Efekt wody


1. Założenia

    Skrypt będzie bardzo prosty, oparty na funkcjach Database. Postaramy się wykonać teren, który po wejściu postaci przysłoni nam odpowiednio 1/2 i 2/3 ciała.

2. Do dzieła

    Otwieramy więc bazę danych i wybieramy zakładkę Terrain. Tworzymy dwa nowe o nazwie Woda i Głębina. Na chwilę obecną nie interesują nas żadne opcje prócz jednej - Sprite Display. W terenie "Woda" wybieramy Obscure Bottom Third, a w "Głębina" Obscure Bottom Half. Teraz przechodzimy do zakładki Tileset(Chipset). Wybieramy interesujący nas chip, w tym wypadku pierwszy od góry. W Editing Mode Wciskamy Terrain. Z listy po prawej bierzemy "Woda" i klikamy lewym przyciskiem na fragment chipsetu, który prezentuje wodę.. Podobnie postępujemy z Głębiną, wybierając oczywiście inny kwadracik. Pamiętajcie, żeby blokowanie użytych fragmentów ustawić na kółko - inaczej skrypt nic nie da, gdyż bohater nie będzie mógł wejść do wody.

3. Jakieś pomysły?

    Motyw z 'odcinaniem' ciała bohatera przydaje się głównie podczas robienia wodnistych terenów - może to być jezioro lawy albo bagna. Można też wykorzystać opcję całkowitej przezroczystości postaci. W połączeniu z odpowiednim charsetem uzyskamy imitację pływania =].

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Komnata
4. Asgun
5. Septerra Core: Dream About The Past
6. Manga Carta
7. Kruk
8. Wzór
9. Tale of Exile: Akt I
10. Wrota Arkany 3
» Goniec RM - komentarze
» [RPGXP] CMS
» [RMXP] Problem z blokowaniem
» [VXAce] Lost Saga
» [RPGXP] Gothic : Cena Wojny
» [VxAce] Tits and Magic [16+]
» Nobunaga's Shadow [MV]
» Legenda Pathory HD (RM VX Ace)
» --Junak--[RMMV]
» [VX ACE] SpaceSave
Reis Adventure by Picu
wersja
Pełna,
RM 2000
rok wydania
2002
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.