Dragon Hell - Recenzja




autor: Luke
gatunek: RPG
wersja: pełna, RM 2000
rok wydania: 2007


waga: 26 558 kB



Recenzja

Screeny

Strona Autora

Dyskusja na Forum

    Dnia 26 października roku 2007 na stronie Triangle Quest ukazała się pierwsza gra Łukasza "Luke" Skierskiego. Tworzona była z "przerwami" przez dwa długie lata, był moment nawet wątpliwości ze gra się w ogóle ukaże ale ostatecznie udało się i o godzinie 21.00 miała miejsce premiera. Już przed pierwszym odpaleniem wiązałem z grą dużą nadzieje, nawet zbyt dużą musze powiedzieć, ale po 5 minutach gry poczułem się wielce zawiedziony... jednak gre udało mi się skończyć, więc jaka jest prawda?

- Wstęp -
    Zak żyje sobie spokojnie z Mistrzem Chi, nie przeczuwa wielkiej przygody jaka go czeka. Wielka armia zła plądruje wiele światów i pod postacią RTPowych demonów napada na wioskę bohatera. Bohater zostaje przetransportowany z wioski do jakiegoś miejsca, postanawia pomóc swojemu mistrzowi ale wpada w pętle czasu, napotyka przyjaciół, wrogów oraz dziwny świat... i chyba tylko on potrafi się połapać w tym wszystkim.

- Pierwsze wrażenie -
    Jak pisałem wiązałem z grą chyba zbyt wielkie nadzieje, po prostu po tak hucznej i uroczystej premierze oraz zapewnieniach że gra jest wspaniała można się spodziewać że otrzymuje się coś wyjątkowego, w tym miejscu warto przestawić znane przysłowie i powiedzieć " Z dużej chmury mały deszcz ". Zaznaczyć należy że gra nie jest zła, aczkolwiek dobra również nie jest, dzielnie utrzymuje się na granicy tych dwóch określeń i nie chce się na żaden przechylić. Gra od początku do końca każe nam przechodzić wiele kilometrów, toczyć setki losowych walk oraz zmierzać się z chaotyczną fabułą. Do naszej dyspozycji oprócz Zaka oddano 3 inne postacie które po dojściu do drużyny bohatera zdają się tracić własną osobowość by potem w miarę gry nieśmiało ją odzyskiwać. Dodatkowo wydaje się że wiele, może ciekawych, motywów zostało w trakcie tworzenia gry zawieszonych, co niestety widać czasem zbyt dobrze.

- Grywalność -
    Dosyć nierówna musze powiedzieć, sam początek może odrzucić gracza, szczególnie moment w którym trzeba chodzić, dosyć chaotycznie po świecie z miasta do miasta i bić co się nawinie. Potem gra wydaje się być posiadać wiele ciekawych elementów jak penetracja najeżonego pułapkami dworu, rozwiązywanie zagadki logicznej, infiltracji złodziejskiego klanu czy niszczenia świątyń. Niestety całość wypada dosyć miernie musze powiedzieć, jednak gra mimo tego całego ciężaru posiada niezaprzeczalny urok który może przykuć gracza. W grze ważne są walki których toczymy bardzo dużo, niestety potwory ani do wymyślnych ani finezyjnych nie należą. Poszczególne monstra często potrafią tylko atakować, raz mocno a raz słabo i jakoś brakuje im czegoś co przezwyciężyło by wszechobecną nudę. Warto jednak zaznaczyć że walki z bossami ciekawie zrobiono, ważna jest taktyka oraz współpraca wszystkich członków drużyny bo inaczej przegrana jest pewna. Urok o którym wspomniałem jest zdecydowanie plusem gry, ale niestety potrzeba też czasu by się objawił co teoretycznie zachęca do gry.

- Fabuła -
    Fabuła z początku jakże banalna zdaje się powolnie zmieniać w niezwykle skomplikowaną intryge w której każdy może być zdrajcą a dawny wróg może być przyjacielem, problemem fabuły jest jednak jej chaotyczność, która sprawia że w każdym momencie możemy dowiedzieć się czegoś ważnego a nagły zwrot akcji, nierzadko o 180 stopni, jest najpopularniejszym chwytem. To sprawia że praktyczne połapanie się w tym całym bałaganie jest trudne. Sama fabuła mówi o demonach, złych ludziach, miasteczku o jakże pięknej nazwie Dragon Hell (o którym tylko się wspomina, na oczy się je nie widzi) oraz o przenoszeniu się w czasie które wydaje się równie proste jak chodzenia. Zak wielokrotnie to robi, sam nie zdając sobie nawet z tego sprawy, to wydaje się dosyć komiczne, podobnie jak dialogi w grze, szczególnie przy dołączaniu bohaterów do drużyny. Kiepsko wypadają także powody wykonywania niektórych zadań, moim zdaniem są one czasami zbyt naciągane. Do fabuły należy dodać także pewne występujące niespójności, jednak zapominając o szczegółach fabuły i wiedząc z grubsza o co chodzi można w Dragon Hell grać bardzo przyjemnie.

