Zegar


1. Pobudka

    Znacie to uczucie? Po skończeniu jakiegoś jRPG, ubiciu Wielkiego Pana Czeluści i zagarnięciu wszystkich dziewic spoglądacie sobie do menu i co widzicie? Czas gry zajął 60 godzin! WTF?!? Wyrwaliście sobie prawie trzy dni z życiorysu. Dzisiaj zajmiemy się właśnie takim, prostym z założenia, skryptem pozwalającym obliczyć czas, jaki gracz spędza przy waszej produkcji.

2. Szósta rano

    Skrypt, a tym samym i ta porada, jest naprawdę prosty i krótki. Będziemy potrzebować jednego zdarzenia globalnego (Common Event) i trzech zmiennych o nazwach: 1 - sekundy, 2 - minuty, 3 - godziny. Do roboty.

3. Dwunasta w południe

    Wchodzimy sobie do globalnych zdarzeń, gdzie tworzymy jedno nazywając np. 'zegar' i ustawiając Trigger na Parallel Process. Pierwszą komendą w samym kodzie będzie 'Wait', którą ustawiamy na 10, czyli jedną sekundę. Następnie klikamy Variable Operations i do zmiennej sekundy dodajemy 1 uzywając opcji Add. Niżej ustawiamy warunek (Contidional Branch), w którym dajemy zmienna - sekundy, number - 60, Equal to. W środku warunku, używając znanego już Conditional Branch, dodajemy do zmiennej 2, czyli minut, jeden. Zaraz pod tą komendą ponownie operując na zmiennych ustawiamy zmienną sekundy na 0. To tyle, jeśli chodzi o pierwszy warunek. Pod nim robimy drugi, zmieniając w stosunku do pierwszego jedynie numer zmiennej na minuty (reszta pozostaje taka sama). Wnętrze drugiego warunku wygląda podobnie - pierwsza komenda to zwiększenie zmiennej godziny o jeden, a druga zmiana 'minut' na zero. Koniec skrypcenia.

4. 24 godziny

    Oczywiście zegar można napisać na kilka innych sposobów, ja podałem jedynie najbardziej banalne rozwiązanie. Żeby wyświetlić efekt naszego skrypcenia w trakcie gry można np. w oknie wiadomości wpisać "\V[3]:\V[2]:\V[1]". Idąc od lewej pokażą nam się godziny:minuty:sekundy.

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Tale of Exile: Akt II
3. Lost Saga
4. Qmai World 1
5. Bunt Maszyn
6. Wzór
7. Septerra Core: Dream About The Past
8. Wrota Arkany 2
9. Gromada
10. Wrota Arkany
» [VXA]Teatr Arymana
» Kimyona Yama [2k3][Download]
» Operacja Kanapomelon TRZY [2k3][Download]
» [MV] Move That Box!
» [VX Ace] Sunset Rain
» [2k3] Tactic Card Battle System
» [2k3] Władca Ptaków
» Handlówka 0.1.6 (RPG MAKER VX ACE)
» [VX] Meteoryt
» Darmowe materiały do gier
Noc Rhomików by Michu
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2007
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla RPG Maker po polsku
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.