Super Mario: Druga Strona Medalu - Recenzja




autor: arev, Mertruve
gatunek: RPG
wersja: pełna, RM XP
rok wydania: 2008


waga: 10 844 kB



Rzut okiem

Recenzja

Screeny

    Znany, ale rzadko wykorzystywany w grach wszelkiego rodzaju jest motyw odwrócenia perspektywy. Jak wiadomo najczęściej wcielamy się w "tych dobrych" walcząc przeciwko "złym". Od czasów Dungeon Keepera wiadome jest że bycie złym jest dobre. W grze jednak "Super Mario: Druga strona medalu" jesteśmy tymi złymi którzy mają dobre twarze.

- Wstęp -
    Zrobiona na konkurs Twierdzy RPG Makera gra "Super Mario: Druga strona medalu", jest produkcją niezbyt długą, dobrze zrobioną oraz pokazującą inny podejście do tworzenia w RM. Z tego powodu jest to tytuł wart choćby krótkiej uwagi.

- Pierwsze wrażenie -
    Na początku mamy piękną krainę grzybków, gadów oraz bomb. Potem okrutne nemezis tej krainy, Mario hydraulik niszcząc wszystko i wszystkich na swojej drodze pragnie zdobyć monety oraz przeżyć wspaniałe przygody. Przeciwko temu sadystycznemu potworowi występuje Goomba który postanawia skończyć z nim raz na zawsze. Chodząc po świecie Goomba zbiera monety, sojuszników oraz wiedziony chęcią zemsty idzie na spotkanie z hydraulikiem.

- Grywalność -
    Grywalność stoi na dobrym poziomie, w czasie gry chodzimy sobie po mapie a po spotkaniu nieprzyjaciela dochodzi do walki w czasie której możemy atakować lub bronić się. Po zwycięstwie otrzymujemy monety a za każde sto otrzymujemy dodatkowy poziom który zwiększa liczbę naszych punktów życia, co pomaga w dalszych walkach. Monety możemy także uzyskać chodząc po mapie i pukając w tajemnicze pudła, a podróż między krainami urozmaicają nam rury dzięki którym dojść możemy do innych ciekawych lokacji.

- Fabuła -
    W grze wcielamy się w parę kochających się potworków Goomba z krainy którą ma w zwyczaju przemierzać hydraulik Mario. Fabuła jest prosta i nie wymaga od nas większego myślenia. Wystarczy iść do przodu i bić co popadnie, jest co prawda motyw zemsty za zniszczoną wioskę oraz śmierć ojca, ale kto by się przejmował rozterkami krzemowej duszy bohatera.

- Grafika i Udźwiękowienie -
    Tutaj warto pochwalić autora gry, grafika jest bardzo dobra i pomaga w budowie klimatu gry. Grafikę wspomagają także ciekawa muzyczka przywodząca na myśl miłego hydraulika. Dodatkowo mamy także ciekawe dźwięki walki które częściowo pomagają nam pokonać nudę, mimo iż z czasem potrafią nużyć.

- Wady -
    Pomimo dobrego wykonania wizji, dźwięku i mechaniki, gra posiada parę wad. Dotyczą one głównie nudy jaka występuje w czasie walk oraz brak jakoby czegoś poza głównym wątkiem (sama gra jest prosta jak jelita i na dodatek krótka).Ale ponieważ nie jest to produkcja typowo RMowa, bo zrobiona na konkurs, to można przymknąć na te wady oko.

- Ostatecznie -
    7/10 to ocena odpowiednia. Gra ma dobrą grafikę, ciekawy pomysł oraz ogólnie dobrą prezentację. Do wad zaliczają się długość gry oraz niezbyt pasjonujący tryb walki. Chociaż pomimo tego warto poznać "Super Mario: Druga strona medalu" ze względu na całokształt.

Vodun
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Komnata
4. Wrota Arkany 2
5. Asgun
6. Manga Carta
7. Septerra Core: Dream About The Past
8. Tale of Exile: Akt I
9. Wrota Arkany 3
10. Wzór
» Zgadnij: skąd ten screenshot?
» rysunki i szkice
» [VX] Kejbyl V
» Problem z rpgmakermv
» Pół Wieku Poezji Później
» Heroes of M&M 3: Horn of the Abyss
» Autumn
» Faceset Drzewa [RMMV]
» 2k3 Problem z Title
» Retrobiblioteka
Life Zero by Gutts
wersja
Demo,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.