Wyświetlanie panoramy jako tła mapy w oknie projektu


    Żeby było jasne. Chodzi o zastąpienie różowego tła rysunkiem pochodzącym z panoramy. Całą rzecz powinniśmy zacząć od ustawienia panoramy jako podkładu we właściwościach mapy. Jeśli tło zmienia się w widok panoramy to wszystko w porządku. Jeśli tło pozostaje różowe pozostaje przejść do czynnośći opisanych w dalszej części porady.

    A po co to wszystko? Dla wielu z was może byc to istotny element pracy. Przydaje się np. gdy wasza gra w dużej mierze opiera się na panoramach i potrzebujecie eventów które mają blokować określone miejsca. Gdy macie w makerku jako tło mapy wyświetloną panoramę praca idzie o wiele szybciej. Zresztą sami dobrze wiecie jak może byc to przydatne i jak to wykorzystywać.

    No, ale do rzeczy. Mapka w RPG Makerze zkłada się z określonej przez was liczby pól (ilość w pionie i w poziomie). Przyjmując, że jedno pole mapy wyświetla obraz o powierzchni 16x16 pikseli jesteśmy w stanie obliczyć "powierzchnię" mapy w pikselkach; i dla przykładu dla mapy 20x15 pól będzie to 320x240 piksow, a dla mapy 34x26 - 544x416. Teraz spoglądamy na naszą panoramkę pod ulubionym programem graficznym i sprawdzamy jej rozmiar w pikselach. Aby RPG Maker wyświetlił waszą panoramę jako tło mapy MUSI ona mieć rozmiar IDENTYCZNY jak "powierzchnia" waszej mapy w pikselach. Jeśli rozmiar panoramy znacznie odbiega od rozmiaru mapy pozostaje nam kombinowanie poprzez powiększanie mapy w RPG Makerze oraz odpowiednie przycinanie samego rysunku. Konieczne staje się to również gdy różnica ta jest mała ale wielkość obrazka w pikselach jest wyrażana liczbami niepodzielnymi przez 16. Takie rysunki przycinamy z boków o kilka pikseli tak, aby nadawały się jako tła dla naszego projektu. Może przydać się kalkulator ;P.

PRZYKŁAD:

Mamy mapę 33x19 pól. Liczymy 33*16 i 19*16. Wynika z tego 528x304 pikseli.

    Posiadamy rysunek (panoramę) 648x322 piksele (zdarza się ;P). Zcinamy pikselki do rozmiaru 528x304, albo powiększamy najpierw rozmiar mapy do, powiedzmy 40x20 pól (640x320 pikseli). Wtedy przycinamy już tylko 8 i 2 piksele i po robocie. Oczywiśćie możemy powiększyć mapę nieco mniej, a przyciąć rysunek nieco więcej, do wyboru, do koloru. Ale to już wiecie sami, prawda :D???

Jazzwhisky

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Qmai World 1
5. Wrota Arkany 2
6. Asgun
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» ScreenShooter - alternatywa
» [XP] Shaarimoth
» EDEN [XP]
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» [XP] Chaos Element: Climax Redux
» [XP] Skrypt: LAGI
» Fallout 3 2D [RM 2003]
» Podziemia: Człowiek [XP]
» GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier
» [VX ACE] SpaceSave
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.