyle czasu mnie nie było...

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości