Weekendowy Serwis informacyjny #5Jazzwhisky, 17:06 07.02.2016
    Luty to od zawsze jeden z najbardziej leniwych miesięcy w polskim świecie RM, jednak ostatni tydzień przyniósł trochę nowości, głównie ze świata.

    Przede wszystkim - z okazji Chińskiego Nowego Roku na Steamie trwają akcje wyprzedażowe powiązane z RM. Pod hasłem Lunar New Year Sale taniej dostaniecie przede wszystkim najróżniejsze dodatki do Makera, ale na duże rabaty (80%+) załapały się także RM 2000/2003 i XP (tak, są też karty).
    Ponadto, tydzień przyniósł kilka nowych, komercyjnych produkcji stworzonych w RM. Hitem tygodnia jest niewątpliwie premiera Aveyond 4: Shadow Of The Mist od Amaranth Games (Giveaway na DegiGames), ale polecam też rzucić okiem na Wolfsong by Hyptosis, twórcy zdecydowanie nie próżnują.

    Dalej, oficjalne źródła przyniosły w tym tygodniu kolejną część materiałów dla RMMV oraz krótki artykuł o długości tworzonych gier (tak, jest też Chocobo). Tyle.

    Wreszcie, u nas - nową stroną internetową projektu Marcus i Królowa Lodu pochwalił się Helio108. Możecie pobrać z niej właśnie opublikowane demo gry, ale znacznie więcej na ten temat na TA jeszcze w tym tygodniu.

    Na koniec, może nie kartka z kalendarza, ale spojrzenie po latach - na Kickstarterze trwa mozolna zbiórka dla projektu Shadows of Adam ekipy Something Classic. Produkcja nie korzysta z silnika RM, ale współtworzy ją Luke Wacholtz, autor legendarnego The Way. Jeśli macie dobre oko, na screenach rozpoznacie też piksle najlepszego spritera tego świata, czyli DE. Zdecydowanie zalecam choćby rzut okiem!



Nie powinno, tzn. pewnie lepiej byłoby wystartować nieco wcześniej, ale problem w tym, że przez pierwsze dwa kwietniowe weekendy będę zupełnie wyłączony, a nie chciałbym robić znowu przerw, tylko puścić wszystko ciurkiem.
Jazzwhisky, 04:51 09.02.2016

Ale czy wtedy czasem nie zahaczy to o kolejną sesję? XD
Dragon Kamillo, 04:11 09.02.2016

W sprawie LM - w zasadzie jestem już niemal pewien, że najwcześniejszy termin na odpalenie imprezy to druga połowa kwietnia. Początkowo miałem nawet pomysł, żeby uruchomić konkurs w następny weekend, ale siadła aktywność (a wraz z nim motywacja), terminy pasują mi baaardzo średnio (mógłby być bałagan, priorytety etc.) i przekonuje mnie argument o sesji oraz tym, że powtórzylibyśmy termin z zeszłego roku (co widzę jako minus). Niemniej jestem zdeterminowany, żeby odpalić V Sezon w tym roku, to bez dyskusji.
Jazzwhisky, 22:57 08.02.2016

Ta, chodziło mi o te kolorowe macki, ale określenie "mackowe zagadki" wydało mi się odrobinkę niezręczne. Ja bym właśnie od dema oczekiwała sporo, zwłaszcza w sytuacji, kiedy jego zadaniem jest zachęcić do wpłacania kasy. :D
Kleo, 12:39 08.02.2016

Cóż Kleo, czego się spodziewać po demie? Te węże (czy inne macki, whatever) to zapewne tylko przedsmak różnych zagadek i minigierek jakie spotkamy w pełnej wersji, pewnie znajdą się takie, że nawet ja sam będę wyrzucał klawiaturę przez okno :D Zaś jeśli chodzi o system walki trochę jestem zawiedziony że przypomina on najzwyczajniejszy, jRPGowy system. Łupnij potwora raz, dwa, wypij potiona jak za bardzo oberwiesz, uderz go jeszcze raz i bęc! Walka wygrana. Ale znowuż co się dziwić, skoro Lun Calsari nie jest odpowiedzialny za ten fragment gry. Jego system X-Life użyty w The Way jest jedną z najbardziej genialnych modyfikacji standardowego z BS z RM2k jakie widziałem.
Preki, 22:03 07.02.2016

No coś ty, Preki, demko nie jest takie znów krótkie, grałam lekko ponad godzinę. Faktycznie, wygląda i brzmi nieźle, historia też zapowiada się nie najgorzej, ale (pomijając początek z wężowymi "zagadkami") poza dość monotonnymi walkami i wyciąganiem mikstur ze skrzynek nie ma tam kompletnie nic do roboty. Niestety.
Kleo, 21:25 07.02.2016

Ah... Prace DE. Same arcydzieła. Może nie najlepszy, ale w ścisłej czołówce na pewno :P
(chyba że o czymś nie wiem o.0)
A projekt wyłapałem kiedyś na PJ, chyba przez konto DE.
No nic, tylko pozazdrościć talentu. A co do reszty to faktycznie leniwy RM miesiąc (czekam na zapisy do LM!), a z gier obczają Marcusa.
Adrapnikram, 19:55 07.02.2016

Grałem w demko Shadows of Adam. Od razu widać rękę Luna w kwestii map, ale jako że demo krótkie to nie jestem w stanie nic powiedzieć na temat fabuły, ale skoro ta sama osoba za nią odpowiada, to wyczuwam mistrzostwo. Jedynie mam żal do siebie, że nie byłem w stanie wesprzeć tej gry na Kickstarterze. Sama gra pomimo tego że nie jest tworzona w RM, dość doskonale przypomina mechaniką produkcję z naszego ulubionego Makera.

A odnośnie The Way, znowu przeszedłem tę grę, wracam do niej zresztą chociaż raz do roku. Tym razem, w końcu, po tylu latach udało mi się zdobyć tytuł Pharaphalyna :) Dawno nie czułem się tak usatysfakcjonowany osiągnięciem w grze stworzonej w RM. Natomiast podczas poprzedniego przejścia udało mi się z trudem zdobyć złe zakończenie. Istotnie, to jedna z niewielu gier gdzie na złe zakończenie historii trzeba sobie zasłużyć...
Preki, 18:57 07.02.2016

Ze wszystkich wymienionych projektów, Shadows of Adam graficznie prezentuje się zdecydowanie najlepiej.
Michu, 18:03 07.02.2016

Tzn. głównie za grafikę przy projekcie odpowiada Cyangmou (paleta, tile), DE najłatwiej rozpoznać po battlebackach, ale obaj wymiatają i są rozpoznawalni na całym świecie.
Jazzwhisky, 17:42 07.02.2016

Właśnie, kiedyś odkrywając tą grę, byłem pod wrażeniem pixeli z tej gry (i nadal jestem) i zastanawiałem się kto to mógł narysować :P
Soul, 17:30 07.02.2016

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Gromada
3. Qmai World 1
4. Septerra Core: Dream About The Past
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Komnata
8. Rhomik 2: Przygoda
9. Wrota Arkany 3
10. Dark Dawn
» [VXACE] Bazgroł
» [VX ACE] SpaceSave
» [RM MV] Pierwsza scenka
» Co stało się ze stroną TiTka ?
» [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
» HUD (RMXP, Steam, ENG)
» Venesard się nudzi.
» [VXAce] Utopia VII Pixel Perfekt+
Demons Legacy by Mefsoft
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
8.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.