Ave, Caesar, morituri te salutantJazzwhisky, 17:26 15.03.2009
    Hey. Po wybuchowych rocznicach w latach zeszłych, trzecie urodziny Tsukuru Archive ograniczą się jedynie do kilku osobistych zdań i garści informacji, którymi chciałbym podzielić się z Wami wszystkimi. Mija już rok od kulminacyjnego momentu w którym nie dość, że polskie RM-community wreszcie stanęło na nogi, pojawiały się gry i huczało od nowinek, to także TA z tuzinem (sic!) redaktorów w składzie, zdawało się nieustannie przeć do przodu, zdobywać popularność i wyrywać coraz większy kawałek w świadomości tych, choć trochę zainteresowanych amatorskimi grami. Niestety był to także moment, w którym większość wyzwań znalazła się już za nami, a jak pokazuje aktualna chwila, również czas kolejnego odpływu miłośników RM w ogóle.
    Nie da się ukryć, że w ciągu ostatnich miesięcy liczba osób wspierających i odwiedzających polskie sajty i fora poświęcone RM dość drastycznie spadła. Paradoksalnie, co cieszy niezmiernie - nowy rok przyniósł wręcz wysyp gier - i sens istnienia witryn poświęconych temu hobby nie zanikł, a wręcz przeciwnie.
    Jak ma się to do przyszłości Tsukuru Archive? Przez trzy lata budowaliśmy solidną bazę zasobów, gier i innych materiałów, jednak obecnie nasze możliwości stają się coraz skromniejsze. W aktualny skład redakcyjny strony wchodzi jedynie kilka naprawdę starszych osób, a wkrótce może być ich jeszcze mniej.

    Dlatego, z okazji trzecich urodzin TA, postanowiłem wystosować do Was solidny apel. Dotychczas wspólnie robiliśmy co w naszej mocy - ale jeśli nadal chcecie być pewni, że gdzieś w sieci znajdzie się żywe, aktualne, wciąż gotowe do zmian, wspierania i zamieszczania Waszych RM-prac miejsce, musicie nam pomóc. Stąd pamiętajcie, gdy tylko znajdziecie ochotę - miejsce na zasoby, teksty, skrypty, linki i wszystko to co związane z RM, czeka. Chętnie przyjmiemy informacje o nowych grach, demach, projektach tworzonych w RPG Makerze, chętnie zamieścimy całe newsy dotyczące nowych RM-premier i innych większych inicjatyw. W tych wszystkich sprawach kontaktować możecie się z TA za pośrednictwem komentarzy, naszego Forum czy korzystając z adresu e-mail: redakcja@tsukuru.pl. Jeśli pomysł chwyci, wkrótce na stronie powinny znaleźć się dodatkowe informacje i ścieżki ułatwiające zgłaszanie wszelakich treści.
    Gwoli ścisłości - oczywiście większość z tego co opisałem powyżej, staramy się realizować od samych początków istnienia strony. Sukces jaki osiągnęliśmy, to dzieło trzyletniej współpracy kilkudziesięciu osób, których nicki od zawsze możecie znaleźć tutaj. Teraz jednak, nadszedł najlepszy czas, by powiedzieć o tym wszystkim raz jeszcze. Dziś bowiem, chciałbym podzielić się odpowiedzialnością za dalsze losy TA z wszystkimi, którzy z przyjemnością odwiedzali nasz sajt przez te trzy lata i zwrócić uwagę tych, którzy dotychczas nie zauważyli takiej drogi. Nie jest to trudne - jeśli każdy, kto odwiedzi dziś Tsukuru Archive, zgłosi jakiekolwiek materiały choć raz w ciągu roku, będziemy mieli tego aż nadto.

P.S. Wyszło długo, trochę pogrzebowo, ale liczę, że dotrzymaliście do tego miejsca. =)



Omg, nie kłóćcie się o takie rzeczy : Co to za różnica czy ktoś się wzoruje na grach komercyjnych czy nie, ważne by było w co pociupać ;D Wszystkiego najlepszego dla TA.
Mr.Kisiel, 10:08 23.03.2009

no i jeszc ze jeden fakt o którym wszyscy zapomnieli chyba. ja sądzę, że nikt tu nie stara się konkurować z komercyjnymi grami, bo to idiotyzm. ludzie robią gry bo to lubią. a co lubią i jak lubią , dla kogo robią i po co to już ich sprawa. wiec ze zwrotami typu "TRZEBA" łąskawie sie wypchajta.
cmokasek , 23:29 22.03.2009

