Archiwum - grudzień 2009

InskrypcjeJazzwhisky, 15:12 31.12.2009
    Głosowania w tegorocznych GF powoli dobiegają końca, zaś dziś - kolejna z biorących udział w konkursie produkcji, a dokładniej - poprawione demo The Inscriptions by DragonWings spod znaku RMXP.
    Los dumnego najemnika rzadko bywa spokojny, jednak gdy wydarzenia zwiastują prawdziwy kataklizm, trudno mieć nadzieję na szybkie konsumowanie owoców zwycięstwa. Od szarej codzienności do udziału w królewskiej misji - wszystko w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu minut rozgrywki.
    Ogromny nacisk na stronę audiowizualną, zdające egzamin ABS i rozwiązania systemowe oraz nieco nierówny, rwany dialog i garść różnorodnych błędów natury technicznej. W wielu aspektach - zapowiedź czegoś wielkiego, jednak to, czy warstwa fabularna dorównuje oprawie, musicie ocenić już sami. Wygodny instalator (60 MB) czeka na Was m.in. w temacie konkursowym oraz standardowym wątku dema na GRMA.



komentarze:
3
Wrota ArkanyJazzwhisky, 11:50 29.12.2009
    Trwają już wszystkie tegoroczne głosowania w Golden Forkach. Zainteresowanych zapraszam do działu konkursowego na naszym forum, zaś wszystkich - do rzutu okiem na jedną ze startujących w tym roku produkcji prosto spod RMXP.
    Gdy bohater dociera wreszcie do odległego portu, sprawy zaczynają się nieznacznie komplikować. Wkrótce okaże się, że być może jest jedynym, który jest w stanie pogodzić zwaśnione strony i stawić czoła rosnącej sile wspólnego wroga.
    Rzadko zdarza się, by polskie RM-produkcje łączyły w sobie doskonałą oprawę wizualną i wciągające, dojrzałe elementy fabularne. Sprawa wygląda podobnie w przypadku pełnej wersji Wrót Arkany by ravenone, w której grafika czy schemat walk zdają się być wyłącznie wymuszonym dodatkiem do wielkiej, wielowątkowej historii, rodem z przygnębiającego dark fantasy. Całość, co odkryjecie szybko, nie jest oczywiście bezbłędna, jednak ponad stumegabajtowy instalator oraz więcej informacji na temat poprawionej wersji gry czeka na Was od kilku dni m.in. w tym temacie na GRMA. Screeny poniżej, ciąg dalszy maratonu - jeszcze w tym roku. ;)



komentarze:
8
Akt IIJazzwhisky, 14:45 26.12.2009
    Zgodnie z zapowiedzią, rozpoczęły się pierwsze głosowania w GF2009. Jednak to nie koniec, listopadowo-grudniowe bombardowanie wciąż trwa. Tym razem, już po raz jedenasty na przestrzeni dwóch miesięcy - garść informacji o wydanym dwa dni temu demie Tale of Exile: Akt II autorstwa LasTTurNa.
    Patrząc na niektóre komentarze nt. Aktu I można odnieść wrażenie, że jedynym problemem pierwszej odsłony ToE był jej ciężar gatunkowy. Specyficzne prowadzenie fabuły i dialogu, niełatwa rozgrywka, czasem nazbyt wyszukane, przeciągłe rozwiązania i klimat sprawiły, że poprzeczka wiekowa została ustawiona dla odbiorców bardzo wysoko. Trudno orzec, czy ten kontrast w stosunku do większości RM-produkcji pomógł ToE, ale jedno jest pewne - Akt II niesie ze sobą podobny nastrój i kształty.
    Nadal na styl jRPG, nadal z silnikiem potyczek taktycznych, do tego z nową fabułą, postaciami i chyba większą dawką grywalności i dobrego dowcipu. Na pewno nie pozbawione błędów i niedoróbek, ale od dziś, zapraszam po demo ToE2 do naszego downloadu gier.




Gry:
- Tale of Exile: Akt II (by LasTTurN)
komentarze:
9
Warrior LegendJazzwhisky, 14:47 25.12.2009
    Ostatni dzień przed rozpoczęciem głosowań w tegorocznych GF i ostatnia tegoroczna pełna wersja spod RM2k3. Tym razem - wygrzebany z archiwów, ale premierowy - Warrior Legend w wykonaniu X-Techa.
    Konkurs walk jest dla bohatera tylko początkiem przygody na drodze do zbadania licznych krain, zwyciężenia wielu wrogów, a także - poznania niejednego kompana. Klasyczne podejście do tematu RPG w RM, charakterystyczny, bałaganiarski styl autora, ogromna mieszanina grafik i dźwięków, niemało losowych potyczek oraz całkiem spory kawałek gry. Jeśli nie odstrasza was chaos - screeny poniżej, zaś po download i więcej informacji na temat produkcji - zapraszam już tradycyjnie do tematu produkcji na GRMA.




P.S. A już jutro - ostatnie tegoroczne RM2k3-demo. =)
komentarze:
12
Ripujemy z PSXkvachu, 14:41 24.12.2009
    Siema!
    Jakoś udało mi się pozbierać do kupy trochę grafik czego efektem jest ten właśnie news. Jeszcze masa grafik czeka na wykończenie i dodanie ich na TA.
    Tak naprawdę gwiazdą tego newsa jest mój następny tutorial ripowania grafik i tym razem z konsoli PSX(PlayStation). Jest to pierwsza część od, której to miałem zaczynać ujawniać swoje tajniki riperskie związane z PSX. Od razu zaznaczam, że pierwsza część jest najmniej efektywna, ale i najmniej czasochłonna i najszybsza. Właściwie to tutorial leży na serwerze już parę miesięcy i mam nadzieję, że zbiorę chęci na pisanie conajmniej dwóch jeszcze jeśli chodzi o tą konsolę.

Wszystkie zasoby pochodzą z gry Phantasy Star Gaiden na Sega Game Gear:
- 3 facesety
- 2 chipsety
- 68 monsterów
- 2 charsety
- 16 picture

Tutorial:
- Ripowanie z PSX: część pierwsza
komentarze:
5
Alfa i OmegaJazzwhisky, 15:54 23.12.2009
    Niektóre RM-projekty są tak stare, że trudno sobie przypomnieć, kiedy można było słyszeć o nich po raz pierwszy. Tak właśnie przedstawiały się odwieczne próby Gamera2002 z twórczym przeniesieniem jednej z popularnych serii taktycznych na grunt RPG Makera 2003. Wreszcie, po wielu, wielu miesiącach pracy, prób, przerw i wznowień, kilka dni temu demo Super Robot Wars Ω ujrzało światło dzienne.
    Gdy rutynowy test Oriona-01 przeradza się w bitwę o życie, ważna jest nie tylko strategia czy duch walki, ale i odrobina szczęścia. Kompletny system potyczek z mnóstwem dialogowych i animowanych przerywników, do tego zbiór różnorodnych grafik oraz zagrzewająca do starć oprawa muzyczna. Z pozytywnym klimatem, widocznym ogromem włożonej pracy i nieco rażącą polsko-angielską mieszanką językową. Jeśli jeszcze nie sprawdzaliście, po więcej informacji i sam download dema - zapraszam do odpowiedniego tematu na naszym forum.



komentarze:
5
Lumen++Jazzwhisky, 15:32 22.12.2009
    Jesteśmy już na ostatniej prostej przed rozpoczęciem głosowań w tegorocznych Golden Forkach, zatem w ekspresowym tempie - pora nadrobić wszystkie premierowe zaległości.
    Dziś - listopadowy Lumen w wersji demonstracyjnej, czyli klasyczne podejście do tematu RPG autorstwa Harvena. Choć historia obraca się wokół podobnych założeń, z zeszłorocznego wydania gry spod RM2k3 pozostało niewiele, a odświeżenie wyszło projektowi na dobre (przynajmniej od strony audiowizualnej). Młody bohater i jego mistrz, płonąca wioska oraz kilka tajemnic i jeszcze nieznana misja. Do tego leśny klimat, standardy systemowe, trochę walk i naprawdę niedługa rozgrywka. Screeny i link do downloadu poniżej.




Gry:
- Lumen (by Harven)

P.S. Gonią nas daty, zatem kontynuacja serii - już jutro.
komentarze:
1
65000000 B.C.Jazzwhisky, 16:41 20.12.2009
    Z małym poślizgiem, ale zgodnie z zapowiedzią - zaległa niespodziewajka w postaci kompilacji skryptów z Tsukuru Archive Code-Off. Łącznie - 17 różnorodnych minigier spod RM2k(3) stworzonych przy okazji zakończonych edycji tego konkursu. Pełną listę autorów tworzą: Akwarelek, BeVoo, Dan, Flaque, Gamer2002, kalafior, Kalashnikov, Lloyd, mario, Mertruve, Michu, Pantera, Rezydent, Secretman oraz ŻbiX - zatem jest to zestaw jakiego w historii polskiego RM nie było. Kompilacja nie jest jeszcze pełna, wciąż brak w niej skryptów z TACO#1 i tych, które mimo wykonania z okazji imprezy, ostatecznie nie wzięły udziału w części konkursowej (gdyby ktoś miał materiały do uzupełnienia - zgłaszać!), ale mimo to - zachęcam do przejrzenia screenów, ściągnięcia i przypomnienia sobie najciekawszych polskich RM-miniaturek na przestrzeni ostatnich lat.




Gry:
- Tsukuru Archive Code-Off (Kompilacja)

P.S. Całość przeszła pobieżne testy - ułatwiający przeglądanie projektów front-end może odmawiać współpracy na najnowszych wersjach systemu Windows.
komentarze:
9
AntyświatJazzwhisky, 06:59 18.12.2009
    Jest takie grono twórców, którzy mimo starań i całkiem niezłych efektów swojej pracy, napotykają ciągle na jakiś trudny do zdefiniowania problem z dotarciem do ogółu. Zjawisko to nie omija także RM, a jest z pewnością najlepiej widoczne w chwilach, gdy rozproszona aktywność scenowa osiąga poziom bliski minimum istnienia.
    W takich okolicznościach kilka dni temu ukazało się demo Wojen Botów w wykonaniu Vahimana, które mimo skromnej oprawy graficznej i niejednej usterki czy błędu, prezentuje się w całości stosunkowo solidnie. Świat w którym nauki ścisłe zwariowały, a fantasy miesza się z science-fiction i główny bohater, Elektrycerz stojący na straży wyimaginowanego prawa i porządku. Dużo specyficznego humoru pełnego literówek, standardy systemowe, momentami sporo walk i niejedna misja do wykonania. Więcej o wersji poprawionej dema (stary dobry RM2000, 8 MB do ściągnięcia) - w odpowiednim temacie na GRMA.



komentarze:
2
Golden Forki 2009Jazzwhisky, 02:06 14.12.2009
    Dziś głównie informacyjnie, bowiem dwie doby temu (i przed kilkoma godzinami, w wyniku mojego niedopatrzenia - ponownie!) otwarte zostały zgłoszenia do Golden Forków 2009, czyli konkursu na najlepsze tegoroczne Zapowiedzi, Dema i Pełne Wersje wykonane w RM. Wszelkie szczegóły na ten temat m.in. na naszym wspólnym forum GRMA, ale także na boardzie rmxp.pl, z którym jak co roku (a tym razem ściślej niż zwykle) współorganizujemy część poświęconą RMXP.
    A ponadto - osiem świetnych recenzji z ostatniego numeru Tokei, opisywana przed kilkoma dniami Eternia autorstwa Feara oraz nowsza, poprawiona wersja 8 Bit Quest by X-Tech, o której po raz pierwszy wspominaliśmy na początku tego roku. Gorąco zachęcam do udziału w tegorocznych GF (impreza potrwa aż do pierwszych dni stycznia), a jeszcze w tym tygodniu - mała, bardzo zaległa, niespodzianka.

