|
|||||||||||
Zasoby(19689) • Porady i Skrypty(39) • Tutoriale(18) • FAQ(20) • Inne(56) • Linki(63) | |||||||||||
Efekt wody 1. Założenia Skrypt będzie bardzo prosty, oparty na funkcjach Database. Postaramy się wykonać teren, który po wejściu postaci przysłoni nam odpowiednio 1/2 i 2/3 ciała. 2. Do dzieła Otwieramy więc bazę danych i wybieramy zakładkę Terrain. Tworzymy dwa nowe o nazwie Woda i Głębina. Na chwilę obecną nie interesują nas żadne opcje prócz jednej - Sprite Display. W terenie "Woda" wybieramy Obscure Bottom Third, a w "Głębina" Obscure Bottom Half. Teraz przechodzimy do zakładki Tileset(Chipset). Wybieramy interesujący nas chip, w tym wypadku pierwszy od góry. W Editing Mode Wciskamy Terrain. Z listy po prawej bierzemy "Woda" i klikamy lewym przyciskiem na fragment chipsetu, który prezentuje wodę.. Podobnie postępujemy z Głębiną, wybierając oczywiście inny kwadracik. Pamiętajcie, żeby blokowanie użytych fragmentów ustawić na kółko - inaczej skrypt nic nie da, gdyż bohater nie będzie mógł wejść do wody. 3. Jakieś pomysły? Motyw z 'odcinaniem' ciała bohatera przydaje się głównie podczas robienia wodnistych terenów - może to być jezioro lawy albo bagna. Można też wykorzystać opcję całkowitej przezroczystości postaci. W połączeniu z odpowiednim charsetem uzyskamy imitację pływania =]. Download Michu |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie. |