Efekt wody


1. Założenia

    Skrypt będzie bardzo prosty, oparty na funkcjach Database. Postaramy się wykonać teren, który po wejściu postaci przysłoni nam odpowiednio 1/2 i 2/3 ciała.

2. Do dzieła

    Otwieramy więc bazę danych i wybieramy zakładkę Terrain. Tworzymy dwa nowe o nazwie Woda i Głębina. Na chwilę obecną nie interesują nas żadne opcje prócz jednej - Sprite Display. W terenie "Woda" wybieramy Obscure Bottom Third, a w "Głębina" Obscure Bottom Half. Teraz przechodzimy do zakładki Tileset(Chipset). Wybieramy interesujący nas chip, w tym wypadku pierwszy od góry. W Editing Mode Wciskamy Terrain. Z listy po prawej bierzemy "Woda" i klikamy lewym przyciskiem na fragment chipsetu, który prezentuje wodę.. Podobnie postępujemy z Głębiną, wybierając oczywiście inny kwadracik. Pamiętajcie, żeby blokowanie użytych fragmentów ustawić na kółko - inaczej skrypt nic nie da, gdyż bohater nie będzie mógł wejść do wody.

3. Jakieś pomysły?

    Motyw z 'odcinaniem' ciała bohatera przydaje się głównie podczas robienia wodnistych terenów - może to być jezioro lawy albo bagna. Można też wykorzystać opcję całkowitej przezroczystości postaci. W połączeniu z odpowiednim charsetem uzyskamy imitację pływania =].

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Gromada
3. Asgun
4. Komnata
5. Qmai World 1
6. Kruk
7. Wzór
8. Manga Carta
9. Kwadrat
10. Gakkou
» MY CASTLE 0.6 (RPG MAKER MV)
» Slime Wars
» Sezon VI - Tabela, Wyniki, Puchar
» Sezon VI - Najlepsza mapa
» Nowości na RMtece
» Świnie w Kosmosie 2
» Sezon VI - kolejka specjalna
» Sezon VI - kolejka 6
» Infiltracja 3D
» [RM MZ] [SKRYPT] Niezależna Zmiana Rozdzielczości i Rozmiaru Okna Gry
Teleporterzy by Dem
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2002
ocena
5.0/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla RMplus
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.