Naprawdę Ostatnie WakacjeJazzwhisky, 04:08 04.06.2011
    Nieczęsto twórcy wracają do swoich naprawdę starszych prac by poprawić, uzupełnić i wydać je na nowo. Ten szczęśliwy los spotkał jedną z produkcji Amadika, niegdyś przygotowaną z okazji letniego konkursu (wygranego zresztą) na Oazie, teraz wydaną ponownie pod uzupełniającym tytułem Ostatnie Wakacje Alexa Plus.
    Tak jak w przypadku pierwotnej wersji, OWA+ łączy w sobie elementy horroru i przygodówki. Solidnym poprawkom uległy głównie dialogi i oprawa audiowizualna (klimat!), z rozgrywki zniknęły także wszystkie rażące niedoróbki i błędy. Co prawda prostota i liniowy przebieg fabuły zapewniają maksymalnie kilkadziesiąt minut zabawy, jednak całość warta jest tej odrobiny waszego czasu. Szczególna gratka dla tych, którzy pamiętają poprzednią wersję gry, screeny poniżej i zapraszam do zasysania. Od dziś - tylko w naszym downloadzie.






Rutger2K3 - Nawet jeśli nie casualowa, to ma tego wszystkie elementy. Prosta, krótka, nie wymaga dużego zaangażowania.
Caesum, 01:10 18.07.2011

Jeśli wszystko dobrze pójdzie, w ten weekend postarałbym się naprostować co trzeba i nadrobić największe zaległości. Wtedy też pojawiłoby się jakieś info na temat imprezy na forum, ale zaznaczam - nie obiecuję.
Jazzwhisky, 07:20 14.07.2011

A ja mam pytanie, co do poprzedniej ankiety. Kiedy ruszy TACO/Liga Mapperów?
Secretman, 22:19 13.07.2011

"michu"?
~?, 13:57 12.07.2011

Przeszedłem i bardzo mi się podobało. Bardziej niż pierwowzór, a zazwyczaj jest u mnie odwrotnie, więc kawał dobrej roboty Michu. Baner tsukuru na murze przed domem Alexa bezcenny :D
Natomiast niektóre midy z gier (bodajże chrono trigger albo golden sun, nie pamiętam dokładnie) pasowały jak pięść do oka Gołoty.
Neo, 17:24 11.07.2011

Jeśli jeszcze ktoś nie czuje się nasycony - właśnie rzuciłem do downloadu poprawioną wersję OWA+.

Btw, niedawno na stronie pojawił się komentarz no.5000! =)
Jazzwhisky, 14:04 13.06.2011

A ja zauważyłem, że zapomniałem przywrócić wyłączoną testowo listę zbanowanych botów/proxy, przy okazji może pomoże to także forum, dzięki X, eee Rutger2k3, poprawione.
Jazzwhisky, 12:01 10.06.2011

Dzięki Rutger2k3. Wezmę to pod uwagę przy ewentualnych dalszych poprawkach.

Zważ tylko, że bardzo często bohaterowie horrorów są bezdennie głupi i idą gdzie nie trzeba, pchają łapy gdzie nie trzeba ( a już w szczególności, jeśli w pobliżu usłyszą niepokojące dźwięki ), a póżniej tylko się dziwią, że główka odpadła:(
Alex nie jest wyjątkiem.

Mógłbym to pewnie zmienić, ale po prawdzie chociaż fabułę wolałem zostawić taką jak przed laty - niektórzy mimo wszystko ją dobrze wspominali.

Amadik, 09:54 10.06.2011

Caesum: Zdecydowanie nie Casualowa.

PRzeszedłem całą:
Pora na wady i zalety gry: (niestety gra ma tego sporo)



Dlaczego ? Powtarza się ten sam krzyk kilka razy (!) Mylące i niezrozumiałe - lokaj się teleportuje ?


Jest sporo różnych kartek, notatek, ale czytać w ogóle się nie da...


Dziwne zbudowany powód eksploracji domu na taką skalę:
Czemu nie możemy wyjść na zewnątrz jak zostaniemy zaniepokojeni krzykami w domu i zniknięciem lokaja ? :O
Czemu nie można wezwać policji ? Naturalnym odruchem było by spróbować wezwać pomoc przecież właśnie zniknął lokaj (!) Drzwi wyjściowych jakby nie ma...Są jeszcze okna, którymi można wyjść, ale bohater w ogóle o tym nie pomyślał nawet o drzwiach(sick) ON czuje potrzebę mhm przeszukiwania piwnicy ? (;o) To dziwne przecież przed chwilą słyszał krzyk, po którym lokaj zniknął...dlaczego miałby myśleć, że lokaj lub kto inny przeszedł przez starą ścianę w piwnicy niczym david copperfield ? (Tę ścianę przecież trzeba zburzyć) No i właśnie bohater w końcu wychodzi do miasta mówiąc "poszukam jakiś informacji" na temat czego ? On ma problem w domu, a nie w nieznanym mu miejscu...eh..

