|
|||||||||||
Zasoby(19689) • Porady i Skrypty(39) • Tutoriale(18) • FAQ(20) • Inne(56) • Linki(63) | |||||||||||
Jakie są różnice pomiędzy RPG Makerem 2000 i 2003? Różnice pomiedzy RM 2000 i 2003 nie są znaczne, aczkolwiek istnieją i mogą poważnie wpłynąć na tworzenie gry, jeśli tylko ktoś potrafi wykorzystać nowości wprowadzone w RM 2003: * Nowy system walki, podobny do tego z Final Fantasy 6 (większość zmian odnosi się właśnie do niego). Nie będę się rozpisywał, jak to wygląda i działa, bo wystarczy ściągnąć dowolną grę zrobioną w RM2K3 i porównać z grą ze starej wersji. * Możliwość odgrywania Mp3 * Możliwość przywoływania Common Events poprzez eventy w Monster Groups. * Więcej klawiszy: RM 2003 obsługuje m.in. shift, oraz klawisze 0-9. * Variable mogą być większe o jedną cyfrę (siedem cyfr zamiast sześciu). * Można edytować domyślne Menu i pousuwać zbędne komendy, oraz je poprzestawiać. Podobnie można zadecydować o komendach każdej z postaci w czasie walki. * Tła podczas walki mogą się poruszać, tzn. mogą być podzielone na dwie osobne części (Frame), z których jedna lub obie przesuwają się jak panoramy. * Battle Animations mogą mieć więcej klatek (500 zamiast 100). * Dodano możliwość tworzenia animacji za pomoca resów tzw. Battle2. Działają one tak jak Battle (Animations), ale zamiast klatek 96x96 klatki te są wielkosci 128x128 pikseli. * Nowy typ resów - Frame (albo wyświetlane jako dodatkowy picture, albo używane do tworzenia animowanych teł w czasie walki). * Nowe sposoby rozpoczęcia walki (atak od tylu, z dwóch stron). * Możliwosc nadawania postaciom klas (profesji). * Liczba możliwych do wyświetlenia pictures: 50 (zamiast 20 w RM 2000). * Poziom maksymalny postaci: 99 (w RM 2000 - 50). * Maksymalne HP postaci: 9999 (w RM 2000 - 999). * Maksymalne HP potworow: 99999 (w RM2000 - 9999). * Maksymalne obrazenia: 9999 (w RM2000 - 999). * Istnienie pozytywnych statusów (Reflect, Regen). * Czary moga zużywac MP procentowo, oraz odbierać określony procent HP. * Czary ofensywne mogą leczyć cel (Absorption). * Możliwosc stworzenia przeklętych przedmiotów (nie można ich zdjąć). * Ekwipunek może być używany jak przedmioty (jeśli nie jest założony). * Dwa stopery (zamiast jednego w RM 2000). * Mozna podstawić pod każdy tile odgrywanie jakiegoś dźwięku, gdy bohater na ten tile wejdzie. * Dwa nowe efekty pogodowe: mgła i "gorąc". * Losowy generator map (nie polecam). DE |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie. |