Gry  -» Technikalia  -» Inne
 
 

 

Redhelorn (zapowiedź)

 

 

     Zadajecie być może sobie pytanie: czym właściwie jest tytułowy "Redhelorn"? Otóż, jeżeli ktokolwiek przejdzie tę grę (naturalnie tylko, jeśli wyjdzie, co ostatnio zdarza się coraz rzadziej), a przynajmniej daleko dojdzie, będzie choć trochę o tym wiedział. Słowo "Redhelorn" jest zagadką, która będzie nas prześladowała przez całą grę. Prawdopodobnie bardzo niewielka ilość graczy będzie znała znaczenie tego słowa, gdyż grę można przejść mając jedynie podejrzenia co do niego.
     Jeśli się uda, gra wyjdzie jeszcze w tym roku. Postanowiłem, że nie zdradzę żadnych szczegółów dotyczących fabuły gry i tak właśnie pozostanie. Powiem tylko, że Redhelorn powstał na podstawie opowiadania, które napisałem kilka lat temu i je przypadkiem znalazłem. Jednak później pozmieniałem kilka elementów. Następnie zrobiłem to samo, lecz w trochę większej skali. Potem robiłem to coraz częściej i zmieniałem coraz bardziej znaczące elementy, co w końcu dało taki efekt, że pomiędzy moim opowiadaniem, a projektem, nie ma nic wspólnego.
     Grafika w projekcie ma wiele źródeł - na początku są to grafiki coraz częściej używane przez ogromną ilość twórców, jednak później pojawiają się już bardziej wyszukane okazy. Oprócz tego w grze spotkamy się z różnymi "bajerami" graficznymi, jak efekty światła - mam tu na myśli światło z okna, z pochodni, z piecyka itp. Muszę przyznać, że odciąga to uwagę od mojej nienajlepszej umiejętności tworzenia mapek.
     Postarałem się także, jeśli chodzi o system sklepów - nie w każdym jednak będzie można sprzedawać. Zawsze można też kupić od kartografa mapę, i tu wykorzystałem prosty skrypt minimapki.
     Swoboda w grze będzie spora, a scenariusz nieliniowy. Chciałem zrobić coś, co po przejściu zachęci gracza do zrobienia tego ponownie. Spotkamy się w Redhelornie z szeroką listą przeróżnych przedmiotów i opcji. Nie będzie czegoś, co występowało w wielu grach: "teraz idź do królestwa Ble-ble i wykonaj ble-ble" - bohater nie ma żadnego wyboru, po prostu musi to zrobić. Staram się, aby u mnie tak nie było. Według mnie polecenie o tej treści mogłoby wystąpić, lecz bohater po prostu może tego nie zrobić - równie dobrze może pójść do gospody i tam dostać inne zadanie oraz wykonać je nie idąc wcześniej do "królestwa Ble-ble" - później zresztą też nie. W grze nie będzie trzeba wcale wykonywać wszystkiego, co ci każą. Sam decydujesz, co zrobisz, a czego nie. Możesz od kogokolwiek dostać zadanie, ale czy będziesz chciał je wykonać, czy może nie - zależy tylko od ciebie.
     Teren w grze - chcę, aby był jak największy i bohater zawsze mógł się przemieszczać według własnych zachcianek. W wielu projektach występuje coś takiego, że nie pójdziesz do "gór Ble-ble", jeśli nie dostaniesz zadania, które nakazuje tam się udać. U mnie można się udać do każdego miejsca bez żadnej misji. Oczywiście, jeśli nie wykona się żadnej, postać będzie słaba, nie zarobi pieniędzy, więc nie będzie miała dobrego ekwipunku. W takim razie trudno będzie się dostać w mniej dostępne miejsca, głównie ze względu na potwory w nich występujące. Oprócz tego trzeba uważać na różnych ludzi - nie każdy będzie dla gracza przyjazny.
     Aby wzbogacić grę, i o ile mi się uda, wznieść ją ponad inne, zrobiłem własny system rozwoju postaci, walki oraz menu. Oprócz tego stworzyłem pełno innych skryptów, nawet jednorazowych. Postanowiłem, że projekt musi korzystać z jak najmniejszej ilości standardowych rozwiązań.
     Jeśli chodzi o muzykę w grze, wykorzystałem parę utwórów w formacie mp3. Będą przeważać, ale, w co włożyłem trochę pracy, kompozycje te nie zajmą dużo. Co jest oczywiste, z muzyką w formacie midi także się spotkamy.
     Myślę, że to chyba na tyle i nie powinienem więcej wyjawiać na temat swojego projektu. Mam nadzieję, że jeśli wydam swoje małe dzieło, to gracze z chęcią będą próbować swoich możliwości właśnie w Redhelornie..

K-lafior

 


Autor
-» K-lafior   Wersja RM -» 2003   Rodzaj -» RPG   Planowany rok wydania -» 2007

 


Copyright 2004/07 by Tokei. All rights reserved by Tokei.
Layout by dominiczeK(dK) & Michu