Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: matikun » 25 lip 2016, 20:48

Tak mnie bawi ten dysk z projektem, chyba dlatego, że miałem podobną sytuację kilka lat temu ;D.

Dodałbym jeszcze tworzenie nowych stron o RM-ie, które przeważnie istnieją max kilka miesięcy.


Co ty chcesz, Opactwo było fajne :D.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Herion10 » 06 sie 2016, 16:42

Amelanduil pisze:-Uważa, że jego wersja mejkera jest bardziej mejkerowsza od twojej
-Chce, żeby jego gra była HIPERREALISTYCZNA
-Woli zachodnie RPG, z Gothiciem i Wiedźminem na czele
-Nie kończy swoich gier


To wszystko tak bardzo mnie opisuje, tylko jeszcze bym dodał:
-W trakcie tworzenia gry wszystkie pliki mu się usuwają i odchodzi z RM'a.
Miałem to wiele razy. True story. Nie raz mi się jakiś plik gry zniszczył. Teraz tworzę kopię zapasowe na wszystkich dyskach jednocześnie.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Charlie Vermin » 15 sie 2016, 21:26

Nie wiem jak inni, ale ja na tyle się przyzwyczaiłem do rutynowych działań w RM2k3 że przy niektórych okazjach naciskam OK zanim Windows zdąży narysować nowe okno.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Sefiro » 19 sie 2016, 12:08

- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1940
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Rave » 22 sie 2016, 22:03

Sefiro pisze:- Planuje wydawać swoją grę w epizodach ,a potem porzuca ją po 1szym odcinku...

Heh, LasTTurn to wyjątek, a nie reguła.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: HGS » 27 gru 2016, 22:45

Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD

Ceniony makerowicz:
Ma co najmniej 1 skończony projekt
Pracuje co najmniej na zmodyfikowanym RTP
Ma co najmniej jeden dobry tytuł na koncie, lub projekt w fazie prototypu, który zapowiada się dobrze

Mistrz makerowiczów:
Ma co najmniej 3 projekty
Pracował na co najmniej dwóch różnych makerach
Ma własne zasoby
75% jego projektów jest dobrych

Maniak makerowiczów
Ma cały wachlarz gier RM
Zna wszystkie makery od podszewski
Ma własne zasoby
Ma własne studio i ludzi do pomocy
70% jego gier to gnioty, ale i tak hajs się zgadza, bo robi je wyłącznie komercyjnie ^_^
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
EnterVPL
Posty: 561
Rejestracja: 11 kwie 2016, 17:16
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: EnterVPL » 28 gru 2016, 00:09

HGS pisze:Typowy makerowicz:
Ma co najmniej 1 projekt
Pracuje na RTP
Większość jego gier to gnioty xD

Mam 1 projekt.
Pracuję na zmodyfikowanym RTP (własne utwory muzyczne)
Moje demo nie jest zacne xD

Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:

Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>
Moje projekty:
Najnowszy utwór na kanale: (Synthesia) Gothic 1 - Old Camp
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: PInroz » 28 gru 2016, 00:21

EnterVPL pisze:Widzę, że muszę w końcu wydać tą grę w pełnej wersji, bo to wstyd, że tego nie zrobiłem, a udzielam się na tym forum :>


Ty przynajmniej coś wydałeś, ja ciągle męczę się z moim projektem, bo przyczepiłem się że stworzę autorskie zasoby, mechanikę na zdarzeniach i duży realny świat. Ja mam dopiero powody do wstydu :cry:

Skoro nie jestem nawet typowym makerowiczem, to kim ja jestem :?: :cry: :oops: :roll:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Jazzwhisky » 28 gru 2016, 12:18

EnterVPL pisze:Warto wiedzieć, że jestem typowym makerowiczem. :lol:
Nie jesteś, pamiętaj o temacie. :)

Stereotypy zazwyczaj rozmijają się z rzeczywistością, a posługują się zazwyczaj ludzie bez głębszej wiedzy, tak było od zawsze. Przypomina mi się np. rok 2003 i pojazd po RTP osób określanych bardzo dobitnym hasłem z tamtego okresu, którzy dopiero cośtam liznęli, ale już uważali się za guru, czy czasy Rmxp.pl i mnóstwo pierwszych produkcji z tamtego okresu. Nie ma na to wzoru, jednak od zawsze każdy rozsądny autor wie, że wszystko to kwestia wykorzystania materiałów, nie mówiąc już o takich rzeczach jak pomysły i grywalność. Jeśli komuś coś się przejadło, zagląda Ci do ilości projektów, albo uważa twój projekt za gniot i musi to wszystko wykrzyczeć innym w temacie, to teraz internet ma na to całkiem nowe określenia. :}

Poza tym chyba zgadzam się z tym, co napisał Adrapnikram, dziś trudno w ogóle mówić o stereotypie i jakimś ogólnym obrazie twórcy RM, jest nas trochę za mało. No i -
Adrapnikram pisze:- Chociaż raz w życiu spalił mu się dysk z projektem
- Wie, że powinien zaplanować tworzenie, ale who cares
- Czeka niecierpliwie na każdy komentarz w temacie z jego grą, zamiast tworzyć
- Tworzy zapowiedzi, zamiast skończy pół godziny gry
- Ma więcej aktywnych projektów niż ukończonych
- Woli czytać "Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza" niż tworzyć gry


Przy czym - nigdy nie powiedziałbym, że wpisywać się w tę grupę to coś złego. :]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Kryzz333 » 28 gru 2016, 16:41

Skoro temat został odświeżony, napiszę o pewnej zależności którą "odkryłem" jakiś czas temu.

W jednym filmiku na YT omawiano charaktery postaci w grach w oparciu o system określania osobowości MBTI

system: https://pl.wikipedia.org/wiki/MBTI


ja sam mam typ osobowości INTJ, a użytkownicy w komentarzach chwalili się swoimi typami i wyszło że bardzo ludzi zainteresowanych tworzeniem gier miało cechy typu "I" (introwertyzm) i "N" (intuicja), szczególnie to "N" było powszechne

Czy jest możliwe że mejkerowcy mają podobną osobowość? :lol:

https://www.16personalities.com/pl/darm ... osobowosci

tutaj darmowy test, są jeszcze inne na internecie (i przynajmniej dla mnie dawały taki sam wynik)
Spoiler:
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Revlis » 28 gru 2016, 17:39

Mi wyszło INFP. Ciekawostka jest taka, że zrobiłem ten test przed przeczytaniem twojego
komentarza i faktycznie, początek [IN] się zgadza. Myślę, że tutaj jakieś 70% otrzyma podobne wyniki.

Z tym spaleniem dysku to w 100% prawda.
https://www.youtube.com/watch?v=iCa6o_zzZXs
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Fear » 28 gru 2016, 17:54

Typowy makerowiec najpierw wysyła grę na forum, potem patchuje i wysyła 5 poprawionych wersji, co drugi dzień :lol: hue hue.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Kryzz333 » 28 gru 2016, 17:55

Spoiler:


I know that feel. Dlatego obiecałem sobie że następnym razem dam testerom grę na miesiąc zanim coś wydam :lol:


Spoiler:



Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Stereotypy typowego makerowicza/scenowicza

Postautor: Kitabake » 13 sty 2017, 10:16

“PROTAGONISTA”(ENFJ-A)
Mogę zostać głównym bohaterem gry :p... już nim jestem :D
Kiedyś robiłem ten test i wyszedł mi “PRZEDSIĘBIORCA”. No ale trochę się zmieniłem od tamtej pory.
Tak swoją drogą to typowy rm-owiec powinien mieć otwarte co najmniej 2 projekty w fazie tworzenia :D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości