Jakie są różnice pomiędzy RPG Makerem 2000 i 2003?


    Różnice pomiedzy RM 2000 i 2003 nie są znaczne, aczkolwiek istnieją i mogą poważnie wpłynąć na tworzenie gry, jeśli tylko ktoś potrafi wykorzystać nowości wprowadzone w RM 2003:

* Nowy system walki, podobny do tego z Final Fantasy 6 (większość zmian odnosi się właśnie do niego). Nie będę się rozpisywał, jak to wygląda i działa, bo wystarczy ściągnąć dowolną grę zrobioną w RM2K3 i porównać z grą ze starej wersji.
* Możliwość odgrywania Mp3
* Możliwość przywoływania Common Events poprzez eventy w Monster Groups.
* Więcej klawiszy: RM 2003 obsługuje m.in. shift, oraz klawisze 0-9.
* Variable mogą być większe o jedną cyfrę (siedem cyfr zamiast sześciu).
* Można edytować domyślne Menu i pousuwać zbędne komendy, oraz je poprzestawiać. Podobnie można zadecydować o komendach każdej z postaci w czasie walki.
* Tła podczas walki mogą się poruszać, tzn. mogą być podzielone na dwie osobne części (Frame), z których jedna lub obie przesuwają się jak panoramy.
* Battle Animations mogą mieć więcej klatek (500 zamiast 100).
* Dodano możliwość tworzenia animacji za pomoca resów tzw. Battle2. Działają one tak jak Battle (Animations), ale zamiast klatek 96x96 klatki te są wielkosci 128x128 pikseli.
* Nowy typ resów - Frame (albo wyświetlane jako dodatkowy picture, albo używane do tworzenia animowanych teł w czasie walki).
* Nowe sposoby rozpoczęcia walki (atak od tylu, z dwóch stron).
* Możliwosc nadawania postaciom klas (profesji).
* Liczba możliwych do wyświetlenia pictures: 50 (zamiast 20 w RM 2000).
* Poziom maksymalny postaci: 99 (w RM 2000 - 50).
* Maksymalne HP postaci: 9999 (w RM 2000 - 999).
* Maksymalne HP potworow: 99999 (w RM2000 - 9999).
* Maksymalne obrazenia: 9999 (w RM2000 - 999).
* Istnienie pozytywnych statusów (Reflect, Regen).
* Czary moga zużywac MP procentowo, oraz odbierać określony procent HP.
* Czary ofensywne mogą leczyć cel (Absorption).
* Możliwosc stworzenia przeklętych przedmiotów (nie można ich zdjąć).
* Ekwipunek może być używany jak przedmioty (jeśli nie jest założony).
* Dwa stopery (zamiast jednego w RM 2000).
* Mozna podstawić pod każdy tile odgrywanie jakiegoś dźwięku, gdy bohater na ten tile wejdzie.
* Dwa nowe efekty pogodowe: mgła i "gorąc".
* Losowy generator map (nie polecam).

DE

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Asgun
5. Wrota Arkany 2
6. Qmai World 1
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» [XP] Shaarimoth
» Nasze riffy (temat zbiorczy) =D
» [VX] Dźwięki do zadań
» EDEN [XP]
» ScreenShooter - alternatywa
» [XP] Skrypt: LAGI
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» [XP] Chaos Element: Climax Redux
» Fallout 3 2D [RM 2003]
» Podziemia: Człowiek [XP]
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.