Can't stop the signalJazzwhisky, 14:17 04.01.2014
    Golden Forki 2013 już za nami, ostatnie z oficjalnych wyników pojawiły się jakiś czas temu na forum, najwyższa zatem pora na kompilację rezultatów także na TA. Razem ocenialiśmy ponad 40 pozycji w pięciu kategoriach konkursowych obejmujących zapowiedzi, dema oraz pełne wersje wykonane w RM.

    W najmniejszej z tegorocznych kategorii, Zapowiedziach, zwyciężyła zajawka produkcji pt. Nichter autorstwa Dragon Kamillo. W kategorii Dem, po zażartej walce miejsca na podium zajęły kolejno - Saga Demonów teamu AkisanFX (AkiNebula_e, Arturs, Zelg), Divinity Fatum by GreyInvidia oraz Zakon Rubinowego Smoka w wykonaniu INRE.

    Na szczycie kategorii Pełne Wersje RM2k3 wylądowały równo Eksperyment Sen autorstwa Zombika oraz Z archiwum Tsukuru by Preki. Tuż za nimi podium uzupełniła gra Casey Journal: Porwanie w wykonaniu Aldarara.
    Zwycięstwo w kategorii Pełne Wersje RMXP przypadło tymczasem grze Legendarny Skarb: Początek autorstwa Feniksa. Drugie miejsce ex aequo chwalebnie wywalczyły produkcje Srebrny Labirynt by Pajper oraz The Witcher 2012 autorstwa Lestero.
    Wreszcie, w najsilniej obsadzonej kategorii Pełne Wersje RMVX - zdecydowane miejsce pierwsze zajął Kruk by INRE. Podium zasłużenie uzupełniły (ponownie remisując) Lunatera: Lies of the Moon w wykonaniu Viuu i Tajemnica Wulkanu autorstwa Diablo.

    Jeszcze raz gratulacje dla zwycięzców, podziękowania dla uczestników i zachęcam do zapoznawania się z nieznanymi grami oraz dalszej, rozwijającej zabawy z RPG Makerem! Wszystkie szczegóły dotyczące przebiegu imprezy i rezultatów znajdziecie w odpowiednim dziale na GRMA, zachęcam też do odwiedzenia Twierdzy, gdzie znajdują się dodatkowe materiały sumujące GF2013.



Łączy coś te gierki. Nie potrafią nudzić przez minutę rozgrywki. Czymś ta rozgrywka jest zapełniona.
X-Tech, 23:35 13.02.2014

Lecz OWA jest właśnie dlatego dobre, że rozmachu w tym za grosz. Prosta, lekko nieliniowa przygodówka z historią pełną niedopowiedzeń (a to wyobraźnię pobudza, więc nie zanudza).

A RPG z rozmachem jak wiele razy wspomniałeś wymagają [b]przemyśleń[/b]: Statystyki bohaterów/potworów, przedmioty, system walki, system menu, mapping, animacje, dźwięki, muzyka, obrazki, fabuła, dialogi, historia świata, NPCe, rozmieszczenie walk, minigry, pojazdy, język, przerywniki, zagadki, intro, outro, czcionka, styl graficzny, debugowanie kodu, plan pracy nad elementami gry, i wiele więcej.
Z tego wyjdzie albo taki Alter Aila Genesis, albo taki Dragon Hell, albo taki Alex Trigger 15: Paraliżujące Pleśniaki ze Starego Obozu. Dla jednej osoby to zawsze będzie dużo roboty i o nudzenie nietrudno.
Z zachęcaniem do <b>szybkiego</b> wyłączenia gry nuda ostatecznie akurat średnio przędzie. =]
ŻbiXs, 19:02 13.02.2014

Takie Ostatnie Wakacje Alexa z tsukuru. Są prostą przygodówką bez systemów nie wiadomo czego. Ma niedopracowane mapy i nie tylko, ale za sprawą opisów i dialogów i przemyślenia opowieści ta gra ma klimat wykraczający ponad większość lepszych technicznie gier.
X-Tech, 14:20 12.02.2014

Legion Sagę 2 zrobiła jedna osoba. Rozmach jest. FINAL FANTASY ENDLESS NOVA zrobiła jedna osoba. Rozmach jest. ALTER AILA GENESIS zrobiła jedna osoba rozmach i kult i opad szczęki jest. (nawet grafiki zrobił sam)
Te gry powstały w RPGMAKER.


