|
|||||||||||
Zasoby(19689) • Porady i Skrypty(39) • Tutoriale(18) • FAQ(20) • Inne(56) • Linki(63) | |||||||||||
Wyświetlanie panoramy jako tła mapy w oknie projektu Żeby było jasne. Chodzi o zastąpienie różowego tła rysunkiem pochodzącym z panoramy. Całą rzecz powinniśmy zacząć od ustawienia panoramy jako podkładu we właściwościach mapy. Jeśli tło zmienia się w widok panoramy to wszystko w porządku. Jeśli tło pozostaje różowe pozostaje przejść do czynnośći opisanych w dalszej części porady. A po co to wszystko? Dla wielu z was może byc to istotny element pracy. Przydaje się np. gdy wasza gra w dużej mierze opiera się na panoramach i potrzebujecie eventów które mają blokować określone miejsca. Gdy macie w makerku jako tło mapy wyświetloną panoramę praca idzie o wiele szybciej. Zresztą sami dobrze wiecie jak może byc to przydatne i jak to wykorzystywać. No, ale do rzeczy. Mapka w RPG Makerze zkłada się z określonej przez was liczby pól (ilość w pionie i w poziomie). Przyjmując, że jedno pole mapy wyświetla obraz o powierzchni 16x16 pikseli jesteśmy w stanie obliczyć "powierzchnię" mapy w pikselkach; i dla przykładu dla mapy 20x15 pól będzie to 320x240 piksow, a dla mapy 34x26 - 544x416. Teraz spoglądamy na naszą panoramkę pod ulubionym programem graficznym i sprawdzamy jej rozmiar w pikselach. Aby RPG Maker wyświetlił waszą panoramę jako tło mapy MUSI ona mieć rozmiar IDENTYCZNY jak "powierzchnia" waszej mapy w pikselach. Jeśli rozmiar panoramy znacznie odbiega od rozmiaru mapy pozostaje nam kombinowanie poprzez powiększanie mapy w RPG Makerze oraz odpowiednie przycinanie samego rysunku. Konieczne staje się to również gdy różnica ta jest mała ale wielkość obrazka w pikselach jest wyrażana liczbami niepodzielnymi przez 16. Takie rysunki przycinamy z boków o kilka pikseli tak, aby nadawały się jako tła dla naszego projektu. Może przydać się kalkulator ;P. PRZYKŁAD: Mamy mapę 33x19 pól. Liczymy 33*16 i 19*16. Wynika z tego 528x304 pikseli. Posiadamy rysunek (panoramę) 648x322 piksele (zdarza się ;P). Zcinamy pikselki do rozmiaru 528x304, albo powiększamy najpierw rozmiar mapy do, powiedzmy 40x20 pól (640x320 pikseli). Wtedy przycinamy już tylko 8 i 2 piksele i po robocie. Oczywiśćie możemy powiększyć mapę nieco mniej, a przyciąć rysunek nieco więcej, do wyboru, do koloru. Ale to już wiecie sami, prawda :D??? Jazzwhisky |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie. |