Archiwum - sierpień 2007

ALEX III - A Three Days Collaborative GameDE, 04:48 22.08.2007
    Fabuła, choć nazywanie tego czegoś fabułą jest dość ryzykowne, przedstawia się następująco: podczas walki z Wielkim Przerażającym Oślizgłym Lordem Zła, Alex i Carol wpadają w miedzywymiarową dziurę i zostają rzuceni bóg-wie-gdzie. Poprowadź jedno z nich przez dziesiątki losowo ułożonych map i staw czoło największym szumowinom po tej stronie galaktyki. W drugiej części pojawia się wielu znajomych z oryginalnego Alexa, m.in. krwiożercze kurczaki i ALEXIS.
    ALEX III to projekt mający na celu stworzenie "gry", do której każdy z uczestników mógł dorzucić własnoręcznie stworzoną mapę i jednocześnie nie czuć się skrępowanym z góry narzuconą linią fabularną. Czas - trzy dni. Efekt - całkowity chaos, ale i kupa zabawy. Esencja gry to eksploracja i minigry - twórcy nie mieli dostępu do bazy danych, a więc menu i system walki nie są wykorzystywane w najmniejszym stopniu.
    W drugiej edycji (tak, w drugiej - ALEX II nigdy nie został wydany!) udział wzięło około 50 osób, a efektem jest gra zawierająca nieco ponad 60 map. Oczywiście nie łączą się w żadną logiczną całość, co więcej, wiele jest dość nudnych, ale znaleźć można i prawdziwe perełki (moim faworytem jest pierwsza mapa scenariusza Carol). Na szczęście każdą można przeskoczyć wciskając klawisz "9". Polecam wszystkim tym, którzy mają godzinę lub dwie wolnego i mają ochotę przekonać się, co też to ludzie potrafią stworzyć w przeciągu trzech dni. A nuż ktoś nabierze ochoty do wzięcia udziału w kolejnej edycji (podobno już w przyszłym roku)?




Bezpośredni LINK DO GRY (~15 MB)

Temat na forum Gaming World

Temat z zapisami

ALEX I (temat)

    Na zakończenie dodam, że też miałem swój wkład w powstanie ALEXa - jest to jedna z map, którą przyjdzie zwiedzać tytułowemu bohaterowi. Która? Zgadnijcie sami. :)
komentarze:
32
Zasoby!Gokufan, 13:58 20.08.2007
    Witajcie! Jak widzicie, od dziś mogę was osobiście raczyć zasobami ;). Dziś niewiele - parę mangowych facesetów i sprite'ów z gry Slayers, twarze z najnowszej części gry Harry Potter oraz kilka monsterków z gry Robopon: Sun Version. To tyle.

Zasoby:
- 1 faceset z Harry Potter and the Order of the Phoenix (RIP by Gokufan)
- 95 monsterów z Robopon: Sun Version (RIP by Gokufan)
- 1 faceset z Slayers (RIP by Gokufan)
- 17 spritesetów z Slayers (RIP by Gokufan)
komentarze:
13
Jest nadzieja...Jazzwhisky, 04:25 20.08.2007
    RTPowa grafika i dźwięki, pozostawiające wiele do życzenia mapowanie, masa bugów i dwie, niemal zupełnie oddzielone od siebie historie - tak w skrócie zdefiniować można stare demko Nadziei by Adams the Red.
    Projekt z 2003 roku nie powala niczym szczególnym, nudzi ciągłością losowych walk i szeregiem standardowych dla RM2000 ustawień. Po raz kolejny jednak - warto przymrużyć oko i przypomnieć sobie starszą produkcję jednego ze znanych niegdyś redaktorów Twierdzy czy Gildii RM. Losy żeglarza Hakaty i tajemniczego Jehima: tylko 1 MB i kilkadziesiąt minut gry przed Wami [download].




    Dzięki dla Grimrotha za wygrzebanie tytułu!

P.S. Jeśli komuś udałoby się dłużej pograć: rzućcie oceną w skali 0-10 w komentarzach, please. ;)
komentarze:
6
Udaj się tam bez włóczni.Qualrath, 14:08 17.08.2007
Witam!
    Wczoraj DragonWings wydał na rmxp.pl demo gry Legends of Arathia: Memory of Hero. Jest to kontynuacja jego poprzedniego dzieła, Legends of Arathia: Nations War.
    Gra zaczyna się scenką płynącego statku, po czym nasz bohater budzi się na jakiejś plaży. Zastanawia się, co to za miejsce i stwierdza, że musi znaleźć jakąś skrzynię (?). Ten etap gry jest swoistym samouczkiem i dzieje się w głowie Eratha (imię możemy zmienić), leżącego bez przytomności na plaży, otoczonego dwoma kompanami. Okazało się, że statek, którym płynęli rozbił się, a z całej załogi przeżyła tylko ich trójka. Niedługo potem dowiadujemy się, że wzywa nas król kraju, w którym się znajdujemy i musimy się jak najszybciej do niego udać...
    Demo jest całkiem przyjemne, zawiera parę bugów, a jego początek przypomina nieco pierwszą część (chodzimy po mieście szukając questów). Mi osobiście nieco przeszkadzały drobne błędy w pisowni, jednak są na tyle mało istotne, że można je wybaczyć. Będę jednak zgrzytał zębami, gdy zobaczę je w pełnej wersji (jeden zresztą dość mnie rozbawił, choć to pewnie tylko "połknięcie" jednej litery - rzućcie okiem na czwarty screen).
    Ogółem - warto zagrać i dać się wprowadzić małymi kroczkami do Arathii po raz drugi. Demo możecie ściągnąć tutaj.



komentarze:
17
Reszta zaległości+Jazzwhisky, 06:59 14.08.2007
    Jak zapowiadałem. Dziś nieco większa ilość zasobów oraz kilka bonusów w postaci innych, dodatkowych materiałów. Szczegółowo rzecz ujmując: kolejna porcja mieszanych ripów od DE (więcej i więcej już wkrótce), ikonki z Tormenta od Inqa, porada i skrypt od Blessed Warriora, charset z DB od Gokufana, oryginalny Phoenix od Kikuta, klasyczny charset z FF oraz uzupełnienie zestawu M:TG RM Cards od Qualratha, a także jeden nowy wpis do naszego FAQ, i kilka nowych, niezłych linków (sprawdźcie chociażby drugi!) do wciąż rosnącej kolekcji.

Zasoby:
- 1 charset z Dragon Ball (RIP by Gokufan)
- 1 charset z Final Fantasy (RIP by Qualrath)
- 12 charsetów z Final Fantasy 5 (RIP by DE)
- 13 facesetów z Final Fantasy Tactics (RIP by DE)
- 16 backdropów z Final Fight (RIP by DE)
- 1 charset Phoenix (ORIG by Kikut)
- 6 spritesetów z Planescape: Torment (RIP by Inq)
- 25 monsterów z Savage Reign (RIP by DE)
- 7 battle z Seiken Densetsu 3 (RIP by DE)
- 10 monsterów z Wild C.A.T.S. (RIP by DE)

Porady i Skrypty:
- HP na mapie (pasek) (by Blessed Warrior)

FAQ:
- Co zrobić, aby moja gra uruchamiała się bez potrzeby instalowania RPG Makera? (by Jazzwhisky)

Inne:
- M:TG RM Cards Seria 10 (by Qualrath)

Linki:
- DarkEnd Lights (RM 2003/XP; ~400 plików)
- docteurnight.free.fr/chipset/ (RM 2003; ~475 plików)
- Makerando (RM 2003; ~800 plików)
- phanXgames (RM 2003/XP, Sprite; ~6600 plików)
- Rpg Maker 2000(3) Haven (RM 2003/XP; ~125 plików)
- RPGRES.DE (RM 2003/XP; ~325 plików)
- SolarSoft (RM 2003/XP; ~1600 plików)
- Ultima Island (RM 2003/XP; ~2000 plików)

    Paradoksalnie przełom lipca i sierpnia okazuje się jednym z najbardziej aktywnych okresów w historii TA (kvachu :*). Reszta lata zapowiada się zresztą równie dobrze. Dzięki wszystkim, którzy mimo wakacji znajdują czas by wpadać na sajt czy podsyłać nam materiały... I do następnego!

P.S. Zapomniałbym. Nie ma co ukrywać - specjalne podziękowania dla Tymona za wypunktowanie kilku poważnych luk w kodzie strony! :]
komentarze:
45
W końcu battle weapony!!!kvachu, 17:39 09.08.2007
     Witam!
     Znowu Was nawiedzam z paroma grafikami. Są to ripy głównie z Final Fantasy Origins czyli Final Fantasy I i II na PSX. Monstery z FFII są to poprawione (nie wiem czy ktoś zauważył, że w starych były poucinane dolne części większych monsterów) monstery i jeden zaginiony został dodany. I o to tworzy się historia, bo na stronie lądują pierwsze battle weapony!!! Oczywiście to normalne, że to JA jestem tak zajefajny i że to ja je pierwszy dodaje ^^.
Reszta grafik to same postacie z Tales of Destiny 2 na PSX.
Oczywiście dlatego, że dodałem wszystkie monstery z Final Fantasy I to musiałem usunąć zasoby Qualratha z tymi samymi monsterami, ale było ich tylko 6.
To by było na tyle ;].

