Zegar


1. Pobudka

    Znacie to uczucie? Po skończeniu jakiegoś jRPG, ubiciu Wielkiego Pana Czeluści i zagarnięciu wszystkich dziewic spoglądacie sobie do menu i co widzicie? Czas gry zajął 60 godzin! WTF?!? Wyrwaliście sobie prawie trzy dni z życiorysu. Dzisiaj zajmiemy się właśnie takim, prostym z założenia, skryptem pozwalającym obliczyć czas, jaki gracz spędza przy waszej produkcji.

2. Szósta rano

    Skrypt, a tym samym i ta porada, jest naprawdę prosty i krótki. Będziemy potrzebować jednego zdarzenia globalnego (Common Event) i trzech zmiennych o nazwach: 1 - sekundy, 2 - minuty, 3 - godziny. Do roboty.

3. Dwunasta w południe

    Wchodzimy sobie do globalnych zdarzeń, gdzie tworzymy jedno nazywając np. 'zegar' i ustawiając Trigger na Parallel Process. Pierwszą komendą w samym kodzie będzie 'Wait', którą ustawiamy na 10, czyli jedną sekundę. Następnie klikamy Variable Operations i do zmiennej sekundy dodajemy 1 uzywając opcji Add. Niżej ustawiamy warunek (Contidional Branch), w którym dajemy zmienna - sekundy, number - 60, Equal to. W środku warunku, używając znanego już Conditional Branch, dodajemy do zmiennej 2, czyli minut, jeden. Zaraz pod tą komendą ponownie operując na zmiennych ustawiamy zmienną sekundy na 0. To tyle, jeśli chodzi o pierwszy warunek. Pod nim robimy drugi, zmieniając w stosunku do pierwszego jedynie numer zmiennej na minuty (reszta pozostaje taka sama). Wnętrze drugiego warunku wygląda podobnie - pierwsza komenda to zwiększenie zmiennej godziny o jeden, a druga zmiana 'minut' na zero. Koniec skrypcenia.

4. 24 godziny

    Oczywiście zegar można napisać na kilka innych sposobów, ja podałem jedynie najbardziej banalne rozwiązanie. Żeby wyświetlić efekt naszego skrypcenia w trakcie gry można np. w oknie wiadomości wpisać "\V[3]:\V[2]:\V[1]". Idąc od lewej pokażą nam się godziny:minuty:sekundy.

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Qmai World 1
4. Tale of Exile: Akt I
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. 8 Bit Quest
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [Szablon] Chipset 2k/3
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
Przygoda by Mantiq
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.