[VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-userów

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3113
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

[VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-userów

Postautor: X-Tech » 08 paź 2014, 05:31

W związku, że robię swój projekt w VX ACE w 100% sam od zera na zdarzeniach postanowiłem się podzielić szalonym bonusem.

Oto lista script calls czyli możliwych użyć dodatkowych komend, które są zawarte w VX ACE (funkcji).
Te funkcje to składowe RGSS, a więc korzystacie dosłownie z RGSS, ale co najlepsze przez zwykłe zdarzenia bez wchodzenia do edytora skryptów. Tu nie kujecie RUBY. Nie musicie. Nie kujecie RGSS.
Te całe script calls to lista wywołań różnych szalonych i przydatnych funkcji z RGSS za pomocą zwykłych zdarzeń (eventów) za pomocą zdarzenia script.


Co to są te całe SCRIPT CALLS ?
To w większości większe możliwości na wykorzystanie zdarzeń, ale także znajomości języka Ruby (do wyboru do koloru - ja preferuję zdarzenia 10x szybciej jak dla mnie i prościej)- to, to co niektórzy zwą RGSS jest tutaj posegregowane w formie listy - Jest tu większość nazw funkcji z RGSS, które wywołać można prosto za pomocą zdarzenia script i kopiując dany fragment i podstawiając za niego wartości (zmiennych i przełączników z gry bądź utworzonych w ruby)
W tej całej liście script calls są opisy do każdego script callsa, żeby było wiadomo, który co robi.
Podstawowe pozwalają na bardzo swobodne wywoływanie komend zdarzeniowych jakimi chcecie
wartościami, a te dodatkowe Miscellanous TO JEST totalna jazda bez trzymanki i je polecam najbardziej.


Jeśli chcecie korzystać ze zmiennych gry lub switchy gry jako argumenty stosujecie tutaj

przykład:

$game_variables[10] dziesiąta zmienna gry
$game_switches[10] dziesiąty switch gry

Ruby nie jest konieczne do korzystania z tych przywilejów RGSS i to jest tutaj piękne. Jeśli ktoś wam powie inaczej to wciska wam kity. To niesamowite, ale da się prosto korzystać z tych bajerów za pomocą zwykłych zmiennych i przełączników gry.


przykład:

To gówienko sprawia, że bohater o id ileś tam może zwiększyć mp o ileś tam. Wstawiacie zdarzenie script i wklejacie to:

$game_actors[id].mp += value

Teraz chcemy zwiększyć np: mp postaci która jest piątą na liście waszych stworzonych postaci o 20 mp. No to jazda robicie tak:


$game_actors[5].mp += 20

lub chcecie to zrobić za pomocą waszych zmiennych z gry, które wcześniej już mają ustawioną przez was wartość.
Zapis wygląda tak:


$game_actors[$game_variables[10]].mp += $game_variables[10]


Co się tu dzieje ? Proste.Postać, która jest tą jaką ma wartość zmienna nr dziesięć dostanie tyle mp ile ma zmienna nr 10. Proste ?

Wyobraźcie sobie jak porąbane rzeczy możecie na tym zdziałać.
Tych komend są CAŁE tony poniżej. Więc jeśli wam czegoś za mało na zdarzeniach no to tutaj będziecie mieć wszystkiego aż za dużo XD Ilość komend jest oszałamiająca.

Ja korzystam z tych bajerów ewentualnie po prostu grzebiąc w tym całym labiryncie RGSS, ale z tą listą jest 10 x szybciej wszystko znaleźć. Choć nie jest to potrzebne do robienia arcydzieł w rpgmaker, bo starczą same zdarzenia to i tak skrajnym maniakom i wariatom może się przydać (m.innymi do pisania skryptów Ruby, ale i skryptów zdarzeniowych)



Najbardziej polecam zakładkę Miscellanous. W tej zakładce jest tona komend, których nie ma na liście zdarzeń, a dają wiele ciekawych informacji np: czy dany klocek tileseta jest blokujący i inne cuda. Polecam to bardzo !


Oto lista:

http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... for-vxace/
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1788
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-us

Postautor: Dragon Kamillo » 11 lis 2014, 21:28

Ostatnio znalazłem genialny skrypt do wszystkich makerów z ruby.
Pozwala on obsługiwać myszkę w grze, ale w sposób podobny do tego z power mode. Chodzi o to, że skrypt nam daje możliwość np zapisania współrzędnych kursora, albo sprawdzenia czy jakiś klawisz jest wciśnięty, a to co my z tym zarobimy to już nasza sprawa. Możemy go dowolnie wykorzystać, na co nie pozwalały inne narzucające swoją mechanikę skrypty.

Wiem że X-Tech też czegoś takiego szukałeś, to jest po prostu genialne.
http://www.hbgames.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=71133
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3113
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-us

Postautor: X-Tech » 13 lis 2014, 05:38

Pewnie, że sporo tych różnych skryptów na myszkę. Nie jestem pewny czy ten mam w kolekcji, ale z pewnością się przyda, bo korzystam z vx ace głównie odkąd mam oryginał.

Do vx ace istnieje skrypt na słuchanie muzyki modułowej, ale to coś bardziej zaawansowanego można bezpośrednio odtwarzać muzykę z formatów zakodowanych przez konsole np: wycięte pliki muzyczne z gier na nesa i snesa (!)
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1788
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-us

Postautor: Dragon Kamillo » 13 lis 2014, 18:05

To nie jest zwykły skrypt na myszkę, jak inne. Ten jest o wiele bardziej zaawansowany, ale jednocześnie w czystej formie o wiele uboższy niż reszta. Samo wklejenie go do gry, nie da nam od razu myszki, musimy ją dopiero sami do gry wprowadzić i to jest genialne że możemy to zrobić prosto na zdarzeniach, podobnie jak przy patchach w RM2k/3. Żaden inny skrypt na myszkę nie daje nam takiej swobody, co tam wręcz narzuca nam mechanikę gry, jaką wymyślił autor takowego skryptu. Tu tak nie jest.

Daj ten skrypt na muzykę, to co że zaawansowane, instrukcja pewno do tego jest więc jak ktoś mądry to rozgryzie.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1955
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [VX ACE] Lista Script Calls! Dla Zdarzeniowców i Ruby-us

Postautor: Rave » 14 lis 2014, 21:30

Nom, dołączam się. W DT używam kilku utworów pochodzenia "modułowego" i to by mi pomogło odchudzić grę.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości