Rysowanie postaci by krulik


Poniższy tutorial ma na celu pokazanie jak rysować postacie, co łatwym nie jest. Charsety odgrywają ważną rolę w grach tworzonych w RM, napiszę więc trochę o ich danych technicznych. Każdy plik zawiera 8 charów składających się z 12 póz, od góry (po 3 pozy): postać patrząca do góry, postać patrząca w prawo, postać patrząca w dół i postać patrząca w lewo. Środkowa poza przedstawia postać stojącą bez ruchu, po bokach znajdują się animacje poruszania się danego bohatera. Plik charsetu ma wymiary 256x288 pikseli, natomiast każda z póz 24x32 pikseli. To byłoby na tyle. Poniżej plik na którym będę się opierać, zapisz go sobie:




1. Zacznijmy od frontu ;]. Najlepiej powiększyć sobie obrazek, łatwiej się wtedy rysuje. Wybierz z paska widoku programu którego używasz opcję zoom, po czym wybierz powiększenie jakie Cię interesuje.

2. Rysowanie postaci do charsetów w dużej mierze opiera się na cieniowaniu. Przyjrzyj się brzuchowi postaci. W rogach kolor jest trochę ciemniejszy. Chodzi o to, aby w miejscach gdzie ma być wypuklenie było jaśniej, a w miejsach gdzie jest cieniowanie był użyty ciemniejszy odcień. Ja wycieniowałem ramiona oraz brzegi tułowia. Oprócz podstawowego czerwonego użyłem jeszcze dwóch ciemniejszych jego odcieni.

3. Teraz kolej na spodnie. Tu wycieniowałem rogi spodni i (minimalnie) miejsce rozporka. Pomiędzy nogami narysowałem ciemny pas, ponieważ postać nie trzyma nóg "na baczność"; jest to coś w rodzaju rozkroku. Aby narysować ten pas użyj jeszcze ciemniejszego koloru niż ten którym cieniowałeś pozostałą część spodni.

4. Następne w kolejce są buty. Tu nie ma wielkiej filozofii. Zrób cieniowanie do zewnątrz lub wewnątrz...

5. A teraz pora na fryzurę. Tu jest całkowita dowolnośc, używaj przejść z jaśniejszych na ciemniejsze kolory i będzie git :).

6. Przydałoby się zrobić animację chodzenia. Tu jest o tyle dobrze, że część postaci (od czubka głowy po szyję) możesz skopiować ze środkowego obrazka.

7. Teraz wypełnij resztę tułowia podobnie jak na środkowym obrazku.

8. Nie zapomnij o butach, stopę która jest "bliżej" Ciebie pomaluj podobnie do tej w środkowym obrazku. Natomiast "tylniego" buta wypełnij ciemniejszym kolorem.

9. Na koniec zostawiłem spodnie. Wycieniuj rogi (jak w środkowym obrazku), oraz zmień środkowy pas na kształt, podobny do tego który ja narysowałem...

10. Mamy już 2/3 frontu. Tu sytuacja jest o tyle prosta, że wystarczy zaznaczyć prawy obrazek i obrócić go w poziomie (lustrzane odbicie) aby uzyskać całość. Pamiętajcie o tym, że jeśli wasza fryzura jest niesymetryczna (jak w moim przypadku) to obracacie tylko dolną część postaci, bez głowy. Włosy muszą przecież pozostać w tej samej pozycji, rozumiecie o co mi chodzi :)?

11. Kolejnym krokiem jest tył, opisze jego wykonanie dla leniwych :).

12. Wystarczy, że skopiujesz front na miejsce tyłu. Usuń klamrę paska, zmień styl butów (ja tylko zmieniłem ułożenie kropki ;]), zmodyfikuj też krocze. Porównując rysunki z punktów 10 i 12 będziesz wiedział o co chodzi.

13. Heros nie może mieć twarzy z tyłu głowy, więc w jej miejsce narysuj jakieś włosy, i tył + front gotowe :).

14. O.K. Zabieramy się za bok postaci...

15. Pierwszym krokiem będą włosy. Tu oczywiście dowolność. Pamiętaj o cieniowaniu i żeby były podobne do tego co masz we froncie.

16. Teraz czas na tułów. Cieniowanie w rogach, na rękawach i chyba tyle :). Kolejny krok...

17. Spodnie, zrób podobnie jak w poprzenich wersjach. Nie zapomnij o tym, że nogawka która jest bardziej "z tyłu" ma być ciemniejsza...

18. Z butami to samo co wyżej, nawiązanie do innych rzutów postaci, i to by było tyle :).

19. Teraz zaznacz wszystkie 3 obrazki, skopiuj i obrócone wklej w miejscu gdzie postać ma skierowaną głowę w lewo. Jeśli fryzura z obu stron różni się znacznie, być może będziesz musiał dokonać pewnych poprawek.



Jeżeli wszystko robiłeś zgodnie z zaleceniami to efektem Twojej pracy powinna być bardzo fajna postać, np. taka jak ta:



krulik

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Wrota Arkany 2
5. Qmai World 1
6. Asgun
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. Wrota Arkany
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
» [VX] Współczesny Tileset
» [MV] Marthisia
» Cele i założenia (miesięczne)
» Podziemia: Człowiek [XP]
» Podziemia: Kraina Cieni [XP]
» [VX] Kolor Deszczu
» [XP] Shaarimoth
» GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.