Nawigacja w cms'ie


1. Ohayooo

    Przyszedł czas na pierwszą lekcję poświęconą przygotowaniu do stworzenia własnego cms'a. Postaramy się zrobić nawigację, która będzie się zapętlała po "wyjechaniu" kursorem poza ilość przygotowanych pól.

2. Najpierw mapka

    Na samym początku przygotowujemy mapkę. O tym jak ją zrobić pisałem w tutorialu poświęconemu tworzeniu mapek do własnego cms'a. teraz obok każdego napisu tworzymy eventa. Pierwszy niech będzie aktywowany na zmienną 'nawigacja' równą 0. Następny to samo, tylko zamiast 0 wpisujemy 1 i tak do końca napisów. W każdym z nich ustawiamy Event Graphic, która będzie robiła za kursor. Jeżeli korzystamy z charsetu to warto zaznaczyć Animation Type: Fixed Graphic - dla świętego spokoju. W tym tekście zajmiemy się tylko kursorem, o wyborze odpowiednich opcji z menu dowiecie się następnym razem.

3. Czas na zmienne

    Teraz tworzymy na mapce nowe zdarzenie aktywowane na Parallel Process. W komendach wybieramy Key Input Processing i zaznaczamy down(1) i up(4). Jako Store Key Code In ustawiamy zmienną inną niż 'nawigacja'(u mnie będzie to 'przyciski'). Zostawiamy zaznaczoną opcję Wait Until Key Pressed. Następną komendą niech będzie Conditional Branch - zmienna 'przyciski=1'(pamiętajcie o zaznaczeniu ELSE). W środku warunku tworzymy kolejny. Tym razem zmienną będzie 'nawigacja=6'(zależy ile macie opcji w menu - ta liczba musi byc ostatnią[w moim przypadku mam 7, więc razem z zerem 6 jest ostatnia]). Znów zaznaczamy ELSE. W środku drugiego warunku wybieramy komendę Variable Operations i zmienną nawigacja ustawiamy na 0. W ELSE natomiast ustawiamy Variable Operations - nawigacja - add 1. Dzięki temu jeżeli dojedziemy do końca menu, kursor wróci na początek. Teraz w ELSE pierwszego warunku znów Conditional Branch - przyciski - równa 4(włączone ELSE). W środku (tak jest, zgadliście!=D) kolejny warunek - zmienna nawigacja=0(zaznaczamy ELSE). W warunku bierzemy Variable Operations i ustawiamy na ostatnią liczbę (jak wspomniałem u mnie 6). W ELSE tego warunku natomiast ponownie Variable Operations = nawigacja - subtract 1. Gotowe, menu zapętlone, zapraszam do ściągnięcia skryptu.

4. Mały Hint

    Żeby było bardziej efektownie możecie podczas zmieniania zmiennych dodać jakiś odgłos kliknięcia lub coś takiego. :>

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Tale of Exile: Akt I
5. Wrota Arkany 2
6. Asgun
7. Komnata
8. Rhomik 2: Przygoda
9. Wrota Arkany 3
10. Manga Carta
» Co stało się ze stroną TiTka ?
» Osseus [VX]
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
» Szybki podgląd mapy
» [VXACE] Bazgroł
» [VX ACE] SpaceSave
» [RM MV] Pierwsza scenka
» [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» HUD (RMXP, Steam, ENG)
Demons Legacy by Mefsoft
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
8.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.