Leśna OpowieśćJazzwhisky, 18:30 24.03.2016
    Trochę późno, ale lepiej niż jeszcze później - wracamy ponownie do zeszłego tygodnia, w którym krótką przygodówkę pt. Przygnębiająca opowieść bezbronnego pieska porzuconego w ciemnym lesie wydali Dragon Kamillo & Reptile. Stworzony w RM95 (!) tytuł - oprócz klasycznych elementów - zawiera też kilka minigier zręcznościowych i trzy warianty zakończenia rozgrywki. Całość ma trochę frustrujących bugów i niedociągnięć (platforma ma już prawie 20 lat), ale wciąż spełnia swoją rolę powrotu do przeszłości i klimatu, jaki oferują produkcje spod najstarszej wersji Makera na PC.
    Screeny poniżej, a sama gra powstała z myślą o RPG Maker Birthday Bash!, zatem więcej informacji oraz download znajdziecie nie tylko na GRMA, ale także na forum konkursu, który organizowała Degica.





Ogólnie menusy lepiej się sprawdzają gdy poruszamy się po nich myszą (walka też), dla mnie wygodniej niż późniejsze menu makera w MV jeśli chodzi oczywiście o mysz.

Do tego brakuje podstawowych informacji na starcie takich jak HP czy MP, trzeba wchodzić w status i wybierać pojedynczo postacie. Szybciej po prostu jest to zrobić myszą niż klawiaturą.

Dalej problemem też są przedmioty, brak ich opisu i takie tam. Nie do końca pamiętam, czy był typ który dało się zużyć przypadkowo, ale ogólnie trochę tu kuleje.

Za to na pewno jakimś plusem jest sam wygląd tego menu, z mapą w tle, fajniej przy półprzeźroczystym oknie. Przy okazji podobne menusy pojawiły się w wersji na PC98 więc przynajmniej wtedy musiały się jakoś bronić.
Dragon Kamillo, 02:01 29.03.2016

Ja nie miałęm poczucia, że to parodia, niemniej menusy/zapis/wczytywanie w RM95 to rzeczywiście trochę dramat, wszystko to prostu niewygodne i nieintuicyjne, zwłaszcza jeśli pojawiają się te wszystkie braki/puste miejsca.
Jazzwhisky, 01:31 29.03.2016

Początkowo miałem nie odpisywać na cokolwiek napisane akurat tamtego dnia, ale w sumie jak już mam tą chwilkę to odpisze.

Nie chcieliśmy zrobić żadnej parodii, szkoda że tak to wyszło. Musimy się kiedyś jeszcze wziąć i doprowadzić grę do takiego stanu w jakim ją planowaliśmy, możliwe że wtedy choć trochę się odczuwanie gry poprawi.

Co do menusów to nie za bardzo rozumiem. Chodzi o to że jest tam tyle pustego miejsca? Czy może o to że zapisywanie i wczytywanie jest (co tu będę oszukiwać) strasznie niewygodne. Jedyne co tutaj mogę dodać, że można wczytać grę bez wychodzenia z niej, wystarczy w tych śmieciowych u nas japońskich opcjach wybrać drugą od góry. Można to zrobić podczas game overa, gdy duch się unosi do góry, wtedy bez problemu da się włączyć menu.

Chyba wsio.
Dragon Kamillo, 00:56 29.03.2016

Menusy i inne takie są bardzo... nieintuicyjne. A poza tym to przyjemna gierka :D
Diablo, 14:40 25.03.2016

Dla mnie urocza i słodka gra. Problem w tym, że gameplay, ani tym bardziej fabuła, jakoś mnie nie zaangażowały. Wyszła bardziej parodia, ale w sumie nie wiem jakie zamierzenie miała historia.
Noruj, 13:58 25.03.2016

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Manga Carta
10. Komnata
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
» The Ultimate Boy - Film o naszym polskim superbohaterze!
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.