Budowa chipsetu w RM 2000/2003



    Pokrótce chcę wam powiedzieć jak jest zbudowany chipset. Jak chyba każdy z was wie, chipset dzieli się na 2 części: chipset pełny i chipset z obiektami. Ja postanowiłem podzielić go jeszcze bardziej. U góry macie chipset, który podzieliłem na kilka części.

I tak:

1. Jest to zaznaczony obszar tzw. "wodny". Musicie tam uważać przy tworzeniu wody, poniewać jest to ruchowy obszar. Zwróćcie uwagę na kolejne klatki animacji. Złe dobranie kolorów spowoduje, iż będzie to źle wyglądać.

2. Zaznaczyłem tam trawę, góry i lasy. Musicie zwrócić tam szczególną uwagę na kolor podłoża, aby było takie samo pod górami jak jest naprawdę. Co tyczy się śniegu, nie powinien on wam sprawiać większych problemów.

3. Różnego rodzaju tereny. Pamiętajcie aby, tak jak na tym chipsecie, były wykończone trawą po bokach. Dlaczego? Ponieważ przejście z terenu trwiastego na np. śnieg musi wyglądać realistycznie.

4. Są to tzw. "dziury" lub "sufity". Ma to być obszar, który znajdować się ma nad bohaterem. Też ważne jest wykończenie.

5. W tym obszarze możecie umieścić co wam się podoba, ale nie mogą to być przedmioty ani budynki, które mają być w pewnym stopniu przeźroczyste. Tutaj umieszczamy tylko pełne części, które zajmują całą kratkę chipsetu.

6. To także obszar dowolny

7. Możecie niezauważyć 7, bo znajduje się ona tylko w jednym kwadraciku chipsetu. Jest to bardzo ważny kwadracik. Ustawiamy tam kolor prześroczystości. PROSZĘ GO NIE ZMIENIAĆ!!! Nie można bowiem w rm2k(3) zmienić położenia kwadratu przeźroczystości.

8. To obszar przedmiotów. Tutaj właśnie wstawiamy rzeczy, które są prześroczyste np. domki, duże drzewa itp. Pamiętajcie, że kolorem przeźroczystym będzie taki, jaki ustawicie w kwadracie nr 7.

Dudek

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Asgun
3. Qmai World 1
4. Komnata
5. Septerra Core: Dream About The Past
6. Manga Carta
7. Tale of Exile: Akt I
8. Wrota Arkany 3
9. Kruk
10. Wrota Arkany 2
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Goniec RM - komentarze
» [VX] Serce Mroku
» [VX] Kruk
» PInroz podbija YouTube!!!
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Najlepsza Gra
» Ziemniaczany blog
» Anvocun [XP]
» Alternatywne RTP do RM2k3 - na jakich zasadach?
Pac-Man by SimooN
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.