Rysowanie/Edytowanie twarzy by krulik
Poniższy tekst ma na celu pokazanie bardzo łatwego procesu rysowania facesetów do RPG Makera w programie iDraw Chara Maker. Twarz na której będę bazować została wycięta z jednego z plików RTP, oprócz tego poustawiałem kolory tak, aby dobrze się rysowało. Lepiej rysować na wyciętych twarzach, ponieważ gotowe dzieło nie będzie zanadto odbiegać od stylu Makera, również nie każdy ma takie zdolności, aby narysować całą twarz :). Poniżej plik bazowy, zapisz go sobie:

1. Zacznijmy od powiększenia podglądu. Z paska u góry należy wybrać zoom, a następnie 2. Obrazek obok to właśnie podwójne powiększenie. Radzę często operować zbliżeniami, gdyż jest to bardzo przydatna funkcja :).
2. Teraz narysuj - funkcja 'draw' - obramowanie fryzury Twojego bohatera. Najlepiej zrób tak żeby kolor odróżniał się od reszty głowy...
3. Kolejnym krokiem jest wymazanie wszystkiego co jest w środku, użyłem funkcji 'fill' , jest to znane z Painta wypełnianie kolorem. Do wypełnienia użyłem białego koloru.
4. Mam nadzieje, że wiesz jaki kolor włosów będzie mieć twój bohater... Teraz zaznacz obramowanie fryzury. Użyj do tego funkcji 'select colors' , która zaznaczy wszystko to, co w tym przypadku, jest czerwone. Na palecie znajdź odpowiadający Ci kolor i wybierz jeden z jego ciemniejszych odcieni, np. taki: . Teraz wystarczy narysować wypełniony prostokąt - funkcja 'draw fill rectangle' . Zrób go tak, aby objał całe obramowanie, nie martw się o resztę obrazka. Dzięki zaznaczeniu 'select colors' prostokąt, a raczej to co z niego zostanie pojawi się tylko w miejscu gdzie było obramowanie.
5. Teraz wypełnij wnętrze fryzury jaśniejszym kolorem niż kontur, przykład: . Poniżej pokażę 2 najłatwiejsze sposoby na fryzurę...
sposób A
6a. Wzdłuż obramowania które jest w środku poprowadś troche jaśniejszym kolorem niż kontur włosów, np. , coś w rodzaju przedłużeń włosów, na obrazku widać o co chodzi
7a. Teraz troszke dopieścimy te włoski :) Użyłem do tego kilku kresek, które usilnie powielałem. Daje to efekt błysku we włosach. Chodzi o to żeby narysować element, w którego środku znajduje się jaśniejszy kolor a wokół niego znajduje się ciemniejsza odcień,
oczywiście środka nie trzeba obtaczać w koło, mile widzianie przerwy... U mnie są to trzy sąsiadujące ze sobą kreski, w środku jaśniejsza... Jeżeli stworzysz już sobie takie coś ;] to wystarczy skopiować to kilkanaście razy i poukładać "na głowie" bohatera... Po prawej stronie masz podgląd jak to wszystko wygląda krok po kroku...
sposób B
6b. Teraz drugi sposób, wybierz kolor jaśniejszy od koloru włosów, np. , narysuj coś w rodzaju fal
7b. Wypełnij powierzchnie pod spodem tym samym kolorem...
8b. Powtórz czynność używając jaśniejszego koloru, Jeżeli inne kolory utrudniają Ci rysowanie, np. wyjeżdżasz na tło to użyj funkcji Select Surface , służy ona do zaznaczania "płacht" tego samego koloru... Zaznacz powierzchnie po której rysujesz i po problemie :)
9b. Następnie wypełnij pozostałą część jeszcze jaśniejszym kolorem,
10b. W sumie to włosy nie wyglądają najgorzej, ale możnaby je jeszcze dopieścić używając podobnego efektu co w kroku 7a. Pamiętaj że im jaśniejsza część włosów tym jaśniejsze kolory używasz do wspomnianego efektu... Po prawej stronie podgląd krok po kroku...
O.K. To by było na tyle. Jeżeli załapiliście smykałke to powinniście bez problemu narysować temu panu ubranko :) Jeżeli nie czujecie się na siłach to zostawcie go takim jaki jest, goła szyja nie wygląda aż tak śle ;) możecie też spróbować skleić coś z kawałków postaci z RTP, życze powodzenia, a poniżej prezentacja gotowej postaci

krulik
|
|