ja leje z tych pisków dziewiczych przepratanych rykiem jeleni. przecież news jest o urodzinach TA! elo graty dla taty Jazza! DE miałes projekt niekomercyjny i skończył na zasobach. a teraz zobacz jak bredzisz, "komercyjne" toe (bo na pewno o nim tutaj), jest jedyną w pierwszej piątce jrpg fantasy. reszta to nie jrpg, albo nie fantasy. więc nie wszyscy robią konkurencję finalkowi. swoją drogą owa komercja wyszła i już powstaje kontyanuacja. nie generalizuj więc. to samo się tyczy Xtecha, który lubi wykładać filozofie i nade wszystko przekonywać że ma rację głównie tam gdzie nie powinien. a co do sytuacji z lt.paytonem to załatwiajcie to miedzy sobą. kultura tego wymaga.
urodzinowy fei, 23:22 22.03.2009

Nadal gadasz dla mnie od rzeczy. Miałbyś rację, gdyby opisywana sytuacja miała miejsce. Ale tak nie jest.

Dlatego zanim szerzej Ci odpowiem, podaj mi kilka tytułów z ostatniego roku, chcących być, Twoim zdaniem, kolejnym FF.

"dotyczy zalozen systemowo-grywalnosciowych" - totalna bzdura. W takim razie jak ma według Ciebie wyglądać gra jRPG, nie przypominająca FF? To tak jakbyś chciał zrobić FFP nie przypominające "systemowo-grywalonściowo" Quake, czy RTS bez skojarzeń ze StarCraftem?
Kalashnikov, 23:08 22.03.2009

@Kalash - to ja zapytam tak - ty sledzisz, co sie dzieje na "scenie" RM w Polsce i poza nia, czy tak tylko od czasu do czasu wpadasz napisac na forum czy stronie jakis bzdurny komentarz?

Wiekszosc ludzi robi gry zainspirowana komercyjnymi tytulami i sama chce stworzyc cos wielkiego. Najczesciej zbyt wielkiego i stad gry sa niekonczone. Kazdy chce miec fajne efekty atakow z postaciami fruwajacymi po ekranie w kilkudziesieciu klatkach animacji, swiat z minimum 15 lokacjami, 10 postaci w druzynie itd. itp. Wystarczy sobie spojrzec na najpopularniejsze dema - wiekszosc nie zostala ukonczona, bo autor mial zbyt wielkie ambicje. I mowiac o konkurowaniu z grami komercyjnymi wlasnie to mam na mysli. Ludzie chca robic gry na poziomie Fajnali, przynajmniej jesli chodzi o objetosc, a tego sie zrobic nie da (choc sa wyjatki, ale wyjatki potwierdzaja regule). No i takie gry zawsze beda gorsze niz komercyjne, nie ma bata. No bo powiedz mi, dlaczego jakies 3/4 projektow jest utrzymane w konwencji fantasy? Na pewno nie przez brak grafik, bo futurystycznych czy wspolczesnych jest w sieci od groma.

A zaczynanie od zera dotyczy zalozen systemowo-grywalnosciowych, a nie kwestii "ripowac czy nie ripowac". Gry oryginalne nie moga byc porownywane z komercyjnymi, bo nie maja swoich odpowiednikow, a to moze dzialac tylko na korzysc owych gier (jesli sa same w sobie dobre, oczywiscie).

Mam nadzieje, ze juz pojmujesz.
DE, 21:31 22.03.2009

Bo tak nie jest. ABS od podstaw został zrobiony przez Ska'cia, tak samo jak pasek HP, a gdyby podobne działanie paru zmiennych oznaczało plagiat, to równie dobrze można by uznać, że wszystkie ABS'y w grach rm są splagiatowane z nie wiem, PTEI, bo mają podobne strzelanie ew. podobny sposób działania obrażeń zadawanych wrogom.
Caesum, 19:04 22.03.2009

A ja pierwsze co słysze o tym, że to niby X-Tech zrobił ABS do Lt. Pythona, więc nie wiem o jaką "krytykę upominania się o swoje" chodzi.

