Łączone charsety


    Co niektórzy pewnie myśleli już o tworzeniu łączonych charsetów. Daje to o wiele większe możliwości pod względem ich 'wielkości'. Tworzymy je najczęściej poprzez umieszczanie obok siebie kilku zdarzeń tak, by elementy grafiki uzupełniały się nawzajem dając większą całość. Aby charsety nie nachodziły na siebie (szerokość pojedyńczej klatki wynosi 24piksele, szerokość pola na mapie tylko 16!), bądź nie były zbyt rozerwane, należy zachować odpowiednie odstępy. Odstępy z prawej i lewej strony klatki powinny mieć 4 pixele odstępu od strony, która będzie łączona.
    Tak więc np. jeśli nasz łączony charset będzie złożony z 3 klatek ułożonych poziomo, lewa klatka będzie miała od prawej strony odstęp 4 piksele (miejsce robocze 20x32 pixeli), środkowa klatka będzie miała odstęp z lewej i prawej strony po 4 piksele (miejsce robocze 16x32 pixeli) i prawa klatka będzie miała odstęp z lewej strony również 4 pixele (miejsce robocze podobnie jak w innych zewnętrznych klatkach 20x32 pixeli).

    Radzę zauważyć, że łączone charsety są używane głównie do nieruchomych zdarzeń, inaczej mogą wyniknąć problemy z animacją (poruszaniem się) zdarzenia.

Przykład łączonych charsetów:



Kikut

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Asgun
3. Qmai World 1
4. Komnata
5. Septerra Core: Dream About The Past
6. Manga Carta
7. Tale of Exile: Akt I
8. Wrota Arkany 3
9. Kruk
10. Wrota Arkany 2
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Goniec RM - komentarze
» [VX] Serce Mroku
» [VX] Kruk
» PInroz podbija YouTube!!!
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Najlepsza Gra
» Ziemniaczany blog
» Anvocun [XP]
» Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?
Pac-Man by SimooN
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.