Nawigacja w cms'ie


1. Ohayooo

    Przyszedł czas na pierwszą lekcję poświęconą przygotowaniu do stworzenia własnego cms'a. Postaramy się zrobić nawigację, która będzie się zapętlała po "wyjechaniu" kursorem poza ilość przygotowanych pól.

2. Najpierw mapka

    Na samym początku przygotowujemy mapkę. O tym jak ją zrobić pisałem w tutorialu poświęconemu tworzeniu mapek do własnego cms'a. teraz obok każdego napisu tworzymy eventa. Pierwszy niech będzie aktywowany na zmienną 'nawigacja' równą 0. Następny to samo, tylko zamiast 0 wpisujemy 1 i tak do końca napisów. W każdym z nich ustawiamy Event Graphic, która będzie robiła za kursor. Jeżeli korzystamy z charsetu to warto zaznaczyć Animation Type: Fixed Graphic - dla świętego spokoju. W tym tekście zajmiemy się tylko kursorem, o wyborze odpowiednich opcji z menu dowiecie się następnym razem.

3. Czas na zmienne

    Teraz tworzymy na mapce nowe zdarzenie aktywowane na Parallel Process. W komendach wybieramy Key Input Processing i zaznaczamy down(1) i up(4). Jako Store Key Code In ustawiamy zmienną inną niż 'nawigacja'(u mnie będzie to 'przyciski'). Zostawiamy zaznaczoną opcję Wait Until Key Pressed. Następną komendą niech będzie Conditional Branch - zmienna 'przyciski=1'(pamiętajcie o zaznaczeniu ELSE). W środku warunku tworzymy kolejny. Tym razem zmienną będzie 'nawigacja=6'(zależy ile macie opcji w menu - ta liczba musi byc ostatnią[w moim przypadku mam 7, więc razem z zerem 6 jest ostatnia]). Znów zaznaczamy ELSE. W środku drugiego warunku wybieramy komendę Variable Operations i zmienną nawigacja ustawiamy na 0. W ELSE natomiast ustawiamy Variable Operations - nawigacja - add 1. Dzięki temu jeżeli dojedziemy do końca menu, kursor wróci na początek. Teraz w ELSE pierwszego warunku znów Conditional Branch - przyciski - równa 4(włączone ELSE). W środku (tak jest, zgadliście!=D) kolejny warunek - zmienna nawigacja=0(zaznaczamy ELSE). W warunku bierzemy Variable Operations i ustawiamy na ostatnią liczbę (jak wspomniałem u mnie 6). W ELSE tego warunku natomiast ponownie Variable Operations = nawigacja - subtract 1. Gotowe, menu zapętlone, zapraszam do ściągnięcia skryptu.

4. Mały Hint

    Żeby było bardziej efektownie możecie podczas zmieniania zmiennych dodać jakiś odgłos kliknięcia lub coś takiego. :>

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Qmai World 1
4. Tale of Exile: Akt I
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. Rhomik 2: Przygoda
» Venesard się nudzi.
» [Szablon] Chipset 2k/3
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
Przygoda by Mantiq
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.