Zbliża się Noc Summonów. Noc najważniejsza w roku, w czasie której mieszkańcy górskich wiosek oddają cześć mistycznym bogom. To radosne święto, do którego ludzie przygotowują się cały rok. Jednak tym razem coś się zepsuło. Jeden z chłopaków dekorujących świątynię został zamknięty w jej wnętrzu i nie ma z nim żadnego kontaktu. A jeżeli to święte miejsce pozostanie zamknięte - coroczne obchody okażą się jedną wielką klapą! Na szczęście z pomocą przychodzi podróżniczka, która, czego mieszkańcy nie widzieli od dziesiątek lat, posiada własnego summona. Tylko ona jest więc w stanie dostać się do magicznej świątyni i uratować najważniejszą noc w roku.
Tak w skrócie przedstawia się scenariusz mojego
projektu tworzonego w RM 2003. Już na samym początku chciałbym zaznaczyć, że projekt powstaje jako "dodatek". Jakiś czas temu naszła mnie chęć, by zripować różne rzeczy z serii Summon Night na Gameboy'a Advance. Moim głównym celem jest sprawdzenie własnych umiejętności, co nie znaczy, że projekt robię na odwal. Z założenia ma to być lekkie jRPG i wesołą grafiką i nieskomplikowanym systemem. Coś, żeby się zrelaksować.
Głównym elementem Nocy Summonów jest oczywiście oprawa graficzna. Wszystkie rzeczy (prócz niektórych animacji) zostały zripowane przeze mnie - od picture poprzez charsety i facesety aż po chipsety. A skoro o chipsetach mowa, starałem się je 'ściągnąć' jak najdokładniej. Nie obyło sie bez bardzo wielu pixelkowych poprawek, ale jakoś zdołałem te trudności przezwyciężyć. Na chwilę obecną większość grafiki jest już zripowana i teraz pracuję wyłącznie w RPG Makerze.
Jeżeli chodzi o część dźwiękową - bez fajerwerków. Większość utworów (tylko midi!) pochodzi z mniej lub bardziej znanych hitów - Tactics Ogre, Lufia, Castlevania. Oczywiście, gdyby udało mi się znaleźć dobrego kompozytora, chętnie skorzystałbym z jego usług. Po więcej informacji zapraszam wszystkich mistrzów na mail =).
Starałem się ograniczyć ilość skryptów do minimum. Zdaję sobie sprawę, że duża ilość rozwiązań technicznych prowadzi do zamętu, przez który większość makerowców porzuca swoje projekty. Jedynym poważnym skryptem w mojej grze jest menu (skończone) zrobione całkowicie na obrazkach. Poza tym zrezygnowałem z punktów doświadczenia na rzecz punktów walki. Dzięki nim będziemy mogli podnośić swoje statystyki w dowolny sposób. Za tę samą 'walutę' kupimy również nowe umiejętności, których jest łącznie osiem. Dodatkowo zastosowałem prymitywny system wyrobu broni (kilka receptur i łazimy po górach szukając surowców). Jak widać - bez rewelacji, ale dzięki niewielkiej ilości skryptów zwiększa się szansa na ukończenie gry.
Uroczyście chciałbym oświadczyć - z serią Summon Night mój projekt ma jedynie wspólną grafikę i nazwę. Nie starałem się robić kolejnego Golden Suna Tornado Ivan Strikes Back, ale niezależną grę z lekką i przyjemną fabułą. Dema nie planuję, pełna wersja powinna się ukazać na przełomie listopada i grudnia tego roku.
|