Powiekszanie chipsetu w RM 2000/2003


    Jak wiadomo w RM 2000/2003 przy tworzeniu mapy ogranicza nas ilość chipów zawartych w chipsecie. I tak na prawdę chipsetu nie jesteśmy w stanie powiększyć; możemy jedynie zastosować kilka tricków, pozwalających umieścic nam na mapie więcej chipów niż mieści się na całym chipsecie. Oto one:

1. Wstawienie chipów do charsetów - jedna klatka charsetu moze zmieścić do 2 chipów. W przypadku umieszczenia pojedyńczego chipa w klatce charsetu sprawa jest dość prosta. Jeśli zaś w pojedyńczej klatce umieścimy podwójny chip, to albo będzie można przejść po obu (Below Hero), albo pod oboma (Above Hero), albo też nie będzie można przejść przez dolny, ale pod górnym (Same Level as Hero). Ten sposób wymaga dość dobrego orientowania się, które elementy jak się ze soba łączą (i potem przetestowania mapy).

2. Stworzenie części/całej mapy na panoramie. Możemy skorzystać z gotowych panoram, lub po stworzeniu mapy w Makerze robimy screenshota i wklejamy go do jakiegos programu graficznego, gdzie dodajemy pozostałe elementy. Tak otrzymany obrazek ustawiamy jako panoramę, a wszelkie elementy, pod którymi można przejść wstawiamy jako normalne chipy. Trzeba też dodać w odpowiednich miejscach niewidoczne chipy, które zablokują przejście.
    Jak to zrobic? Wypelniamy ktorys chip w chipsecie jednolitym kolorem i wstawiamy go we wszystkie miejscach na mapie, przez które nie można przejść. Jeśli jestesmy zadowoleni, edytujemy chipset i zmieniamy ten chip na zupełnie przezroczysty.

3. Wstawienie chipów typu Lower do miejsc przeznaczonych na Autotiles w chipsecie - jak nazwa wskazuje, jeśli skończyło nam się miejsce na Lower chips, a mamy wolne miejsce w Autotiles (te zestawy 12 chipów po lewej stronie chipsetu [oznaczone jako obszary 2 i 3 w poradzie Jak zbudowany jest chipset?]), możemy je umieścić właśnie tam.
    Jak z nich korzystać? Na mapie tworzymy z takiego autotile kwadracik 3x3 i jesli chcemy użyć któryś z tych chipów w innym miejscu, to trzeba go zaznaczyć i skopiować. Jest to troche problematyczne i czasochłonne, stąd polecam do autotiles wstawiać chipy rzadziej używane.
    Ograniczenia - jeden zestaw 9 chipów musi mieć ten sam typ Passing Block (czyli O, X lub A).

DE

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Asgun
5. Wrota Arkany 2
6. Qmai World 1
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier
» EDEN [XP]
» [XP] Shaarimoth
» Nasze riffy (temat zbiorczy) =D
» [VX] Dźwięki do zadań
» ScreenShooter - alternatywa
» [XP] Skrypt: LAGI
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» [XP] Chaos Element: Climax Redux
» Fallout 3 2D [RM 2003]
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.