|
|||||||||||
Zasoby(19689) • Porady i Skrypty(39) • Tutoriale(18) • FAQ(20) • Inne(56) • Linki(63) | |||||||||||
Zbroja 1. Wprowadzenie Pewnie często zastanawialiście się, jak fajnie byłoby, gdyby wasz bohater posiadał różny wygląd w zależności od tego, co akurat na siebię założył. Rpg Maker nie oferuje co prawda takiej opcji, ale wystarczy odrobina wyobraźni i malutka sztuczka z warunkami =]. 2. Przygotowania Tym razem przygotowania będą minimalne - wystarczy stworzyć jakąkolwiek zbroję w zakładce Items. Pamiętajcie, żeby wybrać z menu Armor a nie np. Shield (łatwo się pomylić, bo wyglądają tak samo). 3. Cała magia Przechodzimy do bezcennej zakładki Common Event. Tworzymy zdarzenie i ustawiamy je na Parallel Process. Teraz wstawiamy komendę Conditional Branch. Na drugiej stronie wybieramy Hero->nasz bohater. Z menu poniżej ustawiamy "Has an item" i po prawej wskazujemy naszą zbroję. Pamiętajcie, żeby zostawić na dole okna warunku zaznaczoną opcję ELSE. Zamykamy wszystkie okna (prócz Common Event ~~) klikając OK. Teraz w środku warunku wybieramy komendę Change Sprite Association, ustawiamy naszego bohatera i wybieramy grafikę, która ma się pojawić po założeniu zbroi. W ELSE warunku robimy dokładnie to samo, tylko jako grafikę bohatera wybieramy tą bez zbroi. Gotowe! 4. Zakończenie Skrypt należy do najprostszych, więc nie powinniście mieć problemów z jego wykonaniem. Jeżeli wszystko zrozumieliście możecie pobawić się w większą ilość kombinacji - np. zbroja+broń albo hełm =] Download Michu |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie. |