HP na mapie (pasek)


1. Przygotowania

    Zanim zaczniemy pracę nad samym skryptem, musimy wiedzieć, ile 'kresek' będzie miał nasz pasek HP. Dla tych, którym się nie chce zbytnio robić, proponuję 20 (jak w moim skrypcie), ale najlepszym rozwiązaniem jest większa ilość, np. 50. Musimy teraz przygotować odpowiednią ilość obrazków. Czyli zaczynając od zera (pusty pasek HP, nie mamy już HP), a kończąc na pełnym pasku (100% zdrowia). Łapiecie o co chodzi? To przechodzimy do dalszego etapu pracy.

2. Skrypt

    Sam skrypt wbrew pozorom jest rzeczą bardzo prostą. Na początek wchodzimy w Database -> Common Events. Wybieramy sobie jedno puste zdarzenie i nazywamy je np. HP Bar (jak oryginalnie xD). Ustawiamy je na Paralel Process. Teraz musimy ustawić zmienne w zdarzeniu. W tym celu wybieramy w oknie komend opcję Variable Operations i wybieramy jedną zmienną (nazwijmy ją Hero HP), ustawiamy Set Equal i w dolnej części okna Hero (bohater, którego dotyczyć ma pasek HP) -> HP. Teraz tak samo ustawiamy kolejną zmienną, lecz tym razem ma dotyczyć maksymalnej HP (Hero Max. HP).
    Gdy mamy już ustawione te zmienne, ponownie wstawiamy komendę Variable Operations, wybieramy zmienną 'Hero Max. HP' i dzielimy ją przez liczbę naszych obrazków do HP bara (Divide i Number=liczbie obrazków). Teraz czas, aby podzielić zmienną 'Hero HP' przez zmienną 'Hero Max. HP'. Znów wybieramy Variable Operations, wybieramy zmienną 'Hero HP', zaznaczamy Divide i Value of Variable 'Hero Max. HP'. Teraz tworzymy zmienną o nazwie 'Hero HP %' i ustawiamy ją jako równą wartości zmiennej 'Hero HP' (Set Equal, Value of Variable 'Hero HP').
    Teraz pozostaje nam ustawić, by po zmianie ilości HP pokazywały nam się odpowiednie obrazki. Wybieramy komendę Conditional Branch, Variable 'Hero HP %' Greater than or equal=ilość wszystkich obrazków, zaznaczamy opcję Else Handler (na dole okna). W warunku wstawiamy komendę Show Picture i wybieramy obrazek z pełnym HP. Teraz w opcji Else Handler wstawiamy następny warunek obniżając wartość zmiennej 'Hero HP %' o 1 (opcja Else Handler również zaznaczona) i w warunku wstawiamy koleny obrazek. Czynność powtarzamy, aż skończą nam się obrazki, czyli dojdziemy do zera. I to by było na tyle, jeśli chodzi o skrypt.

Download

Blessed Warrior

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. Rhomik 2: Przygoda
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [Szablon] Chipset 2k/3
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.