Brak nudy w rozgrywce uzyskuje się przez tworzenie gry od pierwszej minuty do ostatniej, a nie upychanie tony śmieci.

Nie trzeba kserować GOTHICA, CT wystarczy sprawiać, żeby każda chwila gry nie nudziła i absorbowała, a żeby tak się działo fabuła i postaci musza być przemyślane.

X-Tech, 14:18 12.02.2014

Ten brak rozmachu i statyczność gier można jeszcze przeboleć, gdyż nie wszyscy są wirtuozami w trzaskaniu komputerowych gier RPG + niejednokrotnie robią to w pojedynkę, często dla zabawy (Duże przeciwieństwo do sztabów ludzi stojących za CT, LS2 czy Gothic).

Ale w kwestii wyłączenia giery "nuda" blednie w obliczu motywu, gdy rzeczona gra tnie się w diabli. Ok, mam złoma na biurku, więc VXowym jeszcze wybaczam, ale parę jest takich spod RM 2k(3)/XP. Dogorywających z przyczyn lipnego kodzenia. Obowiązkowo są długawe i często ciekawie wykonane według ludu z kombajnami w miejsce komputera.
Dla nich poczęstunek z F12/Alt+F4 jest gwarantowany. =|
ŻbiXs, 18:50 10.02.2014

Brakuje też fantazji i własnego wkładu. Gdzie takie podejście jak w Chrono Trigger czy Dragon Ball, w którym światy są zapchane zakręconymi zjawiskami i stworami, które nie istnieją w realu.

Bardzo często wyłączam też projekty nowicjuszy jeśli widzę to zestawienie - ścieżka dźwiękowa z gry gothic i rtp z vx lub vx ace wtedy już wiem, że mogę spodziewać się tego co zawsze czyli dość niewłaściwego użycia barwnych grafik z rpgmakerów do robienia czegoś statycznego bez rozmachu i szaleństwa polegającego na służeniu panom na wzorzec Gothica. Czasem wychodzi to nieźle, ale nie widziałem jeszcze rewelacji, a przecież da się w rpgmaker i to nawet lepiej.


Co do mechaniki i całej reszty to fristajl tu naprawdę można zrobić wszystko co się tylko chce i kolejny problem to nie jest wybór mechaniki, ale słabe wykorzystywanie wybranej mechaniki i tutaj może wygrać banalny abs z czymś skomplikowanym wystarczy unikać monotonii i mechanicznego nawalania się po arenach zapchanych wrogami bez celu.
X-Tech, 17:12 09.02.2014

Jeśli autor stara się już na poziomie samego początku gry, by zainteresować wywołać jakieś emocje zaintrygować to nie można mówić o nudzie. Zniechęcają mnie projekty, RPG które nie skupiają się na niczym konkretnym, ale opisują ogólnikami wiele różnych zdarzeń (wojen itp.)i wpływu ich na różne miejscówki bez możliwości uczestniczenia w tych zdarzeniach(konkretnie)tak jak np: pokazano to w legion saga 2 jesli jest wojna to w tym wyraźnie uczestniczymy. Bierzemy udział w misjach wojennych, żołnierze zaczynają strzec wiosek i miast i to jest OK, ALE nie w naszych gierkach. W naszych gierkach poczytasz o wielkich wydarzeniach, które miały miejsce i które mogą nadejść, ale wcale w tym nie uczestniczysz raczej : zbierasz grzyby w lesie, lub oddajesz skradziony przedmiot...by móc posłużyć komuś wyżej (gothic)

uogólniając najgorszy jest brak rozmachy i brak możliwości uczestniczenia w ciekawych akacjach na własnej skórze co chwila wręcz + niewymyślone postaci = slabe dialogi = nuda
X-Tech, 17:00 09.02.2014

