Summon


1. Wstęp

    Jeżeli znudziły wam się standardowe fireballe, a na widok kolejnego heala dostajecie konwulsji - to dobry moment by wprowadzić trochę urozmaicenia do waszej gry! Dzisiaj zajmiemy się techniką, której protoplastą była znana chyba wszystkim seria Final Fantasy - summonem!.

2. Jak to ugryźć

    Skrypt będzie dość banalny - stworzymy umiejętność, która będzie podczas walki przywoływała dodatkowego członka naszej drużyny. Na samym początku warto więc takiego herosa stworzyć w zakładce Hero. Teraz w zakładce Skill tworzymy umiejętność aktywowaną na Switch. Ważne, żeby zaznaczyć tylko i wyłącznie opcję Battle. Następnie wybieramy jakiś przełącznik i resztę parametrów możecie ustalić dowolnie. Teraz wracając do zakładki Hero uczymy naszego bohatera tej zdolności.

3. Zabawa z potworami

    W Monster Groups tworzymy nową stronę (można skorzystać z tej co już jest) i ustawiamy jej warunek na: switch 'summon'(czy jak tam go nazwaliście) ON. Dzięki temu wszystko co zawrzecie poniżej będzie aktywowane przez umiejętność 'Summon'. Teraz już w komendach wybieramy Conditional Branch i switch-'przyzwano'-ON. Pamiętajmy by zaznaczyć opcję ELSE. Następnie w samym warunku wybieramy Switch Operations - Summon - OFF. Dzięki temu, jeżeli mamy już w drużynie summona, nic się nie stanie. W else natomiast ustawiamy dowolne efekty (tekst, animację, cokolwiek) i dajemy Change Party - add member - Summon. Następnie zmieniamy przełącznika 'przyzwano' na ON. Ostatnią komendą niech znowu będzie zmiana przełącznika 'summon' na OFF. Gotowe! =D

4. Czy aby napewno?

    Używając takiego skryptu, po skończonej walce summon pozostanie u nas w drużynie. Żeby go usunąć należałoby zrobić specjalny warunek w Monster Groups, ale dużo łatwiej jest walnąć Common Eventa sprawdzającego czy postać "Summon" jest w drużynie. Jeżeli tak, usuń. I teraz już naprawdę gotowe! =]

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Manga Carta
10. 8 Bit Quest
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
» The Ultimate Boy - Film o naszym polskim superbohaterze!
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
» Windows 7 nie czyta płyt
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.