Tworzenie panoram do mapkowego custom menu by Michu


1. Olaboga!
    Pewnie czasami zastanawialiście się nad zrobieniem swojego własnego menu, sklepu albo (olaboga!) systemu walki. W każdym z przypadków potrzebne są ponadprzeciętne umiejętności w rm'owyn "programowaniu". Dzisiaj jednak zajmę się stroną bardziej przyziemną - mianowicie grafiką. Bo połowa sukcesu to dobra oprawa graficzna, nie? W zasadzie wszelkie customy dzielą się na dwa - robione na bazie obrazków i panoramek. Z uwagi na to, że ten drugi sposób jest łatwiejszy zajmę się właśnie nim.

2. Szkolne przybory
    No to zaczynajmy. Na początek, przydadzą nam się MsPaint do ogólnej zabawy z panoramką i Photoshop do zapisania gotowej pracy w palecie 8-bit, bo tylko taką obsługuje Rpg Maker. Przyda się również jakiś projekt już w tym programie utworzony. Z grafiki potrzebne nam będą:

a) Szablon panoramy podzielony na kratki 16 x 16


b) System z którym łatwo będzie się pracować


c) dowolny charset


d) obrazek na tło


3. Tworzenie tekstów
    W zasadzie im ciekawsze menu tym lepiej. Nie można jednak przesadzić z natłokiem informacji, bo wtedy nasz custom stanie się niewyraźny. Do projektu będziemy potrzebowali dwóch wielkości tekstu, jak nie trudno się domyślic - większej i mniejszej xD. W tym celu odpalamy Rpg Makera i importujemy System by następnie wybrać go w ustawieniach projektu. Teraz trzeba "dać" eventowi do powiedzenia potrzebny nam tekst - na początek niech będzie to "MENU".



    I tu zaczyna się zabawa z wielkościami tekstu. Przede wszystkim pamiętajcie, żeby wyłączyć tryb pełnego ekranu (wciskając F4 jeżeli jest włączony). I Teraz wciskając F5 będzie mogli przechodzić z trybu 320x240 do 640x480 i na odwrót. Dla "MENU" użyjemy większej rozdzielczości. Robimy screena i usuwamy zbędne tło w paincie, tak żeby został sam napis. Podobnie robimy z innymi tekstami podanymi na screenie, z tymże dla nich wybieramy już tryb 320x240. Obok macie również obronione napisy:



4. Ogólny wygląd
    To właśnie miejsce na inwencję twórczą. Ja pokażę wam jedynie 'szablonowe' menu, choć szczerze zachęcam do kombinowania. Po to potrzebowaliśmy 'pokratkowanego' szablonu, żeby łatwiej można było poukładać napisy. Menu będzie potrzebowało dwóch wierszy, reszta napisów po jednym. Najpierw ustawiamy więc główny napis i liczbę opcji:



    Warto układać właśnie "w zgodzie" z narysowanymi kwadracikami, bo później nie będzie problemu w nawigacji przy pomocy charsetów, ale o skryptach kiedy indziej :P. A teraz trochę 'zcustomujemy' to menu.



5. Dopieszczamy
    Okej, mamy jakiś ogólny wygląd menu. Teraz właśnie przyda się nasz "system", który posłużył wczesniej do zrobienia tekstów. Co robimy? Na początek bierzemy jego kontury i 'obklejamy' nimi nasze napisy na szablonie, a później kolorujemy środek. To chyba najbardziej czasochłonna część przygotowywania panoramki. Oto efekt:



6. Ustawiamy tło
    Mamy już okienka do cms'a, więc jak wypełnić puste miejsce? Możemy to zrobić obrazkiem, który podałem na początku. W tym celu wypełniamy pozostałe pola jednym kolorem, np. czerwonym.



    Teraz w drugim oknie painta wklejamy nasz rysunek, a następnie obrazek naszego cms'a wklejamy na wspomniany pic, ustawiając czerwone tło jako przezroczyste. A oto efekt tutoriala =]:



7. Zakończenie

    Żeby obrazek był gotowy do użycia, trzeba zapisać go w palecie 256 kolorów. W tym celu otwieramy naszą panoramlę w Photoshopie i z File (Plik) wybieramy Save for Web (Zapisz dla Weba). Tam z listy bierzemy PNG 8-bit i gotowe! Teraz obrazek można importować do Rpg Makera jako panoramę =]. Oczywiście to co tu podałem to najprostsze z możliwych rozwiązań. Nie bójdzie się kombinować, bo tak pozornie błache narzędzia posiadają ogromne możliwości <:.
 
Michu
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Qmai World 1
4. Tale of Exile: Akt I
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. Rhomik 2: Przygoda
» Venesard się nudzi.
» [Szablon] Chipset 2k/3
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
Przygoda by Mantiq
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.