- Grafika -
    Grafika wypada bardzo nierówno, z jednej strony natłok RTP który bardzo negatywnie wpływa na odbiór gry, z drugiej strony ładnie wyglądające miasta, lasy czy wioski. Są też często występujące tunele, jaskinie czy świątynie, które zrobione na tych samych Chipsetach wydają się niczym od siebie nie różnić oprócz układem korytarzy, w takich miejscach mimo wszystko liczy się różnorodność. Samemu bohaterowi do bycia ideałem RTP brakuje imienia Alex, co prawda dwa razy w ciągu gry zmienia swój strój ale niezbyt go to ratuje tak naprawdę. Charsety innych bohaterów są dobre jednak niekiedy dobór facesetów do nich jest niezbyt adekwatny, charsety tzw. NPCów są dobrze użyte jednak są zbyt często powtarzane. W skrócie można powiedzieć że grafika wypada odpowiednio.

- Udźwiękowienie -
    Pod względem udźwiękowienia gra niewiele różni się od Final Fantasy VII, już wchodząc na mapkę świata słyszymy charakterystyczną muzykę, tak samo w wielu innych lokacjach słychać znajome, przyjemne ale także powoli nudzące dźwięki. Najgorzej wypada to że są zbyt często powtarzane, szczególnie w jaskiniach czy niektórych wioskach. Ale ogólnie wydają się być dobrze użyte i budować klimat, szkoda tylko że przy ważnych dla fabuły momentach brakuje jakiejś szczególnej muzyki ( zwłaszcza w początkowej fazie rozgrywki ). Dźwięki walki to w większości RTP poza wyłapanymi 2 wyjątkami, dźwięku błyskawicy i znanego Limitu z FF7. Całościowo wypada trochę gorzej niż graficzna część gry, szczególnie nużąca przy tym jest muzyka z walki.

- Wady -
    Wad jak dało się zauważyć jest sporo, zacznijmy więc od początku. Gra ma chaotyczną fabułę w której jest chyba zbyt dużo zbyt nagłych zwrotów akcji które zmieniają oś całej akcji. W grze znajdujemy także sporo nielogiczności, jak np. częste niewiadome przenoszenie się w czasie bohatera, istnienie samolotu czy okoliczności wykonywania niektórych zadań. Dialogi w grze są troche słabe, szczególnie postacie mówiące kropkami [.........]. Także okoliczności dodawania dodatkowych bohaterów do drużyny są dosyć komiczne, szczególnie dialogi w tym czasie. Walki, szczególnie te zwykłe są nudne i raczej nie należy się w nich doszukiwać czegoś emocjonującego. Niektóre kawałki muzyczne są zbyt często używane podobnie jak chipsety wielu lokacji, szczególnie podziemi i świątyń. Z grafiki to tylko charsety NPCów są zbyt mało różnorodne i przez to powodują pewien niedosyt. Dodatkowo są w grze elementy dodatkowe ( szczególnie tzw. Aeony) które wydają się być dodane na siłe by polepszyć jakość gry, niezbyt dobrze to wyszło i praktycznie bez żadnego klimatu.

- Ostatecznie -
    Ocena gry mimo tego wszystkiego co napisałem wyżej jest trudna, z jednej strony rażące błędy i nuda w czasie walk a z drugiej urok gry i wynikająca z tego miła gra. By polubić tą grę trzeba niestety się rozkręcić, jak na pierwszą gre Luke'a nie wyszła ona tragicznie ale też nie doskonale. Co prawda takie cechy posiada chyba każda pierwsza gra, ale często da się pograć, tak samo jest w przypadku Dragon Hell. Moja ocena to 7/10. Gra wybija się ponad przeciętność ale ma sporo błędów, nielogiczność od niej bije a fabuła jest chaotyczna. Ale mimo tych wad jako całość prezentuje się dobrze moim zdaniem. By poznać jaka naprawdę jest gra należy jednak w nią zagrać, do czego nieśmiało zachęcam i zobaczyć samemu.

Vodun
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Asgun
4. Qmai World 1
5. Komnata
6. Septerra Core: Dream About The Past
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 2
9. Teleporterzy
10. Dragon Hell
» [2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?
» Serpent Quest [MV]
» RMgryTV
» Goniec RM - komentarze
» -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)
» Muzyka Grentosa
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» VladArges - RMowy kanał na YouTube
» [VX] Skrypt na Opisy Przedmiotów
» Podziemia: Człowiek [XP]
Legenda by Anmidia
wersja
Pełna,
RM 2000
rok wydania
2005
ocena
5.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.