Ankieta do szybkiego wyłączenia gry z rm najczęściej zachęca:

Nuda. Brak pomysłów na ciekawe prowadzenie każdej chwili rozgrywki od początku do końca gry. Po prostu nuda. Brak szaleństwa i odwagi twórców. Brak pasji w tworzeniu. Jeśli coś jest robione z pasją czuć to od początku gry już w samych dialogach, które pokazują, że wymyślono jakieś postaci, które uczestniczą w czymś ciekawym.
Ogólnie jeśli sama krótko pokazana fabuła lub sam pomysł na grę mnie nie intryguje raczej nie odpalam, a wyłączam projekty, które po prostu nudzą, a nudzą rzeczy nieprzemyślane i wlekące się jak flaki z olejem - najczęściej.
X-Tech, 16:43 09.02.2014

O, tu można dodawać komentarze, fajnie :D
Hubertov, 21:04 27.01.2014

Przeczytałem teraz "nie odżywiać się całą grę" i od razu na myśl mi przyszedł filozoficzny motyw przewodni Parallel Worlds, zadający pytanie, czy lepiej zjeść chleb czy 2 bułki. =)
GameBoy, 16:01 17.01.2014

Fakt, ostatnio coś Was nosi, dogryzanie, doszukiwanie się literówek, rozważania na temat totalnego żartu w sondzie... Przynajmniej na jakiś pozytyw od pakitosa można liczyć.
Jazzwhisky, 15:51 17.01.2014

Stereotypowe dogryzienie. =)
Other World jaki jest każdy widzi jak chce.
A od stereotypów jak sam mówisz nigdy się w 100% nie ucieknie. Rób grę.
ŻbiXs, 15:08 17.01.2014

Jakby nikt nagle nie pamiętał o stereotypach. Te motywy są obecne w wielu grach, również u ciebie - ale zaprzeczaj sobie dłużej xD
Noruj, 18:31 16.01.2014

...no chyba, że ten screen miał w miarę potwierdzić mój wpis. Wtedy ok, luzik. =]
ŻbiXs, 12:27 16.01.2014

Haha! Tu nie walczymy z żelkami, ponad pół gry jesteśmy sami, żarty o alkoholu są, chcemy wrócić do domu (ratowanie "królestwa" przy okazji),a przeszłość bohater ma wstępnie nudną (grał w grę).
Tylko opaska się zgadza, ale to z ówczesnego lenistwa. Szach-mat. >]
ŻbiXs, 12:25 16.01.2014

http://tsukuru.pl/gry/2k-otherworld/03.png
Jazzwhisky, 15:00 15.01.2014

Heh, w takim razie dobrze, że polscy RM-bohaterowie wyłamują się w większej mierze z tych utartych kanonów. x]
- Mogę przysiąc, że w prawie każdej polskiej gierze wytłucze się więcej nietoperzy i węży niż żelków.
- Długo taki podróżuje w pojedynkę, co zwykle owocuje dostaniem w tubę od pierwszych paraliżujących/trujących monstrów.
- Nie zawsze nosi też opaski. Częściej zwyczajnie długie albo kolczaste włosy.
- Do tego przynajmniej jeden mały żarcik o alkoholu gdzieś musi być, więc milczenie odpada.
- Przeszłość mają zwykłą, gdyż zwykle tylko gdzieś kiedyś tracą kontakt z kimś bliskim.
- I prędzej ratują własną du-... skórę niż świat. Ew. świat przy okazji. =]
ŻbiXs, 07:28 15.01.2014

RM jako taki wciąż kojarzy się z jRPG i wciąż masa RM gier czepie garściami z tego gatunku. Myślę, że to stąd te kanony.
W ogóle to świetny pomysł, uśmiałem się :D
Noruj, 20:01 14.01.2014

Dzięki za wyjaśnienie, teraz sprawa jest dla mnie zdecydowanie bardziej klarowna. Choć nadal czuję pewien niedosyt, jeśli chodzi o przykłady z RM-a.