DE - Twój post jest tak oderwany od rzeczywistości jak wspomnianego już człowieka (tyle, że w bardziej przyswajalnej formie). Skąd pomysł, że ludzie chcą konkurować z grami komercyjnymi? Skąd pomysł i podstawy do twierdzenia, że to główny powód niekończenia projektów? Czym jest "zaczynanie od zera", nieużywaniem ripowanych grafik? Naprawdę, nie pojmuję słowa z tego co napisałeś.
Kalashnikov, 18:51 22.03.2009

Chodzi o to, że to bzdura. Nie ma żadnej krytyki (???), nie ma żadnych dowodów na cokolwiek, tylko parę osób urządzających bitkę na słowa w miejscu, które nie jest do tego przeznaczone. TA to nie plac na rozstrząsanie rodzinnych dramatów (a już zwłaszcza opartych na niczym, prócz pustych obelg), takie to trudne do załapania?

I mam nadzieję, że to koniec. Po prostu wstyd, że komukolwiek trzeba tłumaczyć takie rzeczy.
Jazzwhisky, 17:29 22.03.2009

Rozmawiałem z X - Techem, podobno on zrobił skrypt absu do LT. Pythona a autor tejże gry nie wymienił go w liście autorów. Jakiekolwiek próby upominania się X-a o swoje spotkały się z ostrą krytyką użytkowników TA. O co chodzi?
Adwokat diabła, 16:22 22.03.2009

Aha, tylko nie robcie juz wiecej ABS-ow w RPG Mejkerze, plz XD
DE, 13:55 22.03.2009

A ja akurat popieram X-Techa w kwestii oryginalnosci w grach amatorskich.

Niektorzy probuja konkurowac z grami komercyjnymi majac zerowy budzet; jak to sie konczy - wiadomo. Natomiast gdy tworzy sie cos od zera, nie wzorujac sie na zadnych innych grach, to wtedy mozna nalozyc sobie realistyczne ograniczenia dot. objetosci, zlozonosci, grafiki itd., dzieki czemu ma sie o wiele wieksza szanse swoj projekt ukonczyc.

Ale tak to juz jest, ze na 1 dobra, oryginalna gra przypada 100 smieci :) Wiec w sumie tworzcie cokolwiek :P
DE, 13:54 22.03.2009

Straciliście w sumie 6 godzin potencjalnego robienia gry :(
Mert, 21:20 21.03.2009

"ja czytam komentarze newsów. To, ze w nich nie piszę nie znaczy, że ich nie czytam."

Tak jak ja :) I jak czytam te komentarze, to nie narzekam, bo przynajmniej wesolo jest :D

P.S. Wszystkiego najlepszego i tobie Tsukuru.pl [mlodszy bracie (majacego nieduzo wczesniej urodziny) rmxp.pl]. A wam ludzie duzo slonca z okazji 1. dnia wiosny :)
BeVoo, 12:54 21.03.2009

Srututu, jestem 36.
Jesteście chyba na tyle dorośli, żeby panować nad emocjami. Świętować 3 urodziny TA!
Secretman, 20:52 20.03.2009

kvachu, pisałeś chyba komentarz w tym samym czasie co Jazz. Odpowiedź na to co napisałeś jest dokładnie zawarta w tym, co rzekł dziadzio.

Jeżeli ktoś napisze "srututu, jestem pierwszy, elo" to to olewam. Komenty pod newsami są też jedynym miejscem na TA, gdzie można sobie luźno pogadać bez ostrego trzymania się teamtu (szczególnie w perspektywie ostrej moderacji na RMA).
Ale jeżeli ktoś pisze, że "róbcie więcej gier z ABS bo wtedy scena będzie lepsza, a wasze gry zdobędą Oscara i jest to oczywisty fakt" to już nie mogę tej bzdury przemilczeć.
Kalashnikov, 20:07 20.03.2009

kalasz ja czytam komentarze newsów. To, ze w nich nie piszę nie znaczy, że ich nie czytam. I chyba o wiele więcej jest komentarzy totalnie beznadziejnych i totalnie nie na temat newsów. To co powiedziałeś do mnie nie trafia =P. Przecież x-tech zawsze się podpisuje real nickiem, więc jak go widzicie to nie czytajcie, ale nieeee... Z ciekawości i tak przeczytacie ;]. Chociażby po to by mu dowalić.
kvachu, 19:32 20.03.2009

Nie dziwcie się kvachowi, niemal każdy łykałby teksty X-Techa, gdyby widział je raz na pół roku. =)

A co do pierwszych wpisów w stylu DW, to wkroczyły w bezlitosną kategorię "nie usuwam, niech ludzie sobie zobaczą", widocznie nie warto było na ich temat choćby wspomnieć i tyle. Do tego pomijam fakt, że nawet najgłupszy tekst nie jest w stanie się równać z zagrożeniem jakie niosą ze sobą bzdury pisane w profesorskim stylu przez niektórych "znawców tematu". To NALEŻY piętnować i tylko szkoda, że dzieje się to niemal wyłącznie tutaj.
Jazzwhisky, 19:31 20.03.2009

