Alternatywna odnowa HP


1. Główne założenia

    Jak sama nazwa wskazuje, skrypt ten będzie odnawiał nam HP w dość nietypowy sposób. Co każde 5 kroków odnowi nam 2 HP na LV. Postać na 7 poziomie będzie więc odnawiać odpowiednio 14 HP. Dodatkowo pokażę jak zrobić, żeby życie odnawiało się tylko na wybranych mapkach.

2. Liczymy kroki bohatera

    Najpierw wypadałoby policzyć, ile kroków robi bohater. Tworzymy nowy warunek w Common Event. Nazwijmy go liczenie kroków. Wybieramy Parallel Process i aktywujemy na przełącznik np. Kroki. Nie będziemy liczyć samych kroków, ale naciśnięcia strzałek poruszających postacią. Jako pierwszą komendę wybieramy więc Key Input Processing. Store Key Code in niech będzie Kontrola kroków. Jeżeli jest zaznaczona opcja Wait Until Key Pressed - odhaczamy ją. Z używanych przycisków wybieramy cztery pierwsze, czyli te poruszające bohaterem. Następnie ustawiamy warunek(Conditional Branch): Jeżeli zmienna Kontrola kroków = 1. Zaznaczamy opcję ELSE. Teraz w nowo utworzonym warunku wybieramy Move Event. Event Name to hero, Movement Pattern to Move down. Zaznaczamy opcję Ignore impossible moves. Drugą komendą w tym warunku będzie zmiana zmiennej ( dla przykładu Ilość kroków ). Wybieramy więc Variable Operations i dodajemy jeden. Teraz wstawiamy do ELSE taki sam warunek, tylko zamiast kontroli kroków równej 1 dajemy 2, a w ruchu postaci Move left. Analogicznie postępujemy z 3 (Move right) i 4 (Move up). Właśnie stworzyliśmy warunek liczący ilość kroków wykonanych przez bohatera.

3. Sprawdzamy, czy bohater zrobił pięć kroków

    Mamy już skrypt liczący kroki, teraz należałoby tą liczbę wykorzystać. Tworzymy kolejny Common Event o nazwie Sprawdzanie kroków. Tu również dajemy Parallel Process, ale nie musimy włączać aktywacji na przełącznik. Tworzymy warunek : Jeżeli zmienna Ilość kroków = 5. Odznaczamy ELSE. W środku wybieramy Call Event i wybieramy trzecii Common Event (o nazwie np. Leczenie[trzeba go wcześniej utworzyć]). Jako drugą komendę dajemy Variable Operations i ustawiamy zmienną ilość kroków na 0. W taki sposób stworzyliśmy zdarzenie, które będzie nas odwoływało do innego - leczącego (bohatera).

4. Leczymy postać

    We wspomnianym trzecim zdarzeniu jako warunek zostawiamy Call. Tworzymy zmienną Punkty życia. Pierwszą komendą niech będzie zmiana zmiennej PŻ. W Variable Operations wybieramy właśnie zmienną PŻ oraz bohatera i level. Druga komenda to pomnożenie zmiennej(Multiply w Variable Operations) przez 2. W ten sposób otrzymamy liczbę punktów życia, które odnowią się postaci. Przedostatnia komenda to Change Character HP(odpowiednio target=specific character, operation=increase HP, amount=amount stored in zmienna PŻ. Na zakończenie ustawiamy zmienną PŻ na 0.

5. Wyłączamy odnowę na mapkach

    Nie na wszystkich mapach HP powinno odnawiać się bohaterowi. W takim wypadku przy teleportowaniu np. do miasta wystarczy wyłączyć przełącznik Kroki. Jeżeli te przestaną się naliczać, to życie również nie będzie się odnawiać. Przy wyjściu z miasta włączamy przełącznik i znowu regeneracja jest aktywna.

6. Na zakończenie

    Sposób, w jaki opisałem tworzenie alternatywnej odnowy HP jest długi, ale miał na celu nauczenie was myślenia i efektywnego korzystania ze zmiennych. W odpowiedzi na mój sposób, jeden z userów Oazy (nie pamiętam nicka) [to ja byłem! :D - Ludzix] powiedział, że wystarczyłoby zrobić odpowiednią kondycję. Tak, ale wtedy bohater nie mógłby być zatruty, oślepiony itd. To chyba wystarczający powód, stawiający mój skrypt półkę wyżej ;p. Jeżeli czegoś nie zrozumieliście, to zamieszczam tu wersję gotowego skryptu w Rm2k3.

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Qmai World 1
4. Tale of Exile: Akt I
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. 8 Bit Quest
» [Szablon] Chipset 2k/3
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
Przygoda by Mantiq
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.