ShtampJazzwhisky, 15:49 15.05.2010
    Możliwość stworzenia własnego świata, chęć opowiedzenia własnej historii - te cele chyba najczęściej motywują twórców związanych z RM. Niestety, osiągnięcie swych zamiarów nie zawsze oznacza sukces i zwycięstwo, a zdarza się, że skupienie uwagi na jednym z elementów gry działa na szkodę pozostałych składników produkcji. Podobnie jak brak talentu do wszystkiego, nie jest to rzadkie zjawisko - i właśnie do powyższego opisu zdaje się pasować Shtamp autorstwa Noruja, wydany w zeszłym tygodniu RPG spod znaku RMXP.
    Gdy młody mag Nird dowiaduje się, że jego mistrz i przybrany ojciec porywa najbliższą mu przyjaciółkę, nie pozostaje nic, jak tylko szukać pomocy w najbliższym miasteczku. Szybko okazuje się jednak, że to bohater musi udzielać pomocy innym, rozwikłać niejedną tajemnicę, a także samodzielnie wyruszyć w pościg za swoim byłym nauczycielem...
    Oprawa graficzna w oparciu o RTP, klimatyczna, choć nieco niespójna ścieżka dźwiękowa, prosty system walk na wzór taktyczny oraz sporo eksploracji i atmosfery zachodnich RPG. Niestety - w grze czeka na Was także sporo mniejszych lub większych bugów, stosy literówek i nieco rozlazłe kwestie dialogowe. W każdym razie, zwłaszcza jeśli kochacie tułaczki po nieznanych światach i z łatwością znajdujecie w sobie motywację do wytrwałej gry, polecam sprawdzić - screeny poniżej, więcej na temat projektu m.in. na naszym forum. Pełna wersja gry to nieco ponad 100MB do ściągnięcia.





Będzie prosto z mostu bez zbędnej wazeliny, bo nie ma sensu, żebym ja ze swojej strony oszukiwał czytających moje komentarze...

Gra odpycha fabułą -Shtamp stworzył ludzi, rozdzielili się...to nie fabuła...to teoria powstania ludzi w twojej grze...
Negatywnie bardzo odbieram postaci i dialogi, a w jrpg jest to absurdalne. Gram, ale po prostu nie wiem momentami o co chodzi- dialogi są wyrwane z kontekstu, bezwyrazowe - to jest największa bolączka, że ktoś coś mówi, ale tego nie czuje, a najczęściej mówi nieadekwatnie do sytuacji i nie wiadomo o czym mówi. Walki są niewyważone (Robaki na początku zabijają dwoma ciosami, a najczęściej zadawane obrażenia są zbyt losowe) muzyka nie pasuje szczególnie do walk i zaczyna irytować po pewnym czasie, bo w walce jest za ostra po prostu - heavy metal przy walkach z robakiem ? Grafika to jak zawsze w jrpg - co kto lubi...Ogólnie mnie dosłownie przerasta, że ta gra została ukończona taka jaka jest, a przerasta mnie fakt, że została ukończona, a nie prowadzi jej fabuła tylko właśnie co ? Bo fabuły jako takiej i wyrazistych postaci w tej grze po prostu nie ma ! Więc gdzie dopatrywać się zalet i co ma utrzymywać gracza - mhm. Muzyka ? System walki ? Będę grał dalej w tę grę, ale nie jest to przyjemne dla mojej osoby.
X-Tech, 16:12 15.05.2010

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Manga Carta
10. Komnata
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
» The Ultimate Boy - Film o naszym polskim superbohaterze!
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
» Windows 7 nie czyta płyt
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.