Ripowanie w VBA - OAM/Map Viewer by Innos


OAM Viewer

    Pierwsza część porady dotyczyć będzie ripowania grafik z platformy GameBoy Advance za pomocą narzędzia OAM Viewer, czyli przeglądarki OAM w emulatorze VisualBoyAdvance.

    Po pierwsze aby rozpocząć naszą pracę należy ściągnąć emulator i interesujący was ROM gry. Kolejnym krokiem jest włączenie naszej gry, w moim przypadku jest to Kirby: Nightmare In Dream Land. Teraz używając przycisku Tools (Narzędzia) włączamy OAM Viewer (Przeglądarkę OAM).
    Po wybraniu OAM Viewer powinniśmy zobaczyć okno jak po lewej. Przesuwając suwak zaznaczony kolorem czerwonym możemy wybierać, który element chcemy wybrać np. kursor, nogę, tułów, głowę itd. (często będzie to cały sprite, wszystko zależy od gry). Wszystkie możliwości pokazywane są w oknie zaznaczonym na zielono. Aby widoczne elementy były większe należy zaznaczyć okienko oznaczone kolorem szarym.
    Gdy już wybierzemy interesującą nas cześć zapisujemy ją klikając w przycisk Save (Zapisz). Gdy już przygotujemy wszystkie części tworzymy z nich sprite'a takiego jak ten po lewej, którego przygotowałem ja:
    Następnie zamykamy okno OAM Viewer i ruszamy naszą postacią, a gdy wykonuje ona krok zatrzymujemy grę kombinacją przycisków CTRL+P. Gdy nasza postać wykona krok znowu włączamy przegladarkę, aby wybrać interesujące nas elementy. Po lewej druga klatka mojej animacji.
    Teraz należy to tylko skleić w charset, tak wygląda w tym przypadku mój. Kirby nie potrafi chodzić w górę, więc miałem mniej roboty, ale te klatki spokojnie można sobie dorobić.


Map Viewer

    Kolejną rzeczą, na jaką pozwala nam VisualBoyAdvance to ripowanie warstw, w podobny sposób do tego, w jaki ripowaliśmy postacie i inne obiekty. Aby zripować warstwę należy wybrać Tools->Map Viewer (spójrzcie na pierwszy screen). Następnie należy wybrać background nas interesujący, np. interfejs czy budynki lub drzewa. Na czerwono zaznaczyłem tło, jakie możemy wybrać, a na zielono okno, w którym się ono pojawia. W ten sposób łatwo można tworzyć chipsety z ripowanych elementów!

Innos

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Qmai World 1
5. Wrota Arkany 2
6. Asgun
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» Scenę zabił Discord?
» ACE dwa skrypt
» [MV] Marthisia
» [VXA]Teatr Arymana
» [VX] ABS by Rahim
» EDEN [XP]
» Podziemia: Kraina Cieni [XP]
» Pogromca II: Złodziej Kamienia [XP]
» [XP] Atak, Obrona, Czary i Przedmioty tam gdzie walka i ucieczka
» Opowieści z Edorii: Edycja Cesarska [XP]
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.