Reveal


Witam!
    Dzisiaj pokrótce opiszę sposób stworzenia skryptu wymienionego w tytule. Reveal czyli Pokaż mi, co ukryte.Skrypt taki ma nam pokazywać rzeczy ukryte, niewidoczne dla śmiertelników. :P

Tak więc przejdźmy do rzeczy:

Potrzebujemy do tego odpowiedniego obrazka (przykładowy, użyty przeze mnie w skrypcie - poniżej) i dwóch przełączników.



   Na samym początku tworzymy nową umiejętność o nazwie 'Reveal' (zafładka Skills w Database). Ustawiamy jej rodzaj (Type) na Switch, a w ramce 'Turn ON Switch' wybieramy sobie któryś switch i nazywamy go imieniem naszej umiejętności. W 'Activation Allowed' wybieramy opcję 'Field' czyli używanie na mapie. I koniec pracy z zakładką 'Skills'. Teraz wystarczy nauczyć naszego herosa tej umiejętności (Skill Progression w zakładce Hero).

    Kolejny krok zmierza do zakładki 'Common Event', w której zużywamy jedno zdarzenie. Ustawiamy je na Paralel Process (okienko Trigger), a jako przełącznik aktywujący ustawiamy sobie nasz 'reveal'. W oknie edycji zdarzenia jako pierwszą komendę wstawiamy 'Show Picture' i wybieramy nasz obrazek. Następnie wybieramy opcję 'Tint Screen', w której przesuwamy pasek maksymalnie na lewo (pasek oznaczony jako 'Sat'). Po tej komendzie wstawiamy drugiego switcha (nazwijmy go 'pokaz') ustawionego na ON (switche zmieniamy opcją 'Switch Operations'). Po tym zdarzeniu dodajemy komendę 'Wait', którą ustawiamy na dowolny czas (tyle będzie trwała umiejętność bohatera).
    Gdy mamy już to zrobione, musimy wstawić wszystkie komendy, z tą różnicą, że przywracamy ich wartości do wartości początkowych. Więc ustawiamy switcha 'pokaż' na OFF, w opcji 'Tint Screen' zmieniamy pasek 'Sat' na ustawienie domyślne (środek) i wybieramy komendę 'Erase Picture' wybierając obrazek 1 (domyślnie). Ostatnią komendą będzie ustawienie switcha 'reveal' na OFF.

    Teraz zostaje nam zrobienie naszych ukrytych przedmiotów. Wstawiamy pusty event na mapkę, dodajemy w nim nową stronę (pierwsza musi być pusta!!), na tej drugiej stronie pod napisem 'Preconditions' wybieramy switch 'pokaz'. Następnie ustawiamy grafikę skrzynki/drzwi/czego chcemy, dodajemy komendy w oknie po prawej stronie, jakie mają się przy tym wydarzyć. No i to będzie na tyle, możemy przetestować naszą umiejętność!

    Jeśli coś powoduje, że twój skrypt nie działa, możesz skopiować go bezpośrednio z projektu demonstracyjnego.

Download

Blessed Warrior

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Tale of Exile: Akt II
3. Lost Saga
4. Wrota Arkany 2
5. Gromada
6. Wrota Arkany
7. Manga Carta
8. Septerra Core: Dream About The Past
9. Perfect World
10. Super Mario: Druga Strona Medalu
» TAPE #4 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP
» TAPE #4 - Zasady i zapisy
» [RM2k3] Saga Demonów [16+]
» Lagujące gry z RM2k na Win7 i nowszych
» Victor SenArt
» [MV] Poszukuje plugina do wyświetlanie niestandardowych okien (Możliwa Współpraca)
» [VXAce] Lost Saga
» TARKA #1 - Oficjalne wyniki
» [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)
» [2k3]Ronin
Little Red-Bleeding Hood by GameBoy
wersja
Pełna,
RM XP
rok wydania
2010
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ RPG Maker po polsku
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.