W piwnicy jest za bardzo ściemniony obraz. Myślę, że w ogóle to niepotrzebne mało widać na ekranie. Z jednej strony, aż prosi się powiedzieć - gdzie latarka z drugiej jednak i tak za jasno jak na kompletny mrok (przecież na zewnątrz panuje mrok skąd więc światło ) Jasność była by tu najlepsza tłumacząc tym, że mamy latarkę (babcia w domu na pewno jakąś ma)...

Podobno ktoś strzela do [...] Dlaczego w domu jak i w podziemiach słyszymy ten sam krzyk, a nie słyszymy strzałów ? Czyj to krzyk ? Jak się dowiadujemy jest tylko jedna droga prowadząca do wyjścia z miasta i jest ona od zupełnie innej strony ni dom - skąd więc lokaj wiedział ile dokładnie jest ludzi w mieście co do jednego skoro do miasto jest raczej szczelnie zamknięte :O

Momentami nie wiadomo co robić , a najczęściej spowodowane jest to błędnym blokowaniem.Da się np: w fabryce chodzić po dziurach w ścianach, a to powoduje, że kompletnie odpada możliwość, że te dziury prowadzą na inną mapę. Dopiero w makerze podejrzałem, że to są wejścia, ale da się wejść jak przed nimi naciśnie się enter. Trzeba dać blokowanie na te otwory, bo mało kto się domyśli, że to są przejścia.
Czasem problemem są też przejścia boczne i wyglądają zupełnie jak normalna ściana przez co łatwo je ominąć. Są miejsca na mapach, które otwartą stroną stykają się z końcem ekranu, ale i tak niewidzialna ściana nas blokuje...eh...


Zalety - super pomysł na fabułę.
Dobra dość grafika.
Momentami atmosfera.
2 zakończenia. Jak na razie
skończyłem ucieczką przez las. Całkiem świetne.

Gra jednak prosi się o wiele szlifów...
Rutger2K3, 03:25 10.06.2011

Rpgmaker od zawsze miał kojarzyć się z grami fabularnymi. Przez pewien długi okres przeważnie mi się nie kojarzył, ale pojawiła się ta gierka...Musiałem się zarejestrować, aby pochwalić ten tytuł, ale i dać małego klapsa. W poprzedniej wersji nie było wiadomo co jest naszym zagrożeniem i czego się obawiać trzeba było się znacznie dłużej domyślać/zastanawiać - niepewność i tajemniczość. Tutaj bardzo szybko można wywnioskować z dialogów co jest naszym wrogiem. Ta tajemnicza atmosfera - nadal tu się utrzymuje, ale ustępuje oryginalnej wersji. Niepotrzebny żart w domu babci na przykład. Graficznie dużo lepiej i spójniej. Gra niewątpliwie dobra, bo przede wszystkim jest fabularna. Grę co czuć prowadzi wyjątkowo naturalna jak na polskie warunki fabuła. Można z utęsknieniem tylko wyliczać takie gry w rpgmaker na palcach. Widzę, że coś dobrego znów zaczyna się dziać w rpgmakerze w temacie gier fabularnych. Oby tak dalej. Wracam do gry.
Rutger2K3, 01:36 10.06.2011

Chociaż graficznie niezawsze cudowna i ma kilka błędów, głównie w kolizjach obiektów, to jest całkiem niezła i przyjemnie mi się w nią grało. Nie wiem jak wy, ale ja, jeśli chodzi o rm, właśnie najbardziej lubię takie krótkie, casualowe gierki. :)
~Caesum, 22:06 09.06.2011

Dobry klimat.
Polecam.
Mantiq, 17:52 09.06.2011

Ołkej, działa. Wystarczyło przeinstalować RTP. Sorky za spam.
Mikisi, 21:08 08.06.2011

EEEEJ, no rozwiąże ktoś ten problem? Jestem w fabryce, w czymś tam produkcyjnym, jak wchodzę na prawo to wyskakuje "?????object2??????" czy jakoś tak. :D
Mikisi, 21:05 08.06.2011

Bardzo słabe dialogi, ale i tak lepsze niż ja pisze.
Fajnie się nawet grało :)
Inq, 15:57 08.06.2011

Gram sobie, gram. Jestem w fabryce, przechodzę do jednego pomieszczenia i bum. Object coś tam, coś tam. Jakiegoś pliku brakowało chyba. :<
Mikisi, 16:51 06.06.2011

Łeee, Ostatnie Wakacje Alexa, bez Alexa, to już nie Ostatnie Wakacje Alexa. ;< No, ale jeżeli autor chcę, aby gra tak wyglądała (tzn. żeby Alex był Alexem tylko z imienia) to nie mam nic przeciwko. ;P
Mikisi, 13:37 06.06.2011

@Noruj Kartki na ścianie pchają fabułę do przodu, zerknij pod makerem jeśli trzeba.
~Babcia G. , 10:35 06.06.2011

Zapewne nie masz tej czcionki w wersji PL, jest do zassania na podstronie downloadu RM2k3. Pamiętaj tylko, żeby nie zdublować plików przy wgrywaniu.

Noruj - pomógłbym, ale nie kojarzę momentu.
Jazzwhisky, 07:05 06.06.2011

Bo dostał nowe wdzianko i fryz.

Czy tylko ja nie mam polskich znaków w tej grze?
Gedharm, 06:33 06.06.2011

eee... Ale na screenach to wcale Alexa nie ma.
Rave, 22:11 05.06.2011

Co mam zrobić w tym momencie, kiedy znalazłem tą klasę, Alex rzekł, że poszuka trochę informacji i wróci do domu, cały pokój "oENTERzyłem" i wróciłem się do domu, ale nic się nie dzieje : <
Noruj, 18:04 05.06.2011

Co do tych "przeszkadzajek", ja uważam nawet podobnie, tylko chciałem zaznaczyć - z tego co pamiętam to po prostu wybór Amadika, nie bug/błąd.

A poprzednia wersja nie ma już chyba racji bytu, dorzuciłem link na podstronie gry, możecie rzucić okiem na więcej screenów i to co Amadik napisał na temat nowego wydania.
Jazzwhisky, 12:20 04.06.2011

Podkreśliłam te robaczki głównie dlatego, że na początku dawały się we znaki - szczególnie teleporty, bo jeśli nie nacisnęło się je w fabryce, to można... wejść na drzwi-przejście do innego pomieszczenia. Trochę kuje w oczy i stwierdziłam, że to po prostu niedopracowanie z pośpiechu - dlatego też to podkreśliłam.
Co do menu - dzielnie też twierdzę, że powinno być skromne. Plecak i zapis śmiało by wystarczył. (Po co więcej w przygodówce?)

@Mikisi: Widać, Amadik bardzo wstydzi się poprzedniej wersji. o3o
Trochę jednak szkoda - Ci, którzy grali w pierwowzór, zauważą potężny krok do przodu twórcy. Szczególnie, że rozrywka już nie jest tak liniowa - mamy w końcu dwa zakończenia plus fabułę, dopieszczoną szczegółami. To nie jest tylko odgrzany kotlet.
Dlatego też każdy, kto sięgnął (...lub i nie :3) po pierwszą wersję, już teraz powinien skosztować wersji +. Osobiście nie poczułam się zawiedziona i mogę śmiało pogratulować Amadikowi dobrej roboty. Majstersztyk w horrorach RM.
CookieMonster, 11:40 04.06.2011

Stara była ale się zmyła, zamieniłem na nową ofkoz wedle woli i uzgadniając to z Amadikiem. Co do bugów, tak to chyba miało być (np. to menu - na 100%), no może poza blokowaniem, ale to nic w porównaniu z tym co mozna było znaleźć we wcześniejszych wersjach gry. ;)

Do recki zaraz dopiszę co trzeba.
Jazzwhisky, 11:09 04.06.2011

Łeee, dodajcie też starą wersję do downloadu. =3 Bo z tego co widzę to ni ma.
Mikisi, 10:58 04.06.2011

@Michu: Przepraszam, jeszcze nie pojęłam tajemnej sztuki odmiany nicków przez przypadki. o3o

Notabene, pytanie ode mnie - gra przeszła przez testy? Gra bowiem nie uniknęła innych błędów - teleporty, na który trzeba nacisnąć, by przejść do następnej lokacji (patrz, fabryka), źle ustawione blokowanie (wchodzenie na okno u babci czy w szpitalu na stoły), niepotrzebne opcje w menu oraz inne smaczki, które psuje całość.
Niemniej, klimat jest. Choć znałam doskonale przebieg akcji z poprzedniej wersji, to jednak raz mnie dreszcze przeszły, a całość sprawiała uczucie lekkiego niepokoju. Szczególnie koniec - jedna z większych popraw, która mnie szczególnie urzekła.
CookieMonster, 08:44 04.06.2011

Popieram CM, recenzja troche mija sie z obecna wersja gry i trzeba to zaznaczyc ;)

Ekhem, kogo? czego? Micha.
Michu, 08:05 04.06.2011

Ach, te "Ostatnie Wakacje Alexa" - tamta wersja, choć rzeczywiście rażąca niedopracowaniem, posiadała klimat, który do dziś pamiętam. Trzeba spróbować dawnego chleba i znów zaznać tych dreszczy, jakie czułam jako mały bękart Sceny RM~.

Mam jednak pytanie - w downloadzie prócz screenów i rzutu okiem, znajduje się też i recenzja Michu do starej wersji gry. Jak dla mnie, warto byłoby dodać na wstępie jakiś dopisek, że dotyczy ona właśnie pierwowzoru - ot, by uniknąć komplikacji i zbędnych pytań.
CookieMonster, 07:56 04.06.2011

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Manga Carta
10. Komnata
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
» The Ultimate Boy - Film o naszym polskim superbohaterze!
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.