Baza Gierc
Twoje źródło zagranicznych projektów na Rpg Makera 2000/2003!

Captain America (RM 2000) Download

    Na początek kapitalna platformówka, której premiera przeszła praktycznie bez echa. Captain America to projekt pokazujący, jak można zrobić świetną platformówkę bez milionów zmiennych i obliczania współrzędnych każdego pixela. Proste, humorystyczne wykonanie, świetna grafika i klimat superherosów amerykańskich komiksów. Jedyny mankament to język - niemiecki, no ale jak gramy w japońskie gry, to ta nie sprawi nam trudności. (Michu)




Castlevania: Sonata in Red (RM 2003) Download

    Próba przeniesienia klimatu legendarnej platformówki na starego, poczciwego RM. Niestety wbrew temu, na co wskazywałaby nazwa SiR to typowe RPG ze standardowym (sic!) systemem walki i mnóstwem niedopasowanej grafiki. Ot taka ciekawostka dla fanów serii albo ludzi, którzy mają tony wolnego czasu. (Michu)




Chrono Trigger 2: Chrono Chronicles (RM 2003) Download

    Całkiem udana próba zmierzenia się z legendarnym jRPG na RM. Historia CC rozgrywa się tuż po walce z Lavosem, a podzielona jest na kilka związanych ze sobą części. Dosyć dobrze zbudowane mapki i prosty, ale skuteczny ABS (tak jest, nie TBS - ABS). Jedyne co zniechęca do gry, to język - hiszpański (!). Ciekawostka. (Michu)




The Frozen World (RM 2000) Download

     Jedna z najgenialniejszych na mojej liście gier na makera, a prawdopodobnie najlepsza gra w jaką w życiu grałem. Pewien czarnoksiężnik zatrzymuje czas - wszystko staje w miejscu. Niemal każdy człowiek i każdy byt zatrzymuje się w bezruchu. Wcielamy się w dziewczynę, która prawdopodobnie jako jedyna nie uległa tytułowemu zamrożeniu. Będzie ona chciała pokonać czarnoksiężnika (co jej się wcześniej nie udało). Gra polega na podróżowaniu po zamrożonym w czasie świecie i walkach z potworami, złodziejami (którzy wykorzystują zamrożenie), przeżywaniu różnych nie spodziewanych przygód, rozwiązywaniu zagadek jakich nie powstydziłyby się gry komercyjne i wykorzystywaniu własności zamrożonego świata do własnych celów. Muzyka w grze to coś nietypowego - stanowią ją utwory głównie z gier akcji na konsole 8bitowe i 16bitowe. Można powiedzieć, że została ona dobrana z gier nie mających nic wspólnego z RPG, co tworzy wybuchową mieszankę. Do tego został stworzony (największa zaleta) system walki oparty na staminie i tabliczkach, które przed walkami umieszczamy w linii w menu walki. Tych tablic są dziesiątki rodzajów, moc tablicy określa jej położenie w miejscu menu. Im dalej tym mocniejsza, jednak trzeba dłużej czekać (więcej tur) przed ich użyciem. W każdej walce możemy mieć ich jednocześnie kilka i najciekawsze w tym wszystkim jest to, że są niezwykle zróżnicowane i często w ogóle nie mają nic wspólnego z zadawaniem obrażeń wrogom, a jakże niezbędne są w niektórych sytuacjach. Cały świat gry ma masę różnych lokacji do odkrycia zawierających ukryte tabliczki i różne niespodzianki. Wszystkie walki są ustalone i nie ma walk losowych więc można sobie czyścić teren wg. uznania i mieć pewność, że walki się nie powtórzą. Wreszcie zakończenie - to totalnie zaskakująca sprawa. W to trzeba zagrać absolutnie. (X-Tech)

(Uwaga screeny trochę się różnią od oryginału są to screeny z reedycji nad którą trwają prace różnice są w wyglądzie menu.)




Generica (RM 2003) Download

    Wybieramy sobie klasę. Wykonujemy zadania dla króla. Mamy odnaleźć Genericę - to jest główne zadanie. Gra oparta na grafikach z Dragon Warriora tak samo jest z muzyką. Gra się w to lepiej niż w oryginał ponieważ nie ma tutaj frustrujących menusów przez, które proste czynności jak podejście do człowieka czy otwarcie drzwi w oryginalne zaczynały po pewnym czasie męczyć. Ogólnie przebieg gry polega na odkrywaniu nowych lokacji i najczęściej odnajdywaniu różnych przedmiotów jako zadań od króla. Walki są na tyle nie głupie, a raczej lokacje z potworami, że niektóre wymagają specjalnych przedmiotów do przejścia. Gra na 2-3 godziny, powstała w 10 dni. Ogólnie można pograć, swoisty klimat posiada. Jednak jakiś specjalnych rewelacji się tu nie uświadczy. (X-Tech)




