Zaawansowany Caterpillar


    Dobry wieczór. Jak sama nazwa wskazuje, zajmiemy się caterpillarem, dlatego bez zbędnych wstępów: co chcemy zrobić? Dobrze jest rozrysować sobie algorytm, żeby później nie grzebać przy skrypcie metodą prób i błędów. A zatem:

1. Skrypt sprawdza, w jaką stronę zwrócony jest bohater.
    Tworzymy cztery warunki - Conditional Branch, zakładka druga, Sprite Hero is facing Down, Left, Right, Up. Robimy też zdarzenie, które będzie podążać za bohaterem.

2. Zdarzenie ustawia się za bohaterem.
    Jeżeli jest zwrócony w dół, zdarzenie ustawia się o pole wyżej, jeżeli w lewo, o pole w prawo itd. To będzie bardziej skomplikowanie.
    Bohater może poruszać się po dowolnej ścieżce, więc nie opłaca się skrypcić wszystkich możliwości. Zamiast tego prościej będzie zdefiniować pole, do którego ma udać się event i stworzyć prosty pathfinding. We wszystkich warunkach "w jaką stronę zwrócony jest bohater" do dwóch zmiennych zapisujemy pozycję bohatera (Variable Operations, Sprite: Hero, X Coordinate, Y Coordinate), a do następnych dwóch - pozycję podążającego eventa. Teraz trzeba odpowiednio dopasować zmienne pozycji bohatera, aby zdarzenie nie próbowało wejść na niego, tylko na pole za nim.
    W warunku Facing Down od zmiennej Y bohatera odejmujemy jeden (otrzymamy numer pola o jeden wyższego). W warunku Facing Up dodajemy jeden. Right - odejmujemy jeden od zmiennej X, Left - dodajemy. Mamy już współrzędne startu, teraz pora na ruch właściwy. Do warunku Facing Down wrzucamy następne cztery warunki (pod koniec!). Będą one porównywać zmienne położenia. I tak: jeżeli X zdarzenia jest mniejsze od X punktu docelowego, niech przemieści się w prawo! Jeżeli jest większe - w lewo! Dla Y podobnie: jeżeli mniejsze - w dół, większe - w górę.
    Kopiujemy te cztery warunki i wklejamy też pod koniec Facing Left, Right i Up. To wszystko! Możesz przetestować grę.

3. Co z kolejnymi członkami drużyny?
    Wystarczy skopiować cały skrypt i we wszystkich komendach zmienić bohatera na pierwszy event, a ten z kolei na drugi. Analogicznie dla kolejnych bohaterów czy NPCów. Skrypt jest elastyczny i można go dostosować do dowolnej pary zdarzeń, tworząc niesamowite pościgi, grę w berka, cokolwiek! Przekazujemy w twoje ręce niewiarygodne narzędzie z jedną wadą - nie omija przeszkód, dlatego zdarzenia muszą podążać krok w krok za bohaterem (ustaw im taką samą szybkość), inaczej mogą się gdzieś zaciąć. Ale to już zupełnie inna historia...

Download

Ludzix

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Tale of Exile: Akt I
4. Qmai World 1
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Manga Carta
10. Komnata
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
» [XP] Wyświetlanie portretu przy wiadomości
» The Ultimate Boy - Film o naszym polskim superbohaterze!
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
Wyspa dla Dwojga by Reaven
wersja
Pełna,
RM 2003
rok wydania
2004
ocena
7.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.