Gry  -» Technikalia  -» Inne
 
 

 

10 najbardziej oczekiwanych RM produkcji 2007 część druga

     Następny numer, następne top10 - tym razem moje. Od razu zastrzegam, że nie jest to żadne ocenianie, tylko po prostu ranking tytułów, na które czekam z największą niecierpliwością. Jeżeli uważacie, że kilka gier jest umieszczonych niepotrzebnie albo kilku brakuje, napiszcie lepszą listę - będzie więcej tekstów w następnym numerze.

10. The Journey by k-lafior
     Pierwsza polska gra side-view w RM, która zaczęła być robiona. Parę bardzo fajnych rozwiązań, jak dwurzędowy system walki, moje panoramy ^^ i niezła fabuła. Niestety inne projekty k-lafiora zapowiadają się o wiele lepiej, więc może dobrze będzie, żeby z tym jeszcze trochę zaczekał. Czemu Redhelorn ma cierpieć?

9. Tale of Exile by DeV
     Gra, o której prawie wszyscy zapomnieli, a która całkiem niedawno się przypomniała - po ponad dwóch latach prac... zbliża się drugie demo. Gwarantować ma "2-3h zabawy", ale jeżeli to będzie wszystko na razie zrobione w grze, śmierć zaskoczy autora jeszcze przed wydaniem pełniaka. Zwłaszcza, jeżeli przypomnimy sobie jego reakcje na komentarze (same pochwały "najlepsza gra w 2k" + jeden głos krytyki = DeV obraził się na całe forum). Mimo wszystko, pierwsze demo mimo irytujących błędów ortograficznych było bardzo fajne (chyba jak dotąd najlepsze użycie map świetlnych) - zobaczymy, czy drugie je pobije.

8. Eskar: Ewolucja by Kamil
     Czwarta reaktywacja legendarnego projektu, rozpoczętego jeszcze w 2004. Tradycyjnie fabuła jest, ale nie ma znaczenia w grze - liczą się rozmycia i cienie! Tym niemniej Kamil jak zwykle zbudował świetny klimat (pamiętacie drugie demo? A może to było trzecie XD) ze świetnym użyciem muzyki royalty-free i orzeszki mu za to. Oczywiście powracają też legendarne bugi, ale sami przyznajcie - Eskar bez fatal errorów nie jest godzien swojej nazwy.

7. Dragon Hell by Luke
     Oldskul. Właśnie od takich gier zaczynaliśmy w 2003 i przyjemnie byłoby znowu spojrzeć na sztampowe questy, niestandardowe - ale nie nachalnie, tylko tam, gdzie trzeba - grafiki i BGM z FF. Przez chwilę zapowiadała się klęska, ale na szczęście projekt udało się odratować i pełniak szykuje się na dniach. To, co dziwi, to długość tych dni... "Teraz to już tylko kwestia krótkiego czasu kiedy gra wyjdzie" zostało wypowiedziane na początku lipca, ale chyba warto poczekać trochę dłużej.

6. Rhomik 2: Przygoda by k-lafior
     Kontynuacja gry, która w krótkim czasie stała się legendą, i która - przynajmniej do premiery PW - pozostaje najdłuższą polską grą w RM. Masa trybów, jeszcze więcej odgłosów i grywalności - a że będzie stosunkowo prosta do tworzenia (sry k-lafior ^^"), powinniśmy się jej spodziewać już wkrótce. Zwróćcie jednak uwagę, że to już trzecia "Produkcja K-lafiora" - wyrobi się?

5. Noc Summonów by Tazoc
     Projekt, który wyskoczył niespodziewanie i podbił nasze serca - wyłącznie ripy autora (w jednym stylu!), niezbyt pompatyczne dialogi i przyjemny gameplay - a to wszystko już za dwa miesiące! Ciekawi mnie, jak długo Tazoc robi, robi w RM i czy przypadkiem nie jest jakimś zakonspirowanym oazowiczem. Jejku, dwa miesiące...

4. Akropolis: Fin de Siecle by DE
     Pierwszy akt Akropolis. Grafika full custom, ze świetnie zbudowanymi mapami (ciekawe, czy ktoś zwrócił na to uwagę) i nieźle nakreślonymi postaciami. Wreszcie pierwsza polska gra wykorzystująca Powermode. A testy (oczywiście dalej mówimy o pierwszym akcie) mają być jeszcze przed końcem wakacji. Czy jest ktoś, kto na to nie czeka?

3. Redhelorn by k-lafior
     Nie da się ukryć, że poczciwe w-rzywo jest najaktywniejszym scenowiczem. Nie wiadomo, czy okaże się to jego przekleństwem, ale jak dotąd jego najlepiej zapowiadającą się grą jest Redhelorn. Nieźle opowiedziana historia, dobre oskryptowanie, długość i subquesty to jej znane atuty, a nie wiadomo, co nas czeka po premierze. A że zrobiona jest już spora część gry, nie pozostaje nam nic innego jak czekać i robić swoje gry, by ją przegonić. 

2. Enkidiana by Michu
     Michu masta skryptorz - to właściwie wystarczy za cały opis. Jak na razie jest to gra, która wyciska najwięcej ze standardowego systemu walki, a ma przy tym masę własnych systemów (zasoby!). Do tego bardzo oryginalne umiejscowienie świata gry, świetnie dobrana grafika i muzyka oraz całkiem rozbudowane zarządzanie wojskiem. Demo było stosunkowo dawno, a że pełniak ma zawrzeć w sobie trzy kampanie, możemy się spodziewać wkrótce jakiegoś demiątka.

1. ??? by ???
     Ech. Miałem już przygotowany piękny elaborat o tym, że każdy z was może znaleźć się na pierwszym miejscu, jeżeli tylko się do tego odpowiednio przyłoży, będzie robił, robił etc. etc. Niestety nagle dowiedziałem się o grze, która i tak by wszystkie te projekty zniszczyła. NAPRAWDĘ nieliniowa fabuła, nieziemski system interakcji połączony z CMSem, świetna konwencja i zupełnie nowe współczynniki bohatera. Niestety nie wiadomo, kiedy więcej informacji pojawi się publicznie - sam zostałem dopuszczony do niewielkiego skrawka, który jednak wystarczył do zwalenia mnie z nóg. Jedno jest pewne - będzie roksić.

     To tyle, jeśli chodzi o tytuły, na które najbardziej czekam. Pamiętajcie tylko, że nie wolno czekać biernie! Powiedzmy, pięć minut czekania na parę godzin robienia. Robienia swojego projektu - i będzie git. A jak się naprawdę przyłożycie, wkrótce doczekamy się i top20 - czekamy na wasze!

Ludzix

 


Copyright 2004/07 by Tokei. All rights reserved by Tokei.
Layout by dominiczeK(dK) & Michu