No i racja, przesadziłam. Przepraszam, Michu. :*
~Kleocja, 16:49 14.01.2014

Kleo, przesadzasz z osądem to raz. Dwa - był taki trend (i antytrend) wzięty choćby z najpopularniejszych jRPGów w historii, np. Chrono Triggera czy całej serii Dragon Quest, gdzie główni bohaterowie nie wypowiadają przez całą grę ani słowa. To, że o tym nie wiedziałaś nie świadczy o głupocie, po prostu nikt nie ma pełnej wiedzy na każdy temat.

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Bisqwit/Silent_protagonist
Jazzwhisky, 15:29 14.01.2014

Michu, traktowanie ludzi jak głupków (nawet jeśli w istocie nimi są), dowodzi złego smaku tak czyniącego.

Poza tym, o ile walczący z galaretkami bohater z opaską na głowie jak najbardziej mieści się w standardach, to taki z mutyzmem jakby mniej. I choć teoria o wyższości czynów nad słowami wydaje mi się w tej kwestii obiecująca, to jakoś nie mogę sobie przypomnieć jej RM-egzemplifikacji. ;)
~Kleocja, 12:09 14.01.2014

Wiem, że nie muszę wam tego tłumaczyć, ale dla spokoju ducha - ankieta to oczywiście żart z pewnych popularnych "kanonów", których dorobił się RM na przestrzeni lat =]
Michu, 11:17 14.01.2014

Pewnie dla kogoś u bohatera bardziej liczą się czyny niż słowa.
A tak poza tym, lepszym pytaniem dlaczego powinien obowiązkowo mieć opaskę na łbie? =P
ŻbiXs, 17:55 13.01.2014

A dlaczego RM-bohater ma się nie odzywać przez całą grę?
Fajna sonda, tak w ogóle.
Kleo, 16:44 13.01.2014

Ok, fajnie, że wyjaśniłeś. Przepraszam za nieporozumienie.
lorak, 00:25 09.01.2014

@lorak
Może źle to trochę zinterpretowałeś. "dopasowania gry do skryptów" - raczej tak nie napisałem, a nawet nie miałem czegoś takiego na myśli. Twoja swobodna parafraza może wprowadzać w błąd. Skrypty, a właściwie skrypt na walkę miał duży wpływ na powstanie tej gry, ale to nie było tak, że wszystkie jej elementy to tylko dopasowałem do systemu... A co do walki, nie wyobrażam sobie w tej grze turowego czy taktycznego systemu, dlatego ten ABS odgrywa też rolę bardzo istotną.
INRE, 16:54 08.01.2014

Części wyników się spodziewałem, część mnie zaskoczyła :)Nie miałem ochoty grać w Caseya, jakoś screeny mnie odstaszyły, ale przez to, że zajął miejsce na podium, zagrałem i powiem, że jest nawet fajną grą :)

@lorak
Mam jeszcze trochu charsetów w tym stylu, ale nie dokończonych. Jak dokończę, to wrzucę.
Soul, 15:03 07.01.2014

Najśmieszniejsze, że w sumie wychodzi na to samo. Ważne, żeby było spójne. =)
Jazzwhisky, 22:44 06.01.2014

I tu się grubo mylisz. INRE pisał kiedyś, że Kruk powstał w wyniku "dopasowania gry do skryptów".

