Skille na pociski


1. Eee?

    Pewnie niewiele wam taki tytuł mówi =]. W dzisiejszej poradzie zajmiemy się tym jak zrobić, żeby umiejętność mogła być użyta tylko w sytuacji, gdy posiadamy określoną ilość jakichkolwiek przedmiotów. Np zdolności "podwójny strzał" będzie można użyć tylko wtedy, gdy w naszym plecaku będą się conajmniej znajdować dwa naboje. Dzisiaj zajmiemy się prostszą wersją - umiejętnościami. Kiedy indziej coś podobnego wykorzystamy do stworzenia broni ładowanej nabojami.

2. Przygotowania

    Najpierw przygotowujemy potrzebne narzędzia. W zakładce Item tworzymy Common Item o nazwie naboje. W Skills natomiast tworzymy umiejętność(podwójny strzał), której Type to Switch, Activation Allowed=Battle i aktywowany przełącznik to dla przykładu "strzał ON". Pamiętajcie, żeby nauczyć bohatera tej umiejętności.

3. Czas na siekę

    Teraz przechodzimy do Monster Groups. Tworzymy stronę aktywowaną na przełącznik "strzał ON". Pierwszą komendą niech będzie Variable Operations -> wybieramy zmienną "naboje" -> Operations = Equal to -> Operand = Item = Naboje(z listy itemów) = Number Held. Klikamy OK. Dzięki temu przypisaliśmy zmiennej ilość posiadanych przez nas przedmiotów o nazwie naboje. Następnie wybieramy Conditional Branch - zmienna naboje większa lub równa 2(Greater than or Equal to). Zaznaczamy ELSE. Teraz w środku warunku ustawiamy wszystko to co ma zawierać technika(animację, może jakiś tekst, zmniejszenie życia wrogom.). Treść jest dowolna, Ale na samym końcu należy dodać dwie komendy:
Switch Operations - zmienić przełącznik "strzał ON" na OFF
Item Management - Remove Item -> naboje -> Fixed Amount "2"
Dzięki pierwszej z nich cała zabawa zacznie się znów dopiero po wybraniu skilla przez bohatera. Dzięki drugiej z plecaka odejmujemy dwa naboje użyte do strzałów (dlatego sprawdzaliśmy, czy bohater posiada conajmniej dwa naboje). W ELSE warunku można dać tekst w stylu "Nie masz wystarczającej ilości naboi". I ponownie wyłączamy przełącznik "strzał ON".

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Asgun
5. Wrota Arkany 2
6. Qmai World 1
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» [XP] Shaarimoth
» Nasze riffy (temat zbiorczy) =D
» [VX] Dźwięki do zadań
» EDEN [XP]
» ScreenShooter - alternatywa
» [XP] Skrypt: LAGI
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» [XP] Chaos Element: Climax Redux
» Fallout 3 2D [RM 2003]
» Podziemia: Człowiek [XP]
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.