Poradnik Mappera - Część 2: Wnętrza



    Witam w drugiej części poradnika dotyczącego robienia map. Dziś będzie o tworzeniu wnętrz domów. Do dzieła!


1. Przede wszystkim, najpierw musimy zrobić jakiś zarys. Tworzymy sufity:



    Najważniejsze jest to, by wszystko było w miarę proste, bo kto by się męczył nad wybudowaniem czegoś takiego jak pokazane poniżej?



    Musimy także pamiętać o grubości ścian. Jeśli robimy grube na 1 kratkę, niech tak będzie wszędzie. Wyjątkiem są krawędzie domku. To chyba oczywiste, że jeśli chcemy zrobić małą chatkę to robimy coś w tym stylu:



2. Czas dorobić ściany i różne stałe elementy domku (kominy, okna, wiszące pierdółki).



    Jak widzicie, ściany w domach zazwyczaj są wysokie na trzy kratki. Na dole domu robimy małą dziurę, szeroką na jedną/dwie kratki. Będzie służyć jako wejście. Okna staramy się ustawiać w miarę regularnie. No i chyba nie muszę mówić, że nie ma okien między pomieszczeniami. :P
    Jak widać na obrazku, w miejscach przejść do innego pokoju usuwamy sufit. W wielu grach widziałem już coś w tym stylu:



    Niezbyt ładnie to wygląda. Wyjątkiem są przejścia z drzwiami. Wtedy lepiej wstawiać drzwi prosto w ścianę, o tak:



    No i chyba najbardziej oczywiste - ścian nie stawiamy po bokach sufitów! Naprawdę zdarzały się takie wkopy!



3. Punkt nieobowiązkowy - dywaniki. Wypada zrobić, bo ładnie wyglądają. Oczywiście zdarzają się domy, w których ich nie ma. Staramy się by miały kształt prostokątny...



... bo gdzie kupisz takie dywany?



    Niby nikt wam głowy nie urwie, że zrobiliście zagięty dywanik. Jednakże uważajcie z tym, bo nieraz widzi się w grach niezłe zawijasy o wymyślnych kształtach - to już jest lekka przesada.
    Dywanik w dolnym pokoiku nie wygląda zbyt fajnie. Jego dolna część powinna być zasłonięta przez ścianę. W innym wypadku będzie sprawiał wrażenie, że nie dochodzi do ściany i mamy tam kawał odkrytej podłogi. Jak temu zaradzić?

    Wybieramy tryb zaznaczania...



...i zaznaczamy odpowiedni kawałek dywanu, o tak:



    Następnie kopiujemy ten kawałek (prawy przycisk myszy -> kopiuj), wklejamy (prawy przycisk myszy -> wklej) a następnie przesuwamy kratkę niżej. Efekt:



4. Wyposażenie. Staramy się w miarę ładnie wyposażyć dom - tak, by nie było zbytniego przepychu, ale też by nie świecił pustkami. Ja to zrobiłem tak:



    Pokoje nie powinny mieć stu tysięcy różnych funkcji. Nie robimy pomieszczeń będących sypialnią, jadalnią, zarazem też kuchnią, a może też i sklepem. Zawsze mile widziane są jakieś roślinki. Stawiamy je w rogach lub przy ścianach. Podobnie jest też z szafami. Jeżeli nie mamy jak wypełnić pustki na dole pokoju to także możemy tam wstawić szafę, o tak:



5. Punkt nieobowiązkowy. Wielu w was robi domki wielopiętrowe. Najłatwiej jest oczywiście zrobić schodki i teleport do innej mapki, będącej kolejnym piętrem. Jednak można też zrobić to na jednej mapce, wtedy tak wygląda przejście między piętrami:



    Schodki powinny mieć taką wysokość jak ściana. W innym wypadku kolejne piętro będzie na mniejszej lub większej wysokości niż powinno być (to można wykorzystać też jako celowy zabieg, jeśli ktoś ma dobrą wyobraźnię :>). Nad schodkami, podobnie jak przy przejściach, NIE robimy sufitów.



    To wszystko. Mam nadzieję, że wasze domki będą piękniejsze. xD

Foxer
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Tale of Exile: Akt II
3. Perfect World
4. Septerra Core: Dream About The Past
5. Gromada
6. Komnata
7. Asgun
8. Manga Carta
9. UnderGround
10. Lost Saga
» [2k3]Ronin
» Re: [VXa] Wiedźmin: KRES CECHU
» Trzecia Opcja - Serwer Discord
» Infiltracja v2 - gra 3D
» [VX Ace] axer.tech | VX Ace Shortcuts Override
» Tenshi I - Mroczny wojownik
» [RM2k3] Saga Demonów [16+]
» [MV] Move That Box! (Early Access)
» [VXA] Lód
» [VX Ace] Hekatomba
Project 'Terrorica' Shutdown by Super Vegeta
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
6.5/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ RPG Maker po polsku
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.