Gry:
- Eternia (by Fear)
- recenzja Bunt Maszyn (by Preki)
- recenzja Komnata (by Gamer2002)
- recenzja Manga Carta (by Telomo)
- recenzja Rhomik 2: Przygoda (by Super Vegeta)
- recenzja Tale of Exile: Akt I (by FEI)
- recenzja Tale of Exile: Akt I (by NIZIOŁ)
- recenzja The Try (by Super Vegeta)
- recenzja Ziemia: Opętanie (by Preki)
komentarze:
4
Brave New Perfect WorldJazzwhisky, 05:46 10.12.2009
    Premiery takich tytułów to zawsze ogromna przyjemność. Po wielu miesiącach pracy z RM2k3, kilka dni temu ukazał się wreszcie pełnowymiarowy Perfect World: Epizod I autorstwa Amadika.
    Nieco przygnębiająca wizja przyszłości w szponach wielkich organizacji i Agent P. - marionetka stworzona dla celu, który nieprędko przyjdzie mu w pełni zrozumieć. Otwierająca misja jest tylko pierwszym krokiem by ustalić, co jest prawdą, a co tylko ją zmyślnie udaje. Kolejne - czekają już na odkrycie.
    Używając najprostszych słów - wymagająca, wielotorowa przygodówka z elementami RPG/zręcznościowymi, całkowicie niestandardowe rozwiązania systemowe, klimatyczna oprawa, nierzadko ostry język oraz mnóstwo zagadek i prawie 500 map do odwiedzenia. Od dziś, już w wersji poprawionej (problem z obsługą klawiszy rozwiązany!) w naszej bazie RM-gier. Więcej na temat produkcji także na naszym forum i stronie projektu. Uwaga - tytuł nie przeszedł jeszcze głębokich testów, zatem możecie być pewni, że na swej drodze napotkacie większe lub mniejsze bugi. Bądźcie czujni.




Gry:
- Perfect World: Epizod I (by Amadik)

P.S. Otwarcie pierwszych kategorii w tegorocznych Golden Forkach już za dwa dni!
komentarze:
8
Na potęgę Posępnego CzerepuJazzwhisky, 04:04 07.12.2009
    Jednym z najistotniejszych momentów w kontakcie z każdą grą jest ta chwila, w której wsiąka się w jej klimat, realia i opowiadaną historię. Potem oderwanie się od zabawy nie jest już takie proste, a raczej - o oderwaniu się już nie myślimy.
    W przypadku opublikowanego kilka dni temu (i już poprawionego) dema Eternii by Fear wciągnięcie w realia świata przedstawionego następuje bardzo szybko. Baśniowa atmosfera, intrygująca konstrukcja fabularna i zalążek niejednej tajemnicy wokół losów bohaterów robią swoje. Naprawdę nieźle poukładane i zwizualizowane potyczki, zgrabnie wykorzystaną mieszankę grafik i nadającą klimat całości muzykę psuje chyba tylko spora ilość błędów na mapach i wciąż obecne w grze bugi. Zapraszam do sprawdzenia, download (~13MB, RM2k3) oraz więcej informacji na temat dema znajdziecie w odpowiednim temacie na naszym forum.



komentarze:
12
Ostrzeżenie o epilepsjiJazzwhisky, 16:34 03.12.2009
    W oczekiwaniu na poprawione wersje listopadowych produkcji oraz nadchodzące grudniowe premiery przerywnik, którego na TA nie mieliśmy od długich miesięcy. Saga Warrior: Chapter One autorstwa Raziela to klasyczny już projekt spod RM2k3 z roku 2005, trzymający się mocno ówczesnych standardów. W SWCO mamy niemal wszystko - niezwykłą historię świata, zagubionego młodego bohatera, a nawet rodzinną wioskę stojącą w płomieniach. Do tego klasyczne rozwiązania systemowe, nieprawdopodobna mieszanina grafik, charakterystyczne efekty dźwiękowe oraz sporo drobnych bugów i niedopracowane dialogi. Trochę na waszą odpowiedzialność, ale mimo wszystko - zapraszam do ściągania.




Gry:
- Saga Warrior: Chapter One (by Raziel)

P.S. Dzięki dla X-Techa za wygrzebanie tytułu spośród swoich archiwów gier.
komentarze:
7
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Komnata
4. Asgun
5. Septerra Core: Dream About The Past
6. Tale of Exile: Akt I
7. Manga Carta
8. Wzór
9. Wrota Arkany 3
10. Kruk
» Problem z RM MV
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» [2k3] Alchemik
» PInroz podbija YouTube!!!
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Dział "Dema"
» Ołówek, gumka, kartka. Czyli zajawka na rysowanie :)
» Goniec RM - komentarze
» 2k3 z steama vs twierdzówka - problem z warunkami !!!!
Legenda Trzech Wysp v.1 by Giercmen
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2002
ocena
5.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.