Łączone charsety


    Co niektórzy pewnie myśleli już o tworzeniu łączonych charsetów. Daje to o wiele większe możliwości pod względem ich 'wielkości'. Tworzymy je najczęściej poprzez umieszczanie obok siebie kilku zdarzeń tak, by elementy grafiki uzupełniały się nawzajem dając większą całość. Aby charsety nie nachodziły na siebie (szerokość pojedyńczej klatki wynosi 24piksele, szerokość pola na mapie tylko 16!), bądź nie były zbyt rozerwane, należy zachować odpowiednie odstępy. Odstępy z prawej i lewej strony klatki powinny mieć 4 pixele odstępu od strony, która będzie łączona.
    Tak więc np. jeśli nasz łączony charset będzie złożony z 3 klatek ułożonych poziomo, lewa klatka będzie miała od prawej strony odstęp 4 piksele (miejsce robocze 20x32 pixeli), środkowa klatka będzie miała odstęp z lewej i prawej strony po 4 piksele (miejsce robocze 16x32 pixeli) i prawa klatka będzie miała odstęp z lewej strony również 4 pixele (miejsce robocze podobnie jak w innych zewnętrznych klatkach 20x32 pixeli).

    Radzę zauważyć, że łączone charsety są używane głównie do nieruchomych zdarzeń, inaczej mogą wyniknąć problemy z animacją (poruszaniem się) zdarzenia.

Przykład łączonych charsetów:



Kikut

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Manga Carta
3. Qmai World 1
4. Komnata
5. Asgun
6. Septerra Core: Dream About The Past
7. Wzór
8. Kruk
9. Wrota Arkany 2
10. GRA2
» Zgadnij: skąd ten screenshot?
» Autumn
» Digital Art - kilka moich prac
» Konwertowanie z RPG maker do pixel
» PInroz podbija YouTube!!!
» [VX Ace] Projekt Cebula
» Sierotka RM - Recenzje Gier z RPG Makera
» [VXACE] Współpraca?
» Ruch podczas komiksowej wiadomości
» [VXACE]Walka bez ?atak?.
Platinum Moon by Sarge
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2009
ocena
5.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.