Zasoby:

Final Fantasy I:
- Backdrop (32)
- Monster (124)

Final Fantasy II:
- Backdrop (34)
- Battle Weapon (7)
- Monster (128) Po prostu update, tylko 1 nowy plik.
- Picture (1)
- Spriteset (9)

Tales of Destiny 2:
- Charset (2)
- Spriteset (7)

Jeszcze na Koniec chciałbym pozdrowić Moją Ukochaną Niunię :*:*:*.
I jeszcze chę dodać, że przez jakiś miesiąc będę mniej aktywny.
To wszystko... NARAAAAAAAA!
komentarze:
23
Pills, Demons And Etc.Michu, 20:51 04.08.2007
    Dzisiaj tylko namiastka zasobów, które są już w końcowej fazie obróbki. Poza tym jeden z moich ostatnich midów, robiony specjalnie z myślą o wszelkiego rodzaju mapach świata. Tyle w kwestii nowości.
    Chciałbym wszystkich zainteresowanych poinformować, że nowe Tokei najprawdopodobniej wyjdzie jeszcze w te wakacje (hura). Natarczywy brak czasu i tekstów z zewnątrz powodował ciągłe przesuwanie premiery, ale chyba w końcu czas zakasać rękawy i wydać nawet uboższy, ale w końcu kolejny numer. Poza tym zapowiadam, że w okolicach 8-9 sierpnia rozpocznie się na forum kolejna edycja Tsukuru Archive Code-off prowadzona przeze mnie. Z tej okazji zachęcam do częstszego zaglądania i postowania na forum - smacznego!

Zasoby:
- music Adventure1 (ORIG by Michu)
- 21 picture z Final Fantasy V (GBA) (RIP by Michu)

EDIT 8.08.2007 (by Michu): Na forum rozpoczęta została druga edycja Tsukuru Archive Code-off. Zapraszam wszystkich do wzięcia w niej udziału!
komentarze:
13
Cud nad Odrąkvachu, 01:47 03.08.2007
     Witam!
     Jakimś cudem znowu daję newsa, a cudem dlatego, że tak szybko po ostatnim. Jak obiecałem ostatnio w dzisiejszym newsie są charsety XD. Szczególnie dużo ich z Earthbounda.
Dzisiaj bez zbędnego gadania.

Zasoby:

Earthbound:
- Charsety (31)
- Spritesety (24)

Final fantasy 6:
- Facesety (1)

Harvest Moon:
- Charsety (9)
- Spritesety (22)

Legend of Mana:
- Charsety (3)
- Picture (53)
- Spritesety (1)

Obitus:
- Spritesety (2)

    Hope, You like it =).
komentarze:
8
Choo Choo!Jazzwhisky, 00:42 02.08.2007
    Przyjemnie być znowu on-line. Szczęśliwym zrządzeniem losu zdaje się, że przerwa w mojej aktywności, o której wspominałem w czerwcu, dobiegła końca.
    Co zatem dzisiaj? Głównie spóźnione, bądź też przegapione ;) informacje i materiały. Po pierwsze - dwie lipcowe, odnowione wersje starszych projektów. Są nimi: Duck Hunt XP Extreme by arevulopapo (wszystko czego potrzebujecie - tutaj), czyli NESowy klasyk w wersji spod RMXP oraz nowa wersja "klasycznej siekanki" spod RM2k3 - dema Warzelni by Super Vegeta (mnóstwo informacji, wraz z downloadem, na stronie SV Games, nie zgubcie się tylko w nawigacji!).
    Przy okazji, mimo, że grę mamy jeszcze przed sobą, nie mogę nie przypomnieć o wymienianym przeze mnie w 5 nr Tokei tajemniczym RMowym projekcie. O niedalekiej premierze Akropolis by DE przeczytacie już bezpośrednio na naszym forum.
    Poza tym, na stronie lądują: wspomniany 5 nr Tokei, czekające całe eony na dodanie, ripy Tomasha (sry? ^^") oraz zbiór nowych linków - tylko kilku, ale (bez wyjątku) niezwykle interesujących. Stosy grafik (wraz z tym co pojawiło się w czasie lipca na forum) - już następnym razem!

Zasoby:
- 3 facesetów z CIMA: The Enemy (RIP by Tomash)
- 6 facesetów ze Sword of Mana (RIP by Tomash)

Inne:
- Tokei nr 5 offline/online

Linki:
- Jogos RPG (RM 2003/XP; ~5500 plików)
- Kobra's Realm (RM 2003/XP; ~550 plików)
- Monkey Productions (RM 2003; ~600 plików)
- The RPG Maker RK (RM 2003/XP; ~350 plików)
- Thaiware (RM 2003/XP; ~800 plików)

    Ostatnia informacja. Kilka dni temu bezszelestnie Ludzix zaserwował nam SETNEGO newsa na stronie. Wszystko zdaje się więc być na jak najlepszej drodze. Zwłaszcza, że od kilku godzin Tsukuru Archive możecie odwiedzać, korzystając ponownie z adresu tsukuru.pl.
komentarze:
19
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Asgun
4. Qmai World 1
5. Manga Carta
6. Komnata
7. Tale of Exile: Akt I
8. Wrota Arkany 2
9. Kruk
10. Wrota Arkany 3
» [XP]Powrut Magicznego Smoka VI: Kurczak vs Predator
» [XP] Marcus i królowa lodu (DEMO)
» [2k3]Lovro i Vesna
» -POWITANIA (i pozegnania)-
» Królobójcy
» [XP][Mr.MoABS]Wyłączanie HUDa
» Rekrutacja :>
» [VXAce] Złodziej Czasu
» [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope
» [VX Ace] Gotrym "Nadzieja Umiera Ostatnia"
Qmai World 3 by Gaido
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2008
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.