Ghosts of Aliens (RM 2003) Download

    Gra, która posiada Klimat przez duże "K". Już po screenach widać, że grafika jest całkowicie inna od tego, do czego przyzwyczaił nas RM. GoA równie dobrze mogłoby zostać wydane na Gameboy Color - oprawa wizualna i dźwiękowa idealnie do tej konsoli pasują. A jeżeli już pozbieraliście szczękę z podłogi i zechce się wam spojrzeć na fabułę, nie będziecie zawiedzeni. (Michu)




Hero's Realm (RM 2003) Download

    Coś dla wszystkich oldskuli - produkcja inspirowana serią Dragon Warrior i Final Fantasy V. Nesowy wręcz gameplay, świetnie wykorzystane RTP, masa klas postaci, questów, smaczków. No aż żal nie pograć. (Michu)




The Rose Chronicles (RM 2003) Download

    Wielu wątpiło, że Rose Chronicles kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Na szczęście ujrzało i zawojowało część zachodniej sceny. Tym co wyróżnia RS od innych gier są: niesamowita fabuła, kapitalna grafika, nieziemska muzyka i świetne wykorzystanie standardowego systemu walki. Gdybym miał decydować, właśnie ta gra znalazłaby się w trójce najlepszych, moim zdaniem, angielskojęzycznych gier wszech czasów. (Michu)




Sacred Earth: Bonds (RM 2003) Download

    Graficznie - cudo jakich mało. Gra zrobiona na ripach z serii Summon Night, ale uzupełniona origami i editami (no popatrzcie na arty postaci, nic tylko płakać z zachwytu). Historia jest dość banalna i nie chciałbym wam w dwóch słowach jej zaspojlerować. SE wykorzystuje standardowy system walki, który zresztą dosyć ładnie zmodyfikowano. A co jest najlepsze w tej grze? To, że powstaje druga część! (Michu)




Seyinkoru -El Clan Haggan- (RM 2003) Download

    Najtrafniejsze określenie na tą produkcję to 'wielki zbiór minigier'. Fabuła kompletnie nie jest interesująca, w dodatku gra jest w języku hiszpańskim. Można powiedzieć tylko tyle, że w domu bohatera pojawia się tajemniczy gość, obaj gadają chwilę i wyruszają w świat z resztą przyjaciół. Poruszamy się po wielkiej mapie, mamy na niej niezwykle bogaty wybór różnych miejsc. Każde z nich to oddzielna gierka, zazwyczaj zakończona jednym z wielu różnorodnych bossów. (Foxer)




The Tales West (RM 2003) Download

    Jedna z niewielu prób stworzenia westernu w RM. Nie ma tak spójnej grafiki jak wcześniej prezentowane przeze mnie tytuły, ale nadrabia to wszystko klimatem i pomysłami. Zawsze marzyliście, żeby wcielić się w rolę szorstkiego kowboja, który wymierzy bandytom sprawiedliwość? To wasza szansa, choć oczywiście fabuła na tym się nie skończy. I chociaż jest to tylko demo, warto w nie zagrać przynajmniej dla pomysłów w nim zrealizowanych, jak pojedynek na pistolety. (Michu)




Velsarbor (RM 2000) Download

    Dość 'nabajerowana' niemiecka gra, oprawiona w piękną grafikę. Od razu w oczy rzuca się świetny, turowy system walki oraz liczne, wspaniałe efekty specjalne. Intro gry jest trochę mylące, bowiem jego akcja rozgrywa się w futurystycznym kompleksie. Później ni stąd, ni zowąd zostajemy przeniesieni do późnego średniowiecza. Tak naprawdę jedyną rzeczą, która przeszkadza w rozgrywce jest język niemiecki, nie pozwalający większości osób zbytnio zrozumieć fabuły :P. (Foxer)




Yume Nikki (RM 2003) Download

    Gra stworzona przez japońskiego twórcy o pseudonimie artystycznym Kikiyama. Link jest do wersji przetłumaczonej na angielski. Jest to bardzo, bardzo, dziwna gra. Główną bohaterką jest dziewczynka o imieniu Madotsuki która nie wychodzi ze swojego pokoju, co najwyżej na balkon. Jednakże, przestrzeń nie jest aż tak bardzo ograniczona, gdyż gra polega na podróżowaniu po świecie snów bohaterki, który jest bardzo rozległy, rozbudowany i łatwo się w nim zgubić, a wszystko to ma na cel zebrania 24 efektów. Właściwie, gra nie ma w ogóle przedstawionego zarysu fabuły. Za to całość jest dziwaczna i zgłębianie umysłu Madotsuki wywołuje niepokojące uczucia. Czy to gra dla zabawy? Trudno powiedzieć. Jednakże, jest to bardzo dobra produkcja na swój własny dziwaczny sposób. (Gamer2002)




Tsukuru Archive 2006-2009

</body></html>