Ayay, X-Tech mnie widzi nawet tam, gdzie mnie nie ma =] Czuję się zaszczycony, że wprowadziłem w jego życie coś pokroju obsesji na moim punkcie. Nyah, nyah :*
Caesum, 18:39 20.03.2009

Jakkolwiek głupie (czy też nie) były te komentarze, to nikt w nich nie próbował moralizować i to po raz setny z rzędu. Oczywistą była taka reakcja niektórych osób.
Przejrzyj więcej newsów i zauważ, że tam gdzie nie używa on słów "powinniście", "musicie", "trzeba" itp. nikt się go nie czepia.
Kalashnikov, 17:40 20.03.2009

Wielkie dzięki stary za to, że o tym wspomniałeś.
x-tech, 16:02 20.03.2009

LOL, news o urodzinach i nawet tu w komentarzach sie kłócicie ;d. Jakie z was żale... Czepiacie sie komentów x-techa, który popisał jak urozmaicić gry by zachęcić do tworzenia, a do k***y nędzy spójżcie na pierwsze trzy komenty(oprócz pierwszego inqa). Nikt nic nikomu nie wrzucał jeśli chodzi o te komentarze, bo nie napisał ich x-tech.
kvachu, 14:23 20.03.2009

"Ludzie ja robię taką grę, że ziemia zadrży..."
No tak, jak zrobisz jakąś dłuższą produkcję, to faktycznie może to być jedna wielka apokalipsa.

A z okazji urodzin życzę powodzenia, i jeszcze bardziej owocnego czwartego roku działalności.
mario, 17:28 17.03.2009

Do piaskownicy Caesum...Nie wnoś tu TiTka....
x-tech, 15:06 17.03.2009

No to ja też wszystkiego nalepszego życze na urodzinki i piwko za was wypije w sobote ;)!
Ja też robię grę i nie chwale się co chwile X-tech!
Nizioł, 23:19 16.03.2009

X-tech, swoją pro grą chwal się mamie a nie ludziom których to nie obchodzi nyo.
., 22:34 16.03.2009

Skończcie pieprzyć nyo. Radujcie się, nie kłóćcie nyo.
Q, 20:29 16.03.2009

Pisałem w dobrych intencjach odnosząc się do tematu kierując je do zawężonego grona osób, które traktują tworzenie gier jak prawdziwe hobby, pasję...Przed komentarzem Loyda miałem napisać to samo co on, ale uznałem, że to może być najbardziej prostacka rzecz jaką mógł bym zrobić (serio)...Post od twórcy do innych twórców (takie coś wmyśliłem, by nie wyszło za prosto)...To było to zawężone grono..., a że 3 rocznica i w ogóle to nie chciałem napisać jakiś życzeń, bo to nic nie da, ale wskazówki...To ile scena makera pociśnie i na jaki poziom się wespnie i jak szybko to zrobi zależy od nas, a nie od życzeń...
I jestem za tym by działać...a nie pieprzyć.
x-tech, 18:38 16.03.2009

"Właśnie dlatego uważam, że przeważnie Polska to zacofany kraj (...) A raczej zacofani są niektórzy ludzie..."

Emmm, uważasz tak dlatego, bo a) Lloyd życzy TA nastepnych trzech lat działalności, czy b) dlatego, bo uważa, że powinieneś przestać pieprzyć (czytaj - pisać komentarze zupełnie nie na temat newsa)?

Tak czy inaczej, nie ma jak przełożyć osobisty uraz na ougólnienia wobec całego kraju, to ma nawet nazwę X-Tech i uwierz mi, piszę to poważnie, są na to specjalne leki.
Jazzwhisky, 17:43 16.03.2009

A raczej zacofani są niektórzy ludzie...którzy sprawiają, że amatorskie gry są postrzegane nadal jako rozrywka dla małych dzieci...Pozdrowienia dla Loyda.
x-tech, 17:12 16.03.2009

Właśnie dlatego uważam, że przeważnie Polska to zacofany kraj...nawet tutaj...momentami.
x-tech, 17:08 16.03.2009

Z tej jakże podniosłej okazji życzę TA wielu nowych zasobów i przynajmniej trzech następnych lat działalności. Poza tym uważam, że X-Tech powinien przestać pieprzyć :3
Lloyd, 16:07 16.03.2009

O, fakt, już urodziny, wszystkiego najlepszego :D
Gokufan, 13:58 16.03.2009

A ja odbieram rocznice az nazbyt optymistycznie. Moze faktycznie ostatnio zastoj byl na stronie, ale w koncu(!) pojawilo sie wiele gier, ktore mozna spokojnie polecac osobom spoza sceny. A chyba taki byl cel TA.

Osobiscie przyznaje sie do lenistwa i zamierzam nadrobic zaleglosci
Mihu, 01:43 16.03.2009

X-tech, niemożliwy jesteś. Pojąłeś o czym jest w ogóle news?

Gratulacje ode mnie oczywiście, pókim żyw postaram się w ten, bądź inny sposób stronę wspierać.
Ale rzeczywiście - zabrzmiało dość smutno i mrocznie. Nie wiem, czy troszkę przesadziłeś w doborze słów, czy ja to źle interpretuję, czy (oby nie) jest aż tak nieciekawie...
Kalashnikov, 23:51 15.03.2009

Woohoo, trzecie urodzinki TA już, kompletnie zapomniałem o tym ^^ Cóż, postaram się nadal wspierać stronę lekkim napływem zasobów, ale Alleluja i do przodu! Przyjcie dalej, tsukurupeel genialną stroną jest nyo!

P.S.: Zdaje mi się, czy obecny skład redakcji jest taki sam jak przy starcie strony?
Qualu, 22:20 15.03.2009

"W aktualny skład redakcyjny strony wchodzi jedynie kilka naprawdę starszych osób" - ale jest klawo.
Podpisuję się pod gratulacjami.
A ja chciałbym symulator szkoły polskiej czyli ściągi, palenie w kiblu czy coś w tym stylu albo symulator Tsukuru Archive ^_^
Secretman, 20:28 15.03.2009

Radzę wszystkim nietypowo podchodzić do tematu gier..Tworzyć nowe rzeczy tj. nietypowe prowadzenie rozgrywki i nietypowe pomysły wdrażać w życie. Niekoniecznie konwencjonalna fabuła wręcz przeciwnie niekonwencjonalna może wzbudzić zainteresowanie każdego, ba tak samo jak rozgrywka. TRZEBA również dawać graczom myśleć i dawać podejmować decyzje...czy to wielkie czy małe...czy to w grach taktycznych czy w zręcznościówkach...
A może opracować własny gatunek gry ? CZEMU NIE ?
Czekam na grę, w której głównym bohaterem będzie sprzedawca z kiosku ruchu, który ma marzenie, by stać się rycerzem króla Artura czy grę, w której szalony twórca gier chce opanować świat...Brakuje takich szalonych pomysłów...A realizacja ich może dać kupę radochy...Nic tylko odpalać makera i eksperymentować.
x-tech, 20:21 15.03.2009

Gratuluję redakcji kolejnej rocznicy i życzę owocnego roku przyszłego. Osobiście tegoroczny wysyp gier uważam za wyjątkowy. Jakość i ilość idą w parze.

PS. X-Tech dawaj oficjalną zapowiedź na forum! :)
last, 20:17 15.03.2009

Ludzie ja robię taką grę, że ziemia zadrży... Co do zasobów chętnie, bo zrobiłem ich trochę, a nie używam wielu z nich. 3 lata no nieźle daliście. Ja jestem tu od roku i się trzymam i nie mam zamiaru się oderwać :P
x-tech, 20:06 15.03.2009

Urodziłem się między TA, a Atreyu. ;d
Uqi, 19:23 15.03.2009

De Wu Tiko.
Inq, 18:41 15.03.2009

jestem drugi lolki, Ludzix dawaj mi biciki :/
DW, 18:13 15.03.2009

Jazz, nie umieraj!
No, widać, że ostatnio nie próżnowałeś.
Inq, 17:56 15.03.2009

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Asgun
4. Komnata
5. Manga Carta
6. Tale of Exile: Akt I
7. Wzór
8. Septerra Core: Dream About The Past
9. Wrota Arkany 3
10. Wrota Arkany 2
» ppomocy w rpg tsukuru maker!
» Problem z RM MV
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» [2k3] Alchemik
» PInroz podbija YouTube!!!
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Dział "Dema"
» Ołówek, gumka, kartka. Czyli zajawka na rysowanie :)
» Goniec RM - komentarze
Legenda Trzech Wysp v.1 by Giercmen
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2002
ocena
5.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.