Swoją drogą fajny styl charsetów Soul. Jak coś tam jeszcze masz w klimacie fantasy to wrzuć.
lorak, 22:25 06.01.2014

Niezmiernie mi miło z wygranej INRE, ten człowiek wie co robi i ma głowę na karku.
Jako jeden z nielicznych potrafi dostosować skrypty do gry a nie grę do skryptów. To jak najbardziej zasłużony projekt, pamiętam ile w niego wysiłku wkładał. Mam nadzieję że Kruk 2 wyjdzie jeszcze lepszy niż Kruk, a Wedźmiński klimat będzie mu towarzyszyć aż do samego końca.
~Ninja_Senkei, 19:59 06.01.2014

Nom, w tym zamku rycerze spamthiru nic nie mogli zrobić jak się klikało cały czas spację.
Ja niestety całości nie przeszedłem, zaciąłem się gdzieś już na statku. A poziom trudności przesadnie wysoki, nie tylko z powodu małej ilości kasy z potworków.
lorak, 23:51 05.01.2014

Ci papierowi ninja w windzie odradzają się łącznie ze 4-5 razy jeśli dobrze pamiętam. Bardzo dużo leczonek na nich schodzi, ale dobrze, że nie bawią się już w instakill gwiazdkami. Zwiedzanie gór jednak się opłaciło. =]

Ja się spodziewałem Nichteru wysoko. =D
Giery z RM2k(3) są zawsze spoko + ta generuje wrażenie najszybszej premiery w porównaniu z Hope czy Pokami.
ŻbiXs, 21:41 04.01.2014

kurde chyba bee musiał w Z Archiwum TA poszukać wcześniejszego zapisu (mam je wszystkie XD) i poszukać tej skrzyni bez dna, może w końcu ukończę ta grę XD.
Sabbika przeszedłem, utknąłem w windzie gdzie po pokonaniu raz potworów, one odradzają się - może tam chodzi też o coś innego niż ich ciągłe pokonywanie. Zastanawiający jest też ten chwilowy pokaz gameover przed tą walką.
Żołnierze Spamthiru byli łatwiejsi od królików - wystarczało cały czas wciskać spację - wiali gdzie pieprz rośnie i można było przejść bez straty HP.

A kto się spodziewał wygranej Nichteru - bo ja nie.
No i jakoś nie miałem okazji chyba - gratulacje dla wszystkich zwycięzców w kategorii dema i pełne wersje.
Coś przydługi ten komentarz XD
Dragon Kamillo, 20:13 04.01.2014

I dobrze. Biorąc pod uwagę tą taką jedną zbugowaną skrzynię, byłaby pewnie ultra easy. =]
ŻbiXs, 18:56 04.01.2014

Wersji easy wolelibyście nie widzieć ;)
Preki, 17:28 04.01.2014

Poziom trudności istotnie jest zanadto wyśrubowany i z tego powodu ode mnie ZAT dostało jeden punkt. Prosiłam ładnie o wersję easy, ale jak zwykle zostałam zignorowana. :(
~Kleocja, 16:59 04.01.2014

Szczerze mówiąc, to sam nie spodziewałem się wygranej mojego tytułu. Myślałem, że wyśrubowany poziom trudności, albo i wręcz frustracji odstraszy potencjalnych graczy. A wyszło zupełnie na odwrót :D

Teraz tylko czekać na pucharek pod avatarem :)
Preki, 16:41 04.01.2014

pierwszy xD
pakitos, 14:48 04.01.2014

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Asgun
4. Qmai World 1
5. Manga Carta
6. Komnata
7. Wrota Arkany 2
8. Tale of Exile: Akt I
9. Kruk
10. Wrota Arkany 3
» [XP]Powrut Magicznego Smoka VI: Kurczak vs Predator
» [XP] Marcus i królowa lodu (DEMO)
» [2k3]Lovro i Vesna
» -POWITANIA (i pozegnania)-
» Królobójcy
» [XP][Mr.MoABS]Wyłączanie HUDa
» Rekrutacja :>
» [VXAce] Złodziej Czasu
» [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope
» [VX Ace] Gotrym "Nadzieja Umiera Ostatnia"
Qmai World 3 by Gaido
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2008
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.