Caterpillar - pies


1. Wstęp

    W tym tutku postaram się opisać, jak w bardzo prosty sposób zrobić pseudo-caterpillar. Otóż "Caterpillar" to po prostu gąsieniczka lub wężyk. Polega na tym, że postacie w drużynie idą krok w krok za głównym bohaterem (przykładowo taki system wykorzystano w Chrono Triggerze). Dlaczego więc dodałem "pseudo"? Otóż przedstawiam tutaj sposób na wykonanie niestandardowego skryptu. Zamiast kolejnych herosów będzie za nami chodził pies. A jak to ze zwierzętami bywa, lubią sobie pobiegać po okolicy. Dlatego zadaniem naszego pupila będzie dość "luźne" podążanie krokami bohatera.

2. Tworzymy zdarzenia

    W pierwszej kolejności należy oczywiście postawić gdzieś głównego bohatera. Następnie robimy zdarzenie z grafiką psa, kota, lub wszystkiego innego co przyjdzie wam do głowy. Ważne, by Event Layer ustawić na Same Layer As Hero. Dzięki temu unikniemy wielu dziwnych sytuacji chodząc np. po zabudowanym terenie. Możemy utworzyć dowolną liczbę zwierzaków podążających za nami (choć najbezpieczniej jest zawsze posiadać tylko jednego).

3. Do nogi!

    Czas na główną część roboty. Ponownie otwieramy okno edycji zdarzenia psa. Z Movement Type wybieramy Custom Pattern. Speed niech wynosi 7. Po tych ustawieniach klikamy w przycisk Define Patter. Tutaj ustawiamy dowolną kombinację opcji:
- Move Toward Hero (idzie w stronę bohatera)
- Move Away from Hero (ucieka od bohatera ^^)
- Pause (czeka przez chwilę)
Oczywiście można bawić się jeszcze z innymi opcjami, ale te wystarczą na początek. Dodam tylko, że dla osiągnięcia pożądanego efektu liczbą "Move Toward Hero" powinna znacznie przekraczać ilość "Away from Hero". OK, od tej pory pies będzie biegał za nami oddalając się kawałek co jakiś czas.

4. Małe ulepszenie

    Pozostaje pytanie - co zrobić, jeżeli znajdziemy się w korytarzu o szerokości 1 kratki? Zwierzak będzie blokował nam drogę powrotną. W tym celu wykonamy pewną małą sztuczkę ;). W Event Commands (ciągle okienko z psem) wybieramy opcję Move Event (druga strona na dole z prawej strony). Teraz kolejno wciskamy:
- Phasing Mode ON
- Move Forward
- Move Forward
- Phasing Mode OFF
Dzięki temu bohater po zderzeniu z psem będzie jakby "przeskakiwał" na jego druga stronę. Ahhh, zapomniałem, żeby podczas ustawiania Move Event, Event Name zostawic na Hero. Dobra, teraz pozostaje już tylko sprawić, by ta opcja reagowała na zetknięcie się zwierza z herosem. W tym celu zamykamy okienko Move Event klikając OK, a z menu Trigger Condition wybieramy Touched by Hero. Całość zamykamy ponownym kliknięciem w OK. I gotowe, możecie iść na spacer ze swoim własnym wyimaginowanym zwierzakiem! =D

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Asgun
3. Qmai World 1
4. Komnata
5. Manga Carta
6. Tale of Exile: Akt I
7. Septerra Core: Dream About The Past
8. Wrota Arkany 3
9. Kruk
10. Wrota Arkany 2
» [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Goniec RM - komentarze
» [VX] Serce Mroku
» [VX] Kruk
» PInroz podbija YouTube!!!
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Najlepsza Gra
» Ziemniaczany blog
» Anvocun [XP]
Pac-Man by SimooN
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.