Diablo dużo demJazzwhisky, 17:54 03.11.2015
    Cokolwiek by nie powiedzieć o całej serii dem Soulcage autorstwa areva - a byłoby tego sporo - jest to niewątpliwie kamień milowy w historii polskiego RM. Od niemal niegrywalnych wersji testowych, po wyróżniającą się pod wieloma względami wersję ostateczną, projekt przez długi czas elektryzował sporą część community. Dużo oryginalnych grafik, klimat hack'n'slashowej klasyki, angielska wersja językowa, obsługa gry myszą... Na pewno nie wszystko technicznie funkcjonuje na 100% (bezlistosne nietoperze!), ale nawet z perspektywy czasu - wciąż jest do czego wracać.
    W ostatnich latach praktycznie niedostępna, kilkunastominutowa wersja demonstracyjna gry od dziś wreszcie w naszym downloadzie. Screeny poniżej, polecam szczególnie fanom dungeon crawlerów oraz renderowanych grafik w zachodnim stylu (komplet tilesetów ostatnio pojawił się w naszej bazie zasobów). Jeśli zachwycają was współczesne RM-produkcje tego typu, a nie znaliście wcześniej Soulcage - to zobaczcie co autorowi dema udało się poskładać w RMXP prawie 10 lat temu. :)





Encyklopedia RMXP gdyby ktoś chciał pooglądać inne screeny z Soulcage: http://rmxp.vot.pl/encyklopedia/
lorak, 08:36 12.11.2015

I taki projekt upadł? Wielka szkoda. Postać jest ewidentnie wzięta z gry Diablo 1 bo widać że się wyróżnia ale reszta jak lokacje i stwory wyglądają jak z innej gry.
~BishoYo, 11:28 09.11.2015

No cóż, twoja klatka pozostanie już tylko demem.
Diablo, 21:06 06.11.2015

Diablo dokładnie, i w dodatku tytuł gry to też jakieś ukryte znaczenie... Może autor myślał, że jestem synem Johnego Cage?
Soul, 20:02 06.11.2015

Diablo dużo dem to jakaś aluzja? :D
Diablo, 15:46 05.11.2015

U mnie też utykała, chociaż nie jestem pewna, czy w tym właśnie miejscu. Ale utykała na pewno.
Kleo, 21:16 04.11.2015

Ja tam nie wiem, ale po wejściu w drzwi widoczne na prawym górnym zrzucie w newsie postać utykała na następnej mapie i nie dało się nic zrobić oprócz ponownego przejścia przez drzwi.
Ale jak u was tego nie ma to ja nie wiem, sprawdzałem 5 razy i zawsze postać utykała.

Jestem ciekawy czy reszta grafik (widoczna na zrzutach w encyklopedii), te bagna i jakaś tam świątynia też były oryginalne czy ripami...

Ogólnie miało być tak fajnie, a wyszło jak zwykle.
Dragon Kamillo, 20:44 04.11.2015

Ja też nie mogłem przywalić w gacki :P
To dlatego, żę trzeba celować na dole, gdzie jest event, a grafika sprawia, że wydaje nam się, że wróg jest wyżej :P
Z drzwiami też był problem.
Noruj, 17:25 04.11.2015

Zabawne, mi się postać w drzwiach praktycznie nie zacinała. Elementów fabularnych szukaj w opisach na Oazie lub na stronie projektu gdzieś przez Internet Archive.
Jazzwhisky, 16:37 04.11.2015

W grze w jednym korytarzu postać zacinała się przy drzwiach, przesunąłem więc ten teleport, jak chcecie i arev nie ma nic przeciwko to możecie podmienić tą mapę w demie: https://app.box.com/s/nt2o9lnty4k19klyjyyajfi4adx9i9sa

Przeszedłem demo, poruszanie faktycznie jest dość toporne, ale źle nie jest po za tym że ciężko przechodzić przez drzwi i często postać się zacina. Ale ogólnie jest OK.

A jaka była fabuła Soulcage?

No i nie jestem pewien czy i dzisiaj dałoby się zachować i pikselmovement i izometrię, i brak problemów...
Dragon Kamillo, 15:50 04.11.2015

Część grafik postaci (główny bohater) to ripy z Diablo, co zresztą jest ujęte w nazwie newsa. =)
Pewnie sporo tego można znaleźć w internecie.
GameBoy, 10:58 04.11.2015

Jeśli dobrze rozumiem i pamiętam - tamte grafy to ripy/prace innych autorów, arev ich nie podrzucał, więc na razie nie ma planów żeby je dodawać (jest tez problem z działem dla grafik XP/VX, ale to inna historia).
Jazzwhisky, 20:45 03.11.2015

Pamiętam jak w encyklopedii RMXP były zrzuty z tego dema, nie mogłem zrozumieć jak takie coś powstało w RMie i bardzo mi się to podobało.
Potem przypadkiem dorwałem demo gdzieś na eng stronie i zagrałem, ale że mysz mi w starym kompie nawalała to nie za długo. Potem gdzieś tam arev wrzucał te graficzki, ale jest tego tak mało że nie ma sensu niczego raczej na tym kleić (a i skryptologia pewno byłaby zabójcza). Trzeba będzie znaleźć czas i ponownie obadać tę grę.

A i pytanie - będzie więcej grafik, pamiętam jeszcze że na RMXP.pl były charsety jakiś szkieletów itp, póki co tu nie dodane?
Dragon Kamillo, 20:33 03.11.2015

A moje odczucia w zasadzie się nie zmieniły, odpaliłem grę po latach i miałem dokładnie te same uwagi co kiedyś, no może dziś bardziej doceniam sam gamedesing. :)
Grafika - wiadomo - do dziś w kategorii renderów numer jeden, niestety fabuła nigdy nie była dobrą stroną Soulcage. Przynajmniej dziś dałoby się pewnie oskrypcić to tak, żeby było grywalne, w tej formie to nigdy nie miało prawa zafunkcjonować szerzej.
Jazzwhisky, 20:12 03.11.2015

Mam podobne odczucia co Noruj. Demo swojego czasu zamiatało całą scenę RMXP i aż żal, że gra nie doczekała się pełnej wersji.
ravenone, 19:38 03.11.2015

Co ja się tego swego czasu naszukałam... Nietoperze jakoś mi kłopotów nie sprawiły, za to przechodzenie przez drzwi bywało czasem problematyczne. :) Demko fajne, ale ultrakrótkie, niestety.
Kleo, 18:56 03.11.2015

Pamiętam, jak to demo mną zamiotło. Z perspektywy czasu patrzę na to ciut inaczej, ale wciąż uważam, że [b]gra[/b] w tym stylu z dobrą fabułą by wygrała wszystko.
Noruj, 17:18 03.11.2015

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Tale of Exile: Akt I
4. Septerra Core: Dream About The Past
5. Wrota Arkany 2
6. Asgun
7. Komnata
8. Rhomik 2: Przygoda
9. Manga Carta
10. Wrota Arkany 3
» [VX ACE] SpaceSave
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» Osseus [VX]
» Kimyona Yama [2k3][Download]
» Pół Wieku Poezji [VXA]
» Goniec RM - komentarze
» RMgryTV
» Fallout 3 2D [RM 2003]
» EDEN [XP]
» Co stało się ze stroną TiTka ?
Project 'Terrorica' Shutdown by Super Vegeta
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.