|
|||||||||||
Zasoby(19689) • Porady i Skrypty(39) • Tutoriale(18) • FAQ(20) • Inne(56) • Linki(63) | |||||||||||
1. Wstęp EXFONT to tablica symboli, którą można wywołać w wiadomości za pomocą $n (gdzie n oznacza literę, z uwzględnieniem wielkich i małych liter). Jest on teoretycznie nie dostępny dla edycji, lecz pobierając program Resource Hacker będziemy w prosty sposób mogli się do niego dobrać i zastąpić go własnym. 2. Przygotowania Jak to zrobić? Na początek musimy przygotować własny plik EXFONT, z którego będziemy korzystali w naszej grze. Wymiary - całkowita wielkość: 156x48px, jedna klatka: 12x12px. Symboli w linii poziomej będzie 13, w pionowej 4, tak więc wszystkich będzie 52. Rysując tablicę używamy wyłącznie koloru czarnego i białego, gdzie kolor czarny traktowany będzie jako przezroczysty. Plik zapisujemy z redukcją kolorów do 256 (8 bpp) w formacie bitmap (.bmp). Oto przykładowe tablice symboli (od lewej - oryginał RM2k3, oznaczenie symboli przyporządkowanych znakom, przykład samodzielnej edycji): ![]() ![]() ![]() 3. Podmiana Gdy już naszykujemy sobie własny Exfont do podmiany, uruchamiamy program Resource Hacker. Otwieramy projekt, w którym nastąpi podmiana. Wybieramy z górnego menu programu File -> Open... i wyszukujemy plik RPG_RT.exe z naszego projektu. Po otworzeniu pliku (ponownie w górnym menu) klikamy: Action -> Replace Bitmap... Otworzy nam się kolejne okienko, z listą 'Select bitmap to replace..'. Znajdujemy w niej plik EXFONT i zaznaczamy go. Dalej wybieramy przycisk 'Open file with new bitmap...', odnajdujemy naszą uprzednio stworzoną tablice symboli i otwieramy ją. Gdy wykonaliśmy już te operacje, nie pozostało nic innego jak nacisnąć przycisk 'Replace'. W tym momencie nastąpiła podmiana. Zamykamy okienko. Teraz już tylko zapis: File -> Save i można się cieszyć nowymi symbolami w naszym projekcie. Kikut |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie. |