Archiwum - maj 2016

Przedweekendowy Serwis informacyjny #21Jazzwhisky, 22:28 27.05.2016
    Jest jeszcze piątek, ale nie ma czasu do stracenia - Degica odpaliła duże wydarzenie pod hasłem RPG Maker MV Free Weekend, gdzie czekają na Was duże obniżki na wszystkie wersje Makera, darmowe materiały, giveaway i nowe dodatki, a przede wszystkim - opcja na bezpłatną zabawę z RMMV przez cały weekend. Wszystkie szczegóły i linki w artykule na blogu RM, wystarczy kliknąć w baner poniżej. :)


    Poza tym - na oficjalnej stronie RM pojawiła się jeszcze jedna paczka zasobów dla RMVXA oraz dodatkowy, darmowy zestaw materiałów dla RMMV na Steamie. Jest w czym wybierać.

    Z gier na świecie nie polecę Wam w tym tygodniu raczej nic, za to u nas trwa oczywiście Liga Mapperów, Sezon V, to już kolejka czwarta. Poza tym dosłownie kilkadziesiąt minut temu Viuu wrzucił zapowiedź swojego odradzającego się projektu Lunatera R, a w Gońcu RM możecie przeczytać nową recenzję autorstwa Prekiego.
    A jeśli nadal Wam mało, rzućcie okiem na zapowiedź produkcji Dracolegendy by Pandemonium oraz pamiętajcie, że ciągle nowe newsy pojawiają się na Twierdzy.

    Na koniec, osiemnaście lat temu swoją premierę miał Simulation RPG Tsukūru 95, czyli RM-owy spinoff dla fanów taktycznych erpegów, wydany także na ówczesne konsole. Niestety program nigdy nie doczekał się bezpośredniej kontynuacji, pozostając do dziś wyłącznie ciekawostką w serii. Przykładowy gameplay z gry stworzonej w Sim RM możecie zobaczyć na YT, np. tu.
komentarze:
11
Weekendowy Serwis informacyjny #20Jazzwhisky, 20:22 21.05.2016
    I spotykamy się po raz dwudziesty! Na początek - tradycyjny artykuł w formie kolejnego tutorialu opublikowała Degica. Wydawca zapowiedział też kilka nowych paczek materiałów dla RM, ale o tym pewnie więcej w przyszłym tygodniu.
    Tymczasem, nadrabiając ten brak, polecam odwiedzenie strony z zasobami muzycznymi, którą prowadzi Patrick de Arteaga. Kilkadziesiąt utworów czeka na Was i wasze projekty. :)

    Dalej, na Steamie nie pokazało się nic, ale polecam rzut okiem na grę o wszystko mówiącym tytule - Mysterious Room Escape by Okami_Amaterasu na RMN. Poza tym demo swojej produkcji Awaken opublikował SoraNoYosuga, doskonała okazja by zobaczyć po raz kolejny cRPG plus RMMV (oraz ładne grafiki) w akcji.

    U nas, dla odmiany, dzieje się całkiem sporo. Na rozgrzewkę na forum możecie obejrzeć ciąg dalszy V Sezonu Ligi Mapperów. Trwa kolejka trzecia, tym razem na tapecie mapki składane w RMXP. Ponownie nagrywać zaczął też VladArges, jego najnowszą serię let's play możecie zobaczyć tutaj.
    Poza tym czekają na Was aż trzy uzupełnienia naszej bazy gier. Po pierwsze - zaktualizowana, pełna wersja Omnis Archium by Zodiac, o którym pisałem całkiem niedawno. Po drugie - startując z serią aktualizacji downloadu o klasyczne, nieco zapomniane tytuły - demo produkcji Ostatnia Łza autorstwa Feara, o której też mogliście przeczytać parę zdań na TA, dawno temu.

    No i na deser, zupełna nowość, czyli kolejna miniprodukcja by Charlie Vermin - krótka i prosta gra zręcznościowa pt. Politikula. Jak zwykle tytuł ma swój dodatkowy wymiar, ale szczegóły musicie odkryć już sami. Dwa screeny niżej, a nieco więcej - w tym wątku na naszym forum.



    We wspomnieniach na koniec - w tym tygodniu mija 9 lat od premiery pełnej wersji Legends of Arathia: Nations War by DragonWings. Nie byłoby w tym chyba nic specjalnego, gdyby nie fakt, że jak pisałem w tym newsie, był to istotnie pierwszy polski tytuł stworzony w RMXP z prawdziwego zdarzenia. Era ciągłych minidem, niedopracowanych, testowych produkcji i ogólnego dramatu twórczego skończyła się wraz z LoA, a potem - było już tylko lepiej. :)
    Więcej o grze przeczytacie także w tej recenzji w Gońcu RM. Dajcie znać, gdyby ktokolwiek z Was miał oryginalne archiwum z grą.
komentarze:
7
Weekendowy Serwis informacyjny #19Jazzwhisky, 04:45 15.05.2016
    Kolejny weekend i kolejne podsumowanie tygodnia. Tradycyjnie zaczynamy od tego co przygotował zachodni wydawca RM - a w ostatnich dniach był to przede wszystkim darmowy zestaw materiałów przygotowanych przez ReStaff. Poza tym możecie też rzucić okiem na kilka innych, promowanych zestawów - battlery, animacje oraz trochę muzyki. Na koniec jest jeszcze wydany dwa dni temu zestaw grafik dla programu Game Character Hub oraz nowy artykuł o aplikacji Spriter Pro, który Degica wydała kilkanaście miesięcy temu.

    Dalej, Steam przyniósł w tym tygodniu kilka premier, ale jeśli coś zwraca uwagę, to Rogue Port: Red Nightmare autorstwa Sunight Games, klasyczny erpeg utrzymany w stylistyce i klimacie Earthbounda. Poza tym uwagę graczy zwróciła jeszcze produkcja Sins of the Demon by Chandler Rounsley, niewątpliwie także ze względu na bardzo przystępną cenę. :)
    A na RMN (oraz bezpośrednio - tutaj) pojawiło się półgodzinne demo Long Gone Days, zdecydowanie zachęcam do sprawdzenia przynajmniej z kilku powodów, które musicie jednak odkryć już sami. Dwa screeny poniżej, a oficjalną stronę projektu znajdziecie pod tym linkiem.



    Tymczasem u nas wystartowała już druga kolejka Sezonu V Ligi Mapperów. Na forum możecie też znaleźć prace z pierwszej kolejki oraz wciąż zapisać się do udziału w imprezie, w której dzięki specjalnej rywalizacji do wygrania są m.in. steamowe wersje RM.
    To jednak nie wszystko. Zdecydowanie odpaliła Twierdza, aktualizacje mogliśmy oglądać cały tydzień, a w ciągu ostatnich dni doczekaliśmy się także najnowszej wersji (0.61 - bezpośredni download) tekstowej produkcji Project2 autorstwa Revlisa. Projekt to już raczej więcej niż proste demo, ale prace wciąż postępują, autor zaznacza, że przed ukończeniem gry czeka go jeszcze wiele pracy.

    Naszym najważniejszym newsem w tygodniu jest jednak premiera pełnej wersji Dark Dawn w wykonaniu Diablo. O demie tej produkcji spod RMVX pisaliśmy już w tym newsie, dziś przypomnę tylko, że gra załapała się na podium w GF2015, a wszystko co trzeba o DD znajdziecie na GRMA. Gorąco polecam!


    I korzystając z okazji - osiem lat temu, W podobnym czasie co teraz, wystartował I Sezon Ligi Mapperów. Osiem kolejek w RM2000/2003, 23 uczestników i początek najpopularniejszej serii konkursów w historii polskiego RM. Niektórzy są przy tym niezłomni, dziś w V Sezonie LM, zaliczając po drodze wszystkie edycje imprezy, wciąż aktywnie biorą udział Michu oraz zwycięzca z 2008 roku - Deathwing. A w tym temacie możecie zobaczyć jak wyglądały najlepsze mapy premierowej edycji LM.
komentarze:
13
Gotycka FantasmagoriaJazzwhisky, 13:00 12.05.2016
    Czas ucieka, ale dziś wracamy jeszcze raz do ostatnich dni kwietnia, kiedy to demo swojego projektu Empire zaprezentował Aruka. Produkcja spod znaku RMVX to szykowana na erpega historia o znajomym kształcie, z młodym bohaterem, który pośród trzech frakcji próbuje znaleźć swoje miejsce na wyspie Edeon.
    Demo jest mocno zabugowane, wręcz na granicy grywalności (pobierajcie tylko poprawioną wersję), ale jeśli marzy Wam się mały, acz otwarty świat pełen drobnych zadań do wykonania, kręci was prosty ABS i dużo efektów na ekranie - to niewątpliwie coś na małe co nieco dla Was. Screenshoty z rozgrywki poniżej, a więcej na temat produkcji w tym temacie na Ultima Forum oraz stronie internetowej projektu.


komentarze:
5
Weekendowy Serwis informacyjny #18Jazzwhisky, 12:39 08.05.2016
    RM-newsy w natarciu, odsłona osiemnasta. Z okazji zakończonego już GW2016, dwa tutoriale opublikowała w tym tygodniu Degica. Teksty o prostej zagadce z dźwigniami oraz łapaniu ryb znajdziecie na blogu RM.

    Dalej, Steam nie zaoferował w ciągu ostatnich dni dosłownie nic, nie zawiódł za to RMN, wrzucając zestawienie najciekawszych kwietniowych produkcji opublikowanych w serwisie. Przy okazji przypominam o grach z ostatniego newsa, łatwo było je przegapić, rpgmaker.net był przez kilka dni offline.

    U nas - trwa w najlepsze Sezon V Ligi Mapperów! Wciąż możecie zapisać się na kolejkę drugą i następne, w zasadzie bezstratnie, jeśli myślicie o zawojowaniu całego konkursu. Poza tym polecam rzucić okiem na to, co przygotowuje Prometherion, na forum pojawiła się pierwsza od wielu miesięcy aktualizacja projektu Shaarimoth.

    A w serii powrotów do ważnych gier z przeszłości - pora na wisienkę na torcie, bo z początkiem maja minęło 12 lat od premiery ostatniej odsłony Czasoprzestrzeni, finału najpopularniejszej serii w historii polskiego RM. Tylko sumując oficjalne liczniki na stronach sprzed kilku lat, cała trylogia CP to ponad 100.000 pobrań z różnych źródeł, liczba która robi wrażenie i bije niejedną sprzedaż komercyjnych hitów w Polsce. I choć czasy się zmieniły, a gry z serii niekoniecznie przetrwały próbę czasu, to warto pamiętać o ogromnej popularyzacji RM do której przyczynił się TiTek i jego produkcje.
komentarze:
5
Senseless Quest IIIJazzwhisky, 19:47 05.05.2016
    Ostatni weekend przyniósł na naszym forum jeszcze jedną premierę, demo produkcji Bez Sensu 3: Krótka Piłka opublikował bowiem EnterVPL. Pokrótce, tytuł przypomina to wszystko, z czym kojarzy Wam się (lub nie) określenie "pierwsza gra w RM". Mamy więc standardy - prostą rozgrywkę opartą na masie losowych walk, otwarty świat z wątkiem fabularnym w tle, oraz trochę dowcipu i oprawę bazującą na oryginalnych motywach muzycznych (!) wraz z RTP Makera w wersji VX. Klimat szybkich gier tworzonych na początku przygody z RM uzupełnia mocny styl najstarszych tytułów jRPG na NES-a. Ma to trochę uroku, ale nie liczcie na głębię, demo to przede wszystkim fajna okazja na odświeżenie sobie absolutnych początków gatunku i samego RM w Polsce. Screeny poniżej, download plus dyskusja - na GRMA.


komentarze:
4
WszecharchiwumJazzwhisky, 00:13 03.05.2016
    Co tydzień, to premiera - tak też było pod koniec zeszłego tygodnia. Tym razem, nieco z zaskoczenia, swoim pomysłem na tradycyjne podejście do tematu jRPG uraczył nas Zodiac, publikując swoje Omnis Archium (RMVXA).
    Gdy Alex powraca do rodzinnej wioski po wykonaniu jednego z pospolitych zadań, okazuje się, że coś jest zdecydowanie nie tak. Zatrzymanie w czasie to jednak tylko początek kłopotów i zaledwie zwiastun prawdziwych przygód. Świat, jaki zna Alex, jest w niebezpieczeństwie.
    OA od pierwszej minuty atakuje klimatem i motywami, które znacie z japońskich klasyków 2D na konsole. Mamy tu i losowe walki, i proste dialogi, a także młodego bohatera, małe znajdźki czy wielką tajemnicę. Wszystko ubrane w RTP i nieco znanych motywów muzycznych, również zaczerpniętych od kultowych pozycji gatunku. Kilka zrzutów z początkowych minut gry poniżej, a download oraz więcej informacji znajdziecie na GRMA. Zachęcam. :)


komentarze:
8
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. Rhomik 2: Przygoda
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [Szablon] Chipset 2k/3
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.