Rysowanie/Edytowanie twarzy by krulik


    Poniższy tekst ma na celu pokazanie bardzo łatwego procesu rysowania facesetów do RPG Makera w programie iDraw Chara Maker. Twarz na której będę bazować została wycięta z jednego z plików RTP, oprócz tego poustawiałem kolory tak, aby dobrze się rysowało. Lepiej rysować na wyciętych twarzach, ponieważ gotowe dzieło nie będzie zanadto odbiegać od stylu Makera, również nie każdy ma takie zdolności, aby narysować całą twarz :). Poniżej plik bazowy, zapisz go sobie:



1. Zacznijmy od powiększenia podglądu. Z paska u góry należy wybrać zoom, a następnie 2. Obrazek obok to właśnie podwójne powiększenie. Radzę często operować zbliżeniami, gdyż jest to bardzo przydatna funkcja :).





2. Teraz narysuj - funkcja 'draw' - obramowanie fryzury Twojego bohatera. Najlepiej zrób tak żeby kolor odróżniał się od reszty głowy...





3. Kolejnym krokiem jest wymazanie wszystkiego co jest w środku, użyłem funkcji 'fill', jest to znane z Painta wypełnianie kolorem. Do wypełnienia użyłem białego koloru.





4. Mam nadzieje, że wiesz jaki kolor włosów będzie mieć twój bohater... Teraz zaznacz obramowanie fryzury. Użyj do tego funkcji 'select colors', która zaznaczy wszystko to, co w tym przypadku, jest czerwone. Na palecie znajdź odpowiadający Ci kolor i wybierz jeden z jego ciemniejszych odcieni, np. taki: . Teraz wystarczy narysować wypełniony prostokąt - funkcja 'draw fill rectangle' . Zrób go tak, aby objał całe obramowanie, nie martw się o resztę obrazka. Dzięki zaznaczeniu 'select colors' prostokąt, a raczej to co z niego zostanie pojawi się tylko w miejscu gdzie było obramowanie.

5. Teraz wypełnij wnętrze fryzury jaśniejszym kolorem niż kontur, przykład: . Poniżej pokażę 2 najłatwiejsze sposoby na fryzurę...







sposób A


6a. Wzdłuż obramowania które jest w środku poprowadś troche jaśniejszym kolorem niż kontur włosów, np. , coś w rodzaju przedłużeń włosów, na obrazku widać o co chodzi





7a. Teraz troszke dopieścimy te włoski :) Użyłem do tego kilku kresek, które usilnie powielałem. Daje to efekt błysku we włosach. Chodzi o to żeby narysować element, w którego środku znajduje się jaśniejszy kolor a wokół niego znajduje się ciemniejsza odcień, oczywiście środka nie trzeba obtaczać w koło, mile widzianie przerwy... U mnie są to trzy sąsiadujące ze sobą kreski, w środku jaśniejsza... Jeżeli stworzysz już sobie takie coś ;] to wystarczy skopiować to kilkanaście razy i poukładać "na głowie" bohatera... Po prawej stronie masz podgląd jak to wszystko wygląda krok po kroku...






sposób B


6b. Teraz drugi sposób, wybierz kolor jaśniejszy od koloru włosów, np. , narysuj coś w rodzaju fal






7b. Wypełnij powierzchnie pod spodem tym samym kolorem...







8b. Powtórz czynność używając jaśniejszego koloru, Jeżeli inne kolory utrudniają Ci rysowanie, np. wyjeżdżasz na tło to użyj funkcji Select Surface, służy ona do zaznaczania "płacht" tego samego koloru... Zaznacz powierzchnie po której rysujesz i po problemie :)


9b. Następnie wypełnij pozostałą część jeszcze jaśniejszym kolorem,






10b. W sumie to włosy nie wyglądają najgorzej, ale możnaby je jeszcze dopieścić używając podobnego efektu co w kroku 7a. Pamiętaj że im jaśniejsza część włosów tym jaśniejsze kolory używasz do wspomnianego efektu... Po prawej stronie podgląd krok po kroku...











O.K. To by było na tyle. Jeżeli załapiliście smykałke to powinniście bez problemu narysować temu panu ubranko :) Jeżeli nie czujecie się na siłach to zostawcie go takim jaki jest, goła szyja nie wygląda aż tak śle ;) możecie też spróbować skleić coś z kawałków postaci z RTP, życze powodzenia, a poniżej prezentacja gotowej postaci



krulik

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Tale of Exile: Akt II
3. Lost Saga
4. Wrota Arkany 3
5. Teatr Arymana
6. Gromada
7. Wrota Arkany
8. Wyspa dla Dwojga
9. Qmai World 1
10. Dragon Ball Z
» [MV] Move That Box! (Early Access)
» Co teraz robicie w RM?
» [VX]Akademia Mrocznych Dusz
» Under [2k3]
» RPG Maker 2003 PL - Tłumaczenie
» [VXAce] Anomalia
» W co aktualnie gracie?
» [2k3] axer.tech | Fontisso.NET - patcher fontów
» Sezon VII - Dyskusja przedkonkursowa
» NOWE MAKERY - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Kościak and Friends! by Preki
wersja
Pełna,
RM 2000
rok wydania
2010
ocena
6.0/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.