Reveal


Witam!
    Dzisiaj pokrótce opiszę sposób stworzenia skryptu wymienionego w tytule. Reveal czyli Pokaż mi, co ukryte.Skrypt taki ma nam pokazywać rzeczy ukryte, niewidoczne dla śmiertelników. :P

Tak więc przejdźmy do rzeczy:

Potrzebujemy do tego odpowiedniego obrazka (przykładowy, użyty przeze mnie w skrypcie - poniżej) i dwóch przełączników.



   Na samym początku tworzymy nową umiejętność o nazwie 'Reveal' (zafładka Skills w Database). Ustawiamy jej rodzaj (Type) na Switch, a w ramce 'Turn ON Switch' wybieramy sobie któryś switch i nazywamy go imieniem naszej umiejętności. W 'Activation Allowed' wybieramy opcję 'Field' czyli używanie na mapie. I koniec pracy z zakładką 'Skills'. Teraz wystarczy nauczyć naszego herosa tej umiejętności (Skill Progression w zakładce Hero).

    Kolejny krok zmierza do zakładki 'Common Event', w której zużywamy jedno zdarzenie. Ustawiamy je na Paralel Process (okienko Trigger), a jako przełącznik aktywujący ustawiamy sobie nasz 'reveal'. W oknie edycji zdarzenia jako pierwszą komendę wstawiamy 'Show Picture' i wybieramy nasz obrazek. Następnie wybieramy opcję 'Tint Screen', w której przesuwamy pasek maksymalnie na lewo (pasek oznaczony jako 'Sat'). Po tej komendzie wstawiamy drugiego switcha (nazwijmy go 'pokaz') ustawionego na ON (switche zmieniamy opcją 'Switch Operations'). Po tym zdarzeniu dodajemy komendę 'Wait', którą ustawiamy na dowolny czas (tyle będzie trwała umiejętność bohatera).
    Gdy mamy już to zrobione, musimy wstawić wszystkie komendy, z tą różnicą, że przywracamy ich wartości do wartości początkowych. Więc ustawiamy switcha 'pokaż' na OFF, w opcji 'Tint Screen' zmieniamy pasek 'Sat' na ustawienie domyślne (środek) i wybieramy komendę 'Erase Picture' wybierając obrazek 1 (domyślnie). Ostatnią komendą będzie ustawienie switcha 'reveal' na OFF.

    Teraz zostaje nam zrobienie naszych ukrytych przedmiotów. Wstawiamy pusty event na mapkę, dodajemy w nim nową stronę (pierwsza musi być pusta!!), na tej drugiej stronie pod napisem 'Preconditions' wybieramy switch 'pokaz'. Następnie ustawiamy grafikę skrzynki/drzwi/czego chcemy, dodajemy komendy w oknie po prawej stronie, jakie mają się przy tym wydarzyć. No i to będzie na tyle, możemy przetestować naszą umiejętność!

    Jeśli coś powoduje, że twój skrypt nie działa, możesz skopiować go bezpośrednio z projektu demonstracyjnego.

Download

Blessed Warrior

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Qmai World 1
5. Wrota Arkany 2
6. Asgun
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
» [XP] Atak, Obrona, Czary i Przedmioty tam gdzie walka i ucieczka
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
» [VX] Współczesny Tileset
» [MV] Marthisia
» Cele i założenia (miesięczne)
» Podziemia: Człowiek [XP]
» Podziemia: Kraina Cieni [XP]
» [VX] Kolor Deszczu
» [XP] Shaarimoth
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.