Gry  -» Scena  -» Inne
 
 

 

Enkidiana (zapowiedź)

     Po legendarnym już Fantasy wiele razy zaczynałem projekty, których nie dane mi było skończyć. Fakt, światło dziennie ujrzało intro-demo The True, ale to jedynie mały projekcik nie zasługujący na miano wersji demonstracyjnej. I w takiej niemocy twórczo-intelektualnej trwałem do czasu, gdy po raz kolejny zagrałem w Warlords Battlecry. Już po kilkunastu minutach przyłapałem się na tym, że podczas rozgrywki kombinuję, jak ten czy inny motyw przenieść do RM. W taki sposób narodził się pomysł stworzenia pierwszej polskiej strategii w RM. W tym tekście pokrótce przedstawię to, co będziecie mogli ujrzeć w pełnej wersji.
     Ale zanim przejdziemy do strony technicznej - nazwa! Wiele razy pytaliście mnie, skąd właściwie taki tytuł. Ni to angielski, ni to polski, nie zawiera "legendary" ani "przygoda". Sprawa jest dosyć banalna - tak szczęśliwie się złożyło, że zaczynając tworzyć grę przeżywałem swoją pierwszą fascynację kulturą i religią starożytnego Sumeru. Zgadza się, to ta sama cywilizacja, z której pochodzi najstarszy odnaleziony poemat Epos o Gilgameshu. I żeby było ciekawiej, Gilgamesh jest jedną z kluczowych postaci fabuły Enkidiany. Poza tym, wiele miejsc i bohaterów historii w mniejszym lub większym stopniu odnosi się do sumeryjskiej historii, więc przed ukazaniem się pełnej wersji radzę trochę o tym poczytać - wtedy gra sprawi wam dużo więcej frajdy.
     Wracając do scenariusza - wszystko zaczyna się intrem w postaci samouczka, który zapozna was z mechaniką i wprowadzi w świat Enkidiany. Radzę dokładnie wczytać się w dialogi (szczególnie te na początku) - nie są tylko zapychaczem i sklejką dla kolejnych map. Po ukończeniu wstępu do wyboru będą trzy kampanie, po zaliczeniu których odblokuje się czwarta, gdzie głównym bohaterem będzie właśnie Gilgamesh. Każda z nich opowie historię jednego z trójki królewskich generałów (Enumy, Apsu i Tiamat), oraz głównego dowódcy wymienionego powyżej. Naprawdę nie mogę powiedzieć nic konkretnego na temat fabuły, żeby nie zepsuć wam radości z jej odkrywania. Tajemniczo dodam, że podczas ostatniej kampanii będziemy musieli opowiedzieć się po jednej z dwóch stron, a od naszego wyboru będzie zależało zakończenie gry.
     Graficznie pełna wersja nie będzie się wiele różniła od dema. Ciągle stuprocentowy Mac & Blue w charsetach i chipsetach. Oczywiście, oprócz zasobów stworzonych przez REFMAP użyłem, i zapewne użyję, wielu editów i origów w wykonaniu artystów spoza japońskiego składu. Dodatkowo położę większy nacisk na poprawienie i urozmaicenie grafiki podczas walki, przez co stanie się ona mniej monotonna. Użyję również dużej ilości panoram, dzięki czemu lepiej zobrazuję świat Enkidiany i nadam mu więcej życia. Title bez zmian.
     Do tej pory muzyka zaprezentowana w grze pochodziła z mniej lub bardziej znanych konsolowych produkcji (Castlevania czy seria Tales of). Zawsze przykładałem dużą wagę do strony muzycznej i starannie dobierałem każdy utwór. Tak będzie nadal, chociaż oprócz znanych melodii postaram się wykorzystać kilka własnych kompozycji i, co jest pewne, dzieła stworzone przez Ludzixa (dostępne na Tsukuru Archive). Mam nadzieję, że dzięki wykorzystaniu origów gra jeszcze bardziej wyróżni się na tle innych produkcji w RM.
     Okay, część formalna za nami, czas na meritum. Większość funkcji Enkidiany już poznaliście. Również w pełnej wersji będziemy eksploatować kopalnie (czasami zdarzy się, że posiądziemy więcej niż jedną danego typu!). Oczywiście nie zdobędziemy ich od razu, co raziło wielu w samouczku. Poprawiony i rozbudowany zostanie system najmu żołnierzy i konstrukcji budowli. W pełnej wersji będziecie mogli wybierać spośród 21 różnych jednostek, posegregowanych w ścieżki rozwoju, i kilku oddziałów 'wolnych', dostępnych tylko w specjalnych misjach. Wasza armia będzie teraz dużo aktywniej uczestniczyć w zmaganiach wojennych (mnóstwo nowych umiejętności), które również staną się mniej monotonne. A to dzięki temu, że wystąpią zmiany pogody i losowe zdarzenia takie jak nagłe pojawienie się nowych oddziałów czy boska interwencja. Wpływ na potyczkę zyska także teren, na którym odbędzie się walka. Dodatkowo pojawi się możliwość zawiązywania politycznych sojuszów, uzupełniania zapasów w wioskach i opodatkowywania tychże. Większa ilość i różnorodność questów sprawi, że będziecie mogli na chwilę zostawić główny wątek i zająć się odkrywaniem (i podbijaniem!) świata.
     Wrócę jeszcze na chwilę do głównych założeń gry. Oprócz czterech kampanii będziecie mogli zagrać w jeden ze scenariuszy (coś na zasadzie HoM&M) przygotowanych dla tych, którzy lubią typową siekę. Przed rozpoczęciem rozgrywki istnieje możliwość ustawienia poziomu trudności oraz ilość kopalń, jednostek i zasobów, z którymi rozpoczniemy zabawę. Właśnie w scenariuszach zamierzam wprowadzić bitwy morskie, oparte na podobnej zasadzie co walki lądowe.
     To w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź Enkidiany. Jestem pewny, że wraz z postępem prac niektóre idee będą ewoluować, inne zostaną odrzucone, a jeszcze inne skonstruowane zupełnie na nowo. Mam jedynie nadzieję, że chęci tworzenia gry nie zabraknie mi jeszcze przez długi czas - bo to jest mniej więcej data premiery pełnej wersji.

Michu

 
Autor
-» Michu   Wersja RM -» 2003   Rodzaj -» Strategia/RPG   Planowany rok wydania -» 2007/08

 


Copyright 2004/07 by Tokei. All rights reserved by Tokei.
Layout by dominiczeK(dK) & Michu