Miedźwin na szlaku KrukaJazzwhisky, 11:15 22.11.2013
    Niektórym bohaterom gier po prostu nie jest pisane ratowanie świata. Wielu ma całkiem przyziemne problemy, a największe niecnoty - jak tytułowy bohater Kruka autorstwa INRE - przyjmie każdą pracę, byleby uzupełnić swe sakwy odrobiną waluty. Nim jednak Enialis spotka swoje przeznaczenie - czeka go wiele niełatwych zadań i prób. Od wkupienia się w łaski podgrodzian, przez brutalne walki na arenie, aż po poszukiwanie tajemniczego artefaktu.
    Wykonana w RMVX gra to przede wszystkim zbiór przygód przerastających główny wątek fabularny, garść udanych minigier i zagadek oraz sporo klasycznego klimatu. Wszystko w mieszanej oprawie całkiem spójnych grafik, znajomej muzyki, kąśliwych dialogów, oraz z dodatkiem błyskawicznie rozgrywanych na mapie walk (uwaga na klawiszologię, ciemności i bugi). Polecam, w sumie czeka na Was około dwóch godzin różnorodnej zabawy. Screeny poniżej, więcej szczegółów na GRMA, a sam tytuł od pewnego czasu bezpośrednio w naszym downloadzie.




P.S. Sry za obsuwę, niestety może tak to wyglądać, tym razem zmorzyła mnie m.in. choroba, ale na mojej drodze stają też inne zobowiązania.



Arshes (Chaz) i Alex zapoczątkowali dwie specyficzne odmiany RMa + mają te karate chusty niczym Ryu z SF2, stąd pewnie ta ich popularność. Przy tych motywach taki niebieskowłosy Zack z RM2k3 i Ralph wielkości 1 pola z RMVX wypadają mizernie. =)
ŻbiXs, 20:12 28.11.2013

Mój błąd, nie rozróżniam tych makerów szczerze mówiąc. W każdym razie, widzę tego chara jeszcze częściej niż Alexa za najlepszych czasów RM2k/3.
Michu, 19:27 28.11.2013

Czy to tak bardzo niespotykane w innych wersjach RMA?
Poza tym, jak kolega poniżej :)
Ten char jest akurat z RMXP
Noruj, 19:15 28.11.2013

Hmmm, ciężko powiedzieć. Szczególnie, że w tym przypadku do tej roli przypałętał się główny hiroł z RMXP. =]
ŻbiXs, 16:33 28.11.2013

Coś w tej grze jest takiego, że jak na VX całkiem mi się podoba. Tak swoją drogą - to tylko moje wrażenie, czy mnóstwo ludzi tworząc gry w tym makerze zostawia defaultową grafikę głównego bohatera?
Michu, 13:13 28.11.2013

A co masz do Zwiczych Opowieści, tato? Mnie się podobały i Norusiowi też. A ty pewnie wcale nie grałeś.:P
~Córcia_K, 12:35 25.11.2013

Jaworlandię jeszcze zniosę, ale nie Zwicze opowieści XD
~Tato_ Kleo, 00:07 25.11.2013

Mi walki bardzo podobały się w "Starless Umbra" (lekko zmieniony podstawowy system z 2k3), z tym, że nie były one jedynym świetnym elementem w tej grze :) No i jeszcze bardzo fajnie były te w "Sadze Demonów".
lorak, 22:15 24.11.2013

MIEDŹwin => Rude włosy + brązowy pancerz... Niby zwykłe przestawienie M i W, ale coś za dobrze to pasuje. =]
ŻbiXs, 20:03 24.11.2013

Coś ci nie pasuje, nindżo z naprzeciwka?
Zwicze Opowieści to w moim arsenale broń lekkiego kalibru, więc ciesz się raczej, że np. walki z Jaworlandii są do niczego. xD
~Zwiczka, 16:45 24.11.2013

No i Kleo użyła tego tytułu... XD
~Ninja_Senkei, 16:26 24.11.2013

Wybaczcie spaczony gust, ale bodaj jedyną grą z makera, w której podobały mi się walki, były Zwicze Opowieści.
~Cleo, 16:06 24.11.2013

Dialogi i title screen też były niezłe.
Jazzwhisky, 10:05 24.11.2013

Ale Solstice były same walki, nie liczy się. =)
GameBoy, 09:50 24.11.2013

Solstice. ;)
Jazzwhisky, 08:02 24.11.2013

Nikt nie powiedział, że mówiłem o makerówkach przecież.
Mówiłem o priorytetach jakimi każdy gracz się kieruje. Tzn, co jest dla niego ważne w grze, a co nie.
Noruj, 23:36 23.11.2013

Noruj, widziałeś kiedykolwiek w makerówce system walki, który byłby tak ciekawy, by był najlepszym fragmentem całej gry? :)
GameBoy, 23:17 23.11.2013

A to już 100% kwestia gustu, bo dla niektórych zręcznie i umiejętnie stworzony system walki, może on sam podtrzymywać chęć do grania i stanowić trzon gry.
Noruj, 22:32 23.11.2013

Trudno się nie zgodzić z tym, że miło by było mieć wszystko i w dodatku w najlepszym gatunku. ;)
Ale ja gram po to, żeby się wczuwać i przeżywać, i wystarcza mi, jeśli mechanika w tym nie przeszkadza. Potrzeby większej ilości walk stanowczo nie mam, uważam zresztą, że są najnudniejszym typem "wypełniacza".
~Kleocja, 19:54 23.11.2013

To nie zadziała - jak pisałem, przeciwników jest za mało - ten BS w wersji 1v1 jest trochę niepoważny, a arena to najbardziej drewniany tego przykład. ;)))
Żeby nie było - gra jest fajna, dopracowana pod wieloma względami, których próżno szukać gdzie indziej. Po prostu fajnie byłoby, gdyby INRE pracując nad innymi tytułami w tym stylu (co robi) spojrzał też bardziej wnikliwie na tę stronę rozgrywki. Wrzucić rozbudowany skrypt na BS do gry to nie wszystko, rozmowy o nacisku na spójność nigdy za wiele.
Jazzwhisky, 16:39 23.11.2013

Jak wam mało walk, to zawsze możecie sobie skoczyć na arenę, nie?
Dla mnie problemem gry nie jest ilość przeciwników, czy drewniany (no, przy moim sposobie walki) BS, tylko drewniany - a może raczej szeleszczący papierem - bohater. Jeśli w drugiej części uda się trochę go ożywić, to cała reszta będzie miała mniejsze znaczenie.
A tak w ogóle to zachciało mi się znów zagrać w Kruka. Bo w sumie to bardzo przyzwoita gra.
~Kleocja, 16:29 23.11.2013

Soul, zauważ, że w grze niewiele jest miejsc z potworami do których musisz wracać i walczyć, tylko dlatego jest to minus. Moim zdaniem - podobnie jak w przypadku całej technicznej reszty - walk i przeciwników jest tak mało, że (nawet gdybym bardzo chciał) nie ma gdzie wykorzystać potencjału battle systemu.
Jazzwhisky, 15:00 23.11.2013

W większości gier się odnawiają, gdzieś muszą bohaterowie skilla bić...
Jednak faktycznie, mam takie same zastrzeżenia do gry jak Jazz, mimo to podoba mi się ta gra, i czekam na drugą część.
~Ninja_Senkei, 14:12 23.11.2013

Dla mnie to, że się nie odnawiają to wielki plus. Nie lubię tego, że tylko się wrócę na inną mapę, a przeciwnicy już hasają sobie po mapce.
Soul, 12:52 23.11.2013

Gra ma swoje wady - pomijając bugi - klawiszologia i niektóre elementy techniczne są rozbuchane ponad znaczenie w tak krótkiej grze. Paradoksalnie przy tak luźno prowadzonej fabule przydałoby się też więcej wypełniaczy, np. walk (imo przeciwników jest za mało, nie odnawiają się wcale i są zbyt silni) - myślę, że poprawiłaby się płynność rozgrywki, a system walki sprawdziłby się jeszcze lepiej.
Jazzwhisky, 12:46 23.11.2013

Dobrze zrobiona mechanika, szybciutkie walki, ale niestety nie mogłem polubić głównego bohatera i po przejściu gry miałem mieszane uczucia.
lorak, 10:56 23.11.2013

Dobrze się przy tej grze bawiłem : )
Noruj, 01:42 23.11.2013

Jedna z gier, do której ABS jak najbardziej pasuje. Dobra robota w wykonaniu INRE.
Soul, 21:12 22.11.2013

To jest niezła gra. Grałem w to kiedyś. Zaręczam, że koleś wie co robi (przeważnie)
X-Tech, 16:59 22.11.2013

Jaka obsuwa? News z grą miał być po weekendzie. A jak długo po, to przecież nie było mowy. ;)
~Kleocja, 15:35 22.11.2013

Nareszcie. Czekałem aż pojawi się tutaj ta gra ^^' Miło że została dodana do bazy. Polecam każdemu fanowi Wiedźmińskich Klimatów ;)
~Ninja_Senkei, 14:13 22.11.2013

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Asgun
3. Qmai World 1
4. Komnata
5. Manga Carta
6. Tale of Exile: Akt I
7. Septerra Core: Dream About The Past
8. Wrota Arkany 3
9. Kruk
10. Wrota Arkany 2
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Goniec RM - komentarze
» [VX] Serce Mroku
» [VX] Kruk
» PInroz podbija YouTube!!!
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Najlepsza Gra
» Ziemniaczany blog
» Anvocun [XP]
» Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?
Pac-Man by SimooN
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.