Kalkulator


1. Przygotowania

    Skrypt "Kalkulator' jest średnio trudnym przedsięwzięciem. Powstał głównie po to, aby pokazać jak przydatne mogą być zmienne, z którymi nie każdy przecież chce mieć do czynienia. Oczywiście to jedynie trzon. Jeżeli zaciekawiło was takie rozwiązanie spróbujcie sami go ulepszyć - bo najlepszą nauką jest metoda prób i błędów.

2. Pobieranie liczb

    Na początku pomyślmy, w jaki sposób można sprawić, aby gracz mógł wprowadzić dowolną cyfrę. Oczywiście opcji 'Show Choices' absolutnie nie używamy, chyba że bohater może wybrać zaledwie kilka możliwych liczb. Zamiast tego wykorzystamy świetną opcję 'Input Number', znajdującą się na pierwszej zakładce komend. Teraz w lewym polu wpisujemy, ile cyfr może zawierać wybrana przez gracza liczba. W prawym natomiast tworzymy zmienną np. 'liczba 1' i tą też wybieramy. Po skończeniu klikamy OK. Teraz całą czynność powtarzamy drugi raz, tylko zamiast 'liczba 1' tworzymy 'liczba 2'.



3. Działania

    I teraz sedno skryptu. Z komend wybieramy 'Show Choices' i po kolei wpisujemy:
1)Dodaj
2)Odejmij
3)Pomnóż
4)Podziel

    Z prawej strony możemy wziąć 'Ignore', żeby nie można było wyjść z tego okna przed wykonaniem działania. Klikamy OK.



    Teraz Pod napisem 'Dodawanie' wstawiamy komendę 'Variable Operations'. W polu 'Variable To Change' ustawiamy 'liczba 1', w 'Operation' 'Add', a w 'Operand', w drugiej opcji od góry ustawiamy zmienną 'liczba 2'. Dzięki temu wartości pierwszej zmiennej zostanie dodana wartość drugiej zmiennej. Trzeba jeszcze jakoś pokazać wynik naszego działania. W tym celu pod komendą 'Variable Operations' wybieramy komendę 'Message'. Możemy na początek napisać coś w stylu 'Wynik działania to:'. Ważna jest jednak druga część, gdzie należy wpisać '\V[0001]', oczywiście pomijając cudzysłów. Taki zapis oznacza, że zostanie wyświetlona wartość zmiennej 0001. Wedle tych kroków postępujemy również w przypadku pozostałych działań, zmieniając oczywiście przy każdym 'Operation'.



    Na sam koniec strony eventa, pod wszystkimi komendami wybieramy 'Variable Operations', 'Variable To Change'->'liczba 1', 'Operation'->'Set Equal', 'Operand'->'Number: 0'. Dzięki temu po wykonaniu któregokolwiek z działań zmienna 0001 zostanie wyzerowana. Akurat w tym przypadku nie jest to potrzebne, bo na początku i tak sami ustalamy wartość tej zmiennej. Warto jednak wyrobić w sobie taki nawyk, bo w zaawansowanych skryptach właśnie brak takiego zapisu może nam popsuć całą konstrukcję.

4. Koniec

    Jak wspomniałem, 'Kalkulator' jest średnio trudny. Jeżeli już opanujecie jego budowę, warto spróbować trochę go 'podrasować'. Możliwe, że ktoś nie zrozumiał moich zawiłych porad <:. W takim wypadku zachęcam do ściągnięcia skryptu pokazowego, który znajduje się poniżej:

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Komnata
4. Qmai World 1
5. Manga Carta
6. Asgun
7. Tale of Exile: Akt I
8. Wrota Arkany 2
9. Enkidiana
10. GRA2
» [2k3] Problem z programem
» Goniec RM - komentarze
» Gospoda - nasz serwer na Discord
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
» Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD
» Historie zmyślone: Tulaśny terror [VXAce]
» [VXA]Teatr Arymana
» [MV] Alvisia
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» [MV] Krótka gra z humorem - PEŁNIAK!!!
System VX: Stukoczące Kopytka by TagTeam
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
5.